השמועה הזו קיימת זמן רב והיא אפילו הגיונית, אבל כעת אנחנו מקבלים אישור רשמי בדמות תמונות 'ריגול' של אדוונצ'ר חדש מק.ט.מ עם מנוע סינגל – תמונות שהתפרסמו במגזין האמריקאי Cycle World.

על פניו הגיוני שמדובר באדוונצ'ר 390, הבנוי על בסיס המנוע של הדיוק 390, אולם מבט מעמיק בתמונות מגלה כי מדובר במנוע אחר לחלוטין. זהו לא מנוע ה-390 של ק.ט.מ השוכן בדיוק וב-RC, וגם לא אחד ממנועי האנדורו או המוטוקרוס של היצרנית האוסטרית. זה גם לא מנוע ה-690 של האנדורו / SMC או של הדיוק 690. לכן, להערכתנו מדובר במנוע חדש של ק.ט.מ שמפותח במיוחד עבור האדוונצ'ר הזה. זהו מנוע סינגל מקורר נוזל, עם הזרקת דלק וממיר קטליטי, כשמערכת התפעול של המצמד היא מכאנית ולא הידראולית כמו שק.ט.מ נוהגת להתקין באופנועיה. הוא גם רחב מאוד בבסיסו ומכיל אגן שמן גדול יחסית, מה שמעיד על כמות שמן מנוע גדולה. להערכתנו מדובר במנוע בסדר גודל של 400-500 סמ"ק.
גם השלדה חדשה לחלוטין ולא מוכרת לנו מדגם אחר של ק.ט.מ – בוודאי שלא מסדרת הדיוק – הישנה או החדשה. אל השלדה מחובר מלפנים מזלג הפוך של WP שנראה שלקוח מדגמי האנדורו. מאחור ישנו בולם יחיד, ככל הנראה גם של WP, בסידור שלא מוכר לנו מדגמים אחרים, והוא מחובר לזרוע אחורית בשרנית וחדשה. זהו אפוא אופנוע חדש לחלוטין מק.ט.מ שנמצא בתהליכי פיתוח מתקדמים, ולא גרסה נוספת על בסיס פלטפורמה קיימת. יותר מכך – להערכתנו זהו אופנוע אוסטרי למהדרין, כלומר מוכוון ביצועים ובאיכות גבוהה, ולא אופנוע פרי השת"פ של ק.ט.מ עם באג'אג' ההודית, כך שקרוב לוודאי שזול הוא לא יהיה.
מה עוד אפשר לראות? גלגלי "21 ו-"18, כלומר מידות שטח טהורות, חופה קדמית מקרבון הכוללת משקף רוח וצמד פנסים קדמיים המעוצבים בדומה ל-450 ראלי רפליקה, וכן מושב שטוח וארוך. יחידת הזנב נראית מאולתרת, עם פיסות פרספקס שחור במקום פלסטיקה ופיסות מתכת המחזיקות את יחידת המספר והפנס האחורי. המסקנה היא שמדובר באופנוע אדוונצ'ר קרבי לשטח – בדומה לאדוונצ'ר 990 רק בנפח נמוך יותר ומנוע סינגל.
אנחנו נוטים להאמין שבחודשים הקרובים נשמע עוד הרבה על האדוונצ'ר החדש הזה, ונראה שיש למה לחכות.
2 הערות נוספות
1. מעניין לראות כיצד מערכת יחסי הציבור של היצרניות עובדת. רק בתחילת השבוע ראינו במגזין MCN הבריטי תמונות 'ריגול' של האדוונצ'ר 790, ויומיים לאחר מכן אנחנו רואים תמונות 'ריגול' בסייקל וורלד האמריקאי. אם נדמה לכם שזה מקרי או שאלו אכן תמונות ריגול אותנטיות, אתם טועים. זו הדרך של היצרניות לקבל חשיפה ויחסי ציבור לדגמים חדשים שבפיתוח, והן מחלקות את העוגה יפה בין המגזינים הגדולים. הצלמים של MCN ושל סייקל וורלד לא עמדו שם במקרה, אלא תואמו מראש בין היצרנית לבין המגזינים.
2. שימו לב לאופנוע שנמצא מאחור בתמונה הפרונטלית. גם האופנוע הזה לא מוכר, והוא נראה כמו דו"ש קטן בנפח 200-350 סמ"ק. משהו בסגנון של הונדה CRF250L. היות והרוכב לובש ציוד רכיבה של ק.ט.מ והוא רוכב מאחורי האדוונצ'ר, יש לנו סיבה טובה להאמין שק.ט.מ מפתחת גם דו"ש קטן ורך. ימים יגידו.