החל מ-10 ביוני תיאסר במחוז טיירול (Tyrol) שבאוסטריה הכניסה לאופנועים אשר מפיקים רעש של מעל ל-95 דציבל בעמידה.
נושא איסור הרכיבה על אופנועים רועשים תופס תאוצה פרלמנטרית בגרמניה, שם גם שוקלים על איסור רכיבה בימי שבתון ואכיפה מוגברת באמצעות מצלמות רעש – נושא שאגב מתמודד עם עתירות על-גבי עתירות של רוכבים וארגוני רכיבה אשר טוענים שההגבלה ל-80 דציבלים אינה ריאלית ומכניסה את כל האופנועים הסדרתיים שנמכרים כיום בשוק לרשימה השחורה. ההצעה מחזקת צעדים מגבילים כלפי הקהילה הדו-גלגלית שנעשו בצרפת, אנגליה ובלגיה, ומסמנים כיוון מחמיר לעולם האופנועים בצד הגלובלי של האיחוד האירופאי.
במחוז טיירול שבאוסטריה הלכו צעד אחד קדימה ואסרו – החל מ-10 ביוני השנה ועד 31 באוקטובר – על כניסת אופנועים אשר מפיקים 95 דציבל בסל"ד סרק – לכבישים מוגדרים (ראו במפה). הנושא ייאכף על-ידי ניידות עם גלאי רעש ויכלול קנס של 220 יורו והוצאת הרוכב מהאזור (הפרסום הרשמי של המחוז – כאן). אם חשבתם על טיול פוסט-קורונה, קחו בחשבון שמרבית אופנועי הספורט אינם יעמדו במבחן הרעש, אבל לא רק; גם אדוונצ'ר-תיור קלאסי כמו הדוקאטי מולטיסטראדה 1260 לא יורשה לרכיבה באזור זה – על-פי נתוני היצרן הוא עומד על 102 דציבל בסל"ד סרק, קוואסאקי Z900 עם 97 דציבל, ק.ט.מ 890 דיוק R עם 96 דציבל ועוד רבים וטובים. הכותרת מאחורי ההחלטה היא ההגנה על התושבים והתיירים כנגד רעש מוגזם של אופנועים. דבר חשוב נוסף הוא שהתקנה נכתבה בלעדית כנגד אופנועים – רכבים ומשאיות לא יצטרכו לעמוד במבחן הרעש, גם אם יעברו את מגבלות הדציבלים.
איבדו אותי לחלוטין עם המשפט הזה , "רכבים ומשאיות לא יצטרכו לעמוד במבחן הרעש, גם אם יעברו את מגבלות הדציבלים". גועל נפש, אפליה מהסוג הגרוע ביותר !