דף הבית / מכונות / אופנועי מערכת / אופנועי מערכת: הטנרה של פרדר
ימאהה טנרה

אופנועי מערכת: הטנרה של פרדר

הכירו את הימאהה טנרה של אייל פרדר

צילום: בני דויטש

אופנועי מערכת זה המדור שבו אנחנו כותבים לכם על האופנועים הפרטיים שלנו – אלו שאנחנו נוסעים עליהם ביום-יום, שקנינו ממיטב כספנו ושבחרנו בגלל ולמרות. תחילה נעשה לכם היכרות קצרה עם האופנועים, ובהמשך נדווח לכם על החיים איתם. זה לא מבחן ארוך טווח – נדווח כשיהיה מה לדווח ונכתוב כשיהיה מה לכתוב.

אייל פרדר – ימאהה XT660Z טנרה, שנת 2008, 46,500 ק"מ

את הטנרה שלי קניתי לפני כשנתיים וחצי, באוקטובר 2012. הוא הגיע אחרי שני סוזוקי DRZ400SM. אחד מהם נגנב, אלא מה?! הייתי מאוד בעניין של להשקיע ברכיבה שלי דרכם, אלא שאז תאונה דבילית עם אופניים גרמה לי להיות מושבת כחצי שנה.

אחרי הפציעה חשבתי שכדאי להירגע עם החוליגניזם של הסופרמוטו (מה שלא באמת קרה) ולהתחיל להשקיע קצת בשטח. חיפשתי דו"ש גדול באזור ה-30,000 שקל. התלבטתי אם ללכת על הונדה וראדרו, אבל בסוף נמצא הטנרה שלי, שבגלל צבע החאקי זכה לכינוי באדן, על שם מייסד תנועת הצופים.

ימאהה XT660Z טנרה

 

אני מטפל באופנוע לבד (עם עזרה מחברים טובים) ורכשתי אותו עם קצת פחות מ-20,000 ק"מ. אחרי הקנייה עשיתי לו יישור קו שכלל טיפול גדול והחלפת כל הנוזלים. כיוון שאני מטפל לבד, אני מרשה לעצמי לפנק אותו בהחלפת שמן מנוע בכל 5,000 ק"מ בין הטיפולים שמוגדרים כל 10,000 ק"מ, ודואג לעשות הכל לפי הספר פלוס פינוקים נוספים של פולני עם קצת OCD. עם הזמן התווספו גם אגזוזי זרימה חופשית והכידון הוחלף בפאט-בר.

הטנרה פשוט וככזה גם פשוט לתחזוקה וטיפול. הוא אמנם קצת חלש ושמנמן, אבל מספק לי אחלה תמורה לכסף, למרות שהייתי שמח לאיזה משהו קרבי וגדול יותר. הוא עושה כל מה שאני מבקש ממנו, בכביש ובשטח, והדבר היחיד שלא הצלחתי להתגבר עליו זה חוסר הנוחות, למרות שהשקעתי בעיצוב מחדש של המושב. השילוב עם מנוע הסינגל הופך אותו ללא ממש אידאלי לרכיבות ארוכות מאוד, אבל אין לי יותר מדי כאלו. בשטח אני משתדל פה ושם לבקר בשבילים, וכשיוצא – הוא לא מאכזב.

ממש אתמול עשיתי לאופנוע טיפול, עליו אדווח בקרוב.

 

אודות אייל פרדר

עשוי לעניין אותך

New-Plate-Motorcycles-001

מעתה ניתן להתקין לוחיות רישוי קטנות לאופנועים

התקן החדש עבר במכון התקנים, ומעתה לוחיות הרישוי לאופנועים וקטנועים חוזרות להיות קטנות - כמו אלו של 50 סמ"ק

7 תגובות

  1. יכול להגדיר נסיעות ארוכות?

    • אייל פרדר

      מעל לכ-30 עד 40 ק"מ כבר מתחיל להיות פחות נח. שוב, לי אישית המושב לא ממש נח, גם אחרי שינוי של המושב המקורי. מנוע סינגל יישאר מנוע סינגל.

  2. יש הבדל בין xt660z לבין xt660? אני רוצה לעבור לטנרה וקצת מתחיל להתעניין.
    נ.ב.
    ברכות על האתר החדש פשוט תענוג.

    • אייל פרדר

      ה-XT660Z הוא מעין גרסת אדוונצ'ר לגרסת הדו"ש XT660R שנמכרה בארץ בכמויות מזעריות, שניהם מונעים על ידי אותו מנוע, שמניע גם את הפגאסו של אפריליה.

      בעבר היה טנרה 660, דור קודם, שנקרא XTZ660.

  3. מסתובבות שמועות שאמינות המנוע בדגם הזה לא משהו,
    ומנועים מקוריים סיימו את חייהם ללא סיבה נראית לעין למרות שטופלו כראוי.
    אשמח אם תוכל להרחיב בנושא הזה.
    האם המנוע מתוצרת ימאהה ? האם הוא זול לתחזוקה, אמין ועמיד בהשוואה לדושים יפנים אחרים (טראנסלפ/DR650/KLR650ׂ) ?
    תודה מראש

    • אייל פרדר

      כרגע אין לי כל בעיות אמינות, אך כפי ששמת לב, הוא רק עם כ-46,000 ק"מ.

      לגבי שאר השאלות – תשאיר משהו לדיווחים הבאים. :)

  4. בחירה מעניינת פרדר, אני מופתע כי מתקבל הרושם שאתה בחור של סופרספורט, לא ידעתי שיש לך זיקה לשטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO