דף הבית / חדשות / אגרת גודש: זה הזמן לדו-גלגלי
125-2019-comp-001

אגרת גודש: זה הזמן לדו-גלגלי

במשרד האוצר מתכננים להטיל אגרת גודש בכניסה לערים מרכזיות בישראל, כשתל-אביב תחילה; זה הזמן להתחיל לחשוב ולקדם את תחום הדו ותלת-גלגלי

עומסי התנועה ההולכים ומחמירים, יחד עם זיהום האוויר, יצרו את תכנית אגרות הגודש שמתוכננות לשעות מרכזיות בכניסה לתל-אביב ולערים נוספות ברחבי הארץ.

זה בדרך: משרד האוצר מתכנן לגבות תשלום מנהגים שיכנסו לתל-אביב בבוקר ויצאו ממנה בערב. חוק ההסדרים הוא חוק שהממשלה מביאה לאישור הכנסת בכל שנה לצד חוק התקציב, והוא מאגד בתוכו תיקוני חקיקה רבים שהממשלה רואה צורך באישורם בכנסת כדי ליישם את מדיניותה ותכניותיה הכלכליות. בחוק ההסדרים הקרוב תוגש, ככל הנראה, הצעה של משרד האוצר להטיל אגרת גודש לנכנסים לתל-אביב בין השעות 06:30 – 10:00 וליוצאים ממנה בין השעות 15:00 – 19:00.

הנכנסים ישלמו 25 שקלים חדשים, ואילו היוצאים מגוש דן ישלמו 12.5 ש"ח. הדרך לכך עוד ארוכה ותעבור עוד התנגדויות וגלגולים, אך הכיוון ברור. רוצים לבוא ולצאת לעבודה? שלמו על כך עמלה. מטרת העל היא לגרום לנהגים לחשוב פעמיים ואולי להשתמש בתחבורה ציבורית או לעודד שיתוף נסיעות, כך שהעלויות יתחלקו בין עוד נהגים. זה יעזור להפחית את העומסים המוגזמים הנגזרים מעלייה משמעותית במכירות של כלי רכב (כ-200 אלף רכבים חדשים שעלו לכבישים רק במחצית הראשונה של 2021) וצמצום הכבישים הפנימיים כתוצאה מבניית תשתיות התחבורה הקלה. בנוסף, מצביעים על זיהום האוויר כזרז להצעה.

לא נחווה את דעתנו על ההצעה או על השימוש הרגיל בנהגים למילוי קופת המדינה, אלא נדחוף לכיוון שלנו, לאג'נדה שאנחנו מציגים כבר יותר מ-18 שנים: הפתרון לכבישים הסתומים הוא כלי רכב דו ותלת-גלגלי. שכן בהיעדר תחבורה ציבורית יעילה וראויה, דו-גלגלי זה הפתרון הזמין, המיידי ואף הזול ביותר לשליטה על הזמן והמרחב בכבישי ישראל. כאמור, אנחנו אומרים את זה כבר שנים, ורוצים שחלק מההצעה תאיר על הפתרון ותמצא את הדרך להקל ולהוזיל את העלויות המוגזמות ברכישה, בציוד, בביטוח ובטיפולים. אם יבואו לקראת זה, המשמעות התקציבית מבחינת המדינה תהיה שולית ותפתח את הדרך לנהגים נוספים לזנוח את המכונית הפרטית ולבחור בקטנועים ואופנועים כתחבורה עיקרית, ועל-ידי כך תעזור להפחית את הגודש והזיהום ותמנע את הצורך מאנשים עובדים לשלם עבור הזכות להגיע לעבודה ולחזור הביתה.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

4 תגובות

  1. Avatar

    אגב, ממה שהבנתי (לא וודאי), כרגע דו"ג משלמים גם… צריך לברר ולעבוד על זה מול הרשויות.

  2. Avatar

    לא מאמין שזה יעבור, אם יעבור לא תהיה שום התייחסות לדו גלגלי, כלומר התכנית לא תעודד מעבר לדו גלגלי, המדינה לעולם לא תעודד מעבר לדו גלגלי.

    אולי, אם יתמזל מזלנו אגרת הגודש לדו גלגלי תהיה קטנה מרכב אחר.

    גם זה לא בטוח

  3. Avatar

    זה לגמרי הזמן ולמעשה תמיד היה הזמן לדו גלגלי, במדינה בה התחבורה הציבורית מפגרת בלמעלה ממאה שנה אחרי העולם הנאור . כמו שאני מכיר כאן את ההתנהלות כבר ארבעה עשורים, זה לא יקרה !!!! הכלים ימשיכו לעלות כפול בכל מדינה בעולם ,כנ"ל עלויות הטיפולים והחלפים ועל מחירי הביטוח הבילתי נתפשים אין מה להכביר מילים . בקיצור "מה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש" !!!

  4. Avatar

    עובדי הייטק ועובדים אחרים גמישים בשעות שלהם. יבואו בעשר וחמישה ייצאו בשבע ודקה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן