צילום: רונן טופלברג
באירוע מקורי שכלל חשיבה מחוץ לקופסה, נחשפו ביום חמישי האחרון אופנועי אינדיאן בישראל. היבואנית, ד.ל.ב מוטוספורט, קיימה את אירוע החשיפה בנמל אשדוד, ממש על הרציף, שבמהלך החשיפה נפרקו צמד אופנועי אינדיאן ממכולה.
נכון, צמד הכלים נמצאים בארץ כבר מספר שבועות, עברו תקינה ואפילו רישוי, והפריקה מהמכולה הייתה בעיקר לצורך השואו, אבל השואו הזה היה מקורי, ואפילו מרגש.
אינדיאן האמריקאית שייכת לחברת פולאריס משנת 2011. זו האחרונה מיובאת ארצה על-ידי ד.ל.ב מוטוספורט, המייבאת ארצה גם את המותגים ק.ט.מ ופיג'ו, וכך נוצרה התשתית לייבוא ארצה של הקרוזרים האמריקאים.
אינדיאן נוסדה בשנת 1901, וב-116 השנים שעברו מאז היא עברה כמה וכמה גלגולים, עד שכאמור עברה לידי פולאריס. זו האחרונה לקחה את השם והמוניטין של אינדיאן והפכה את הכלים למודרניים וידידותיים, יחד עם השמירה הקפדנית על המראה והרוח של המותג.
האופנוע המזוהה ביותר על אינדיאן הוא הצ'יף הקלאסי. הוא בעל מנוע וי-טווין בנפח 1,811 סמ"ק שמפיק 16.5 קג"מ, ולמרות המראה הקלאסי הוא מציע לא מעט טכנולוגיה מודרנית. לצ'יף 7 גרסאות שונות, כשהגרסה ה'זולה' ביותר – ה-Dark Horse – תעלה 155,200 ש"ח, ואילו היקרה ביותר – ה-Road Master – ברמת האבזור הגבוהה ביותר, תעלה 255,200 ש"ח. כל גרסאות הצ'יף יגיעו ארצה במהלך חודש אוגוסט.
הדגמים הראשונים שהגיעו ארצה הם דגמי הכניסה של אינדיאן – הסקאוט.
הסקאוט סיקסטי הוא הכלי הבסיסי והזול ביותר של אינדיאן. הוא מציע מנוע וי-טווין בנפח 983 סמ"ק (60 אינץ' מעוקב), מקורר נוזל ומוזרק דלק עם מצערות חשמליות. ההספק 78 כ"ס, המומנט 9 קג"מ, תיבת ההילוכים בת 5 מהירויות, המשקל 252 ק"ג, גובה המושב נמוך – 643 מ"מ בלבד, והוא מגיע בצביעה שחורה או אדומה.
מחירו של הסקאוט סיטקסטי נקסע על 86,200 ש"ח.
הסקאוט המאובזר יותר מגיע בנפח 1,133 סמ"ק המפיק 95 כ"ס ו-9.9 קג"מ. יש לו תיבת הילוכים בת 6 מהירויות, ושאר הנתונים דומים לאלו של הסקאוט סיקסטי. רמת הגימור בו גבוהה יותר, והוא מגיע בצבעים שחור, קרם, מטאל, או שילובי צבעים.
המחירים: 100,200 ש"ח עד 106,200 ש"ח – בהתאם לסכמת הצביעה.
פרט לאופנועים המיוחדים, באינדיאן מציעים מגוון רחב מאוד של תוספות שמאפשרות לקסטם את האופנוע ולהפוך אותו לייחודי יותר, וכן אינסוף פריטי לבוש ואביזרים ממותגים. חלק גדול מקטלוג השיפורים ומקטלוג הלבוש והאביזרים מיובא גם הוא על-ידי היבואנית המקומית.
בשבועות הקרובים, עם כניסתו של מותג אינדיאן לישראל, יוקמו שני אולמות תצוגנ – הראשון ברחוב שוקן 16 בתל-אביב, בסמוך לאולם התצוגה של ק.ט.מ, והשני במעין שורק, במרכז החדש של חברת דוד לובינסקי.
אז איך הם נוסעים?
מסיבוב קצר שעשינו על צמד הסקאוטים ברחבה הענקית של רציף 9 בנמל אשדוד, אנחנו יכולים לספר שמדובר בכלים מיוחדים. מצד אחד הם מביאים איתם משב רוח חדש ומרענן ו'גוד וייב'. כיף לרכב עליהם והם בהחלט עושים חשק לצאת לסיבוב ארוך ברחבי המדינה. מאידך, הם קלים מאוד לרכיבה, ועל אף המראה הקלאסי מדובר באופנועים מודרניים לחלוטין, עם מנועים נשלטים ולא מווברצים ועם התנהגות שברושם ראשוני מרגישה טובה מאוד.
יש קסם באופנועים האלה, ואנחנו הולכים לבחון את הקסם הזה בקרוב מאוד.
במחירים האלו תחזירו אותם בחזרה