דף הבית / מדריכים / לרוכב המתחיל / אופנועי A1 – כל מה שהשוק מציע
16YM CBR500R, CB500X and CB500F

אופנועי A1 – כל מה שהשוק מציע

כל האופנועים המתאימים לרישיון נהיגה A1 - עד 47.5 כ"ס - גם בנפחים קטנים וגם גדולים מוגבלי הספק

כתבה זו תתעדכן עם הוספת דגמים חדשים וירידת דגמים ישנים; עדכון אחרון: 16.11.17

באוגוסט 2015 בוצעה רפורמה מקיפה במס הקנייה לדו-גלגלי. ההפרדה המלאכותית שהייתה בין קטנועים לאופנועים – בלי קשר לנפח, להספק או לביצועים – בוטלה, ובמקומה החל מס דיפרנציאלי שמתחשב בנפח ובהספק הכלי, בלי קשר להיותו 'קטנוע' או 'אופנוע'.

אחת ההשפעות הדרמטיות של המהלך הזה הייתה הוזלה משמעותית של אופנועי ה'כניסה' המתאימים לרישיון A1 (רישיון הביניים – עד 47.5 כ"ס). אלו לא אופנועים ספורטיביים או אופנועי קצה, אלא אופנועים שימושיים ליום-יום שבאים להחליף את הקטנוע ככלי תחבורה יומיומי, עם הערך המוסף של אופנוע אמיתי. חלקם אפילו מגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות כמו ABS. אם לפני הרפורמה במס הקנייה על כלים אלו עמד על 72% או 79%, תלוי במדינת המוצא, הרי שבעקבות הרפורמה המס ירד ל-40% או 50% (תלוי בנפח המנוע ובהספק). בעקבות הורדת המס מחיריהם של הכלים בסגמנט החשוב הזה ירדו, והתוצאה – בשנה האחרונה חל גידול משמעותי, והשוק הזה יותר מהכפיל את עצמו.

כמעט לכל יבואן אופנועים בישראל יש לפחות נציג אחד או יותר בקטגוריה הצפופה הזו. זה לא מפליא, שכן היצרנים מרכזים משאבים רבים בפיתוח ושיווק כלים חדשים לסגמנט הזה, שכאמור הולך ומתפתח. ההיצע אדיר, גם בישראל. בואו נראה מה יש לשוק הישראלי להציע למי שהוציא עכשיו רישיון נהיגה A1 ורוצה אופנוע כביש בנפח 250 עד 500 סמ"ק.

הונדה

הונדה העולמית נערכה מראש לשינוי תקנות הרישוי האירופאיות ב-2013 (הגדלת ההספק לרישיון הביניים מ-34 ל-47 כ"ס), ופיתחה את משפחת ה-CB500 הכוללת 3 דגמים: CB500F – אופנוע עירום, CB500X – דו-שימושי בעל תנוחה זקופה, מעין אדוונצ'ר קטן, ו-CBR500R – עם אוריינטציה ספורטיבית יותר. שלושתם עם מנוע טווין מקבילי, עומדים במגבלת ההספק, מגיעים עם מערכת ABS וידידותיים מאוד לרוכב המתחיל – במיוחד ה-CB500X, להיט המכירות של הונדה באירופה ובישראל. לאחרונה הגיע גם ה-REBEL – קרוזר עם אותו מנוע 500 סמ"ק.

המחירים:

  • CB500F – מחיר 49,900 ש"ח
  • CB500X – מחיר 51,900 ש"ח
  • CBR500R – מחיר 51,900 ש"ח
  • REBEL – מחיר 45,900 ש"ח
משפחת ה-CB500 של הונדה - CB500X, CBR500R ו-CB500F
משפחת ה-CB500 של הונדה – CB500X, CBR500R ו-CB500F

מי שמעדיף נפח קטן יותר ימצא את ה-CBR300R. גם הוא בעל אוריינטציה ספורטיבית ומעטה פלסטיק, אבל הוא מגיע עם מנוע בעל צילינדר בודד שמספק 30 כ"ס ידידותיים.

המחיר: 34,900 ש"ח.

הונדה CBR300R (צילום: בני דויטש)
הונדה CBR300R (צילום: בני דויטש)

 

לחובבי השטח, הדו-שימושי של הונדה – CRF250L (גם בגרסת סופרמוטו), משלב תחבורת כביש יומיומיות בסיסית עם יכולות שטח סבירות ויותר.

המחיר: 34,500 ש"ח.

ויש גם את גרסת ה-CRF250 ראלי החדשה, הבייבי אדוונצ'ר של הונדה.

מחיר: 38,000 ש"ח.

הונדה CRF250 ראלי
הונדה CRF250 ראלי

קוואסאקי

קוואסאקי מציעה בישראל 3 דגמי כביש קטנים המתאימים לרישיון A1. שניים מהם נייקדים והשלישי 'ספורטיבי' – כלומר עם מעטה פלסטיק ססגוני שנראה כמו של אופנוע ספורט אמיתי, ואפילו נושא בגאווה את השם 'נינג'ה'.

בגזרה הקטנה יש את ה-Z250SL העירום ואחיו הספורטיבי – הנינג'ה 250SL. אופנוע פשוט עם צילינדר בודד בנפח 250 סמ"ק ו-28 כ"ס, ומכלולי שלדה בסיסיים. הוא מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט.

המחיר: 24,985 ש"ח.

קוואסאקי Z250SL (צילום: בני דויטש)
קוואסאקי Z250SL (צילום: בני דויטש)

צמד האחים הגדולים יותר – ה-Z300 והנינג'ה 300, מציעים כבר מנוע עם צמד צילינדרים שמפיק 39 כ"ס, ומכלולי שלדה ברמה גבוהה יותר. ה-Z הוא כאמור האח העירום והנינג'ה הוא הספורטיבי, ושניהם מגיעים עם ABS כסטנדרט.

המחירים:

  • Z300 – מחיר 34,985 ש"ח
  • נינג'ה 300 – מחיר 36,985 ש"ח
קוואסאקי Z300 (צילום: תומר פדר)
קוואסאקי Z300 (צילום: תומר פדר)

לחובבי השטח, גם קוואסאקי מציעה אופנוע דו-שימושי קטן ובסיסי – ה-KLX250. הוא מגיע עם מנוע צילינדר יחיד שמספק 21.5 כ"ס צנועים, ועם מערכת מתלים וגלגלים שיודעת להתמודד היטב עם שטח בסיסי ואפילו קצת יותר.

המחיר: 29,985 ש"ח.

ויש גם את הוורסיס X300 שהוצג בשנה שעברה – בייבי אדוונצ'ר על בסיס מנוע הנינג'ה 300.

המחיר: 39,985 ש"ח.

Kawasaki-Versys-X300-004

ימאהה

היצרנית היפנית שהפציצה בשנים האחרונות עם משפחת ה-MT העירומה, מציעה לסגמנט A1 את ה-MT-03 המעוצב והמושקע. הוא מציע מנוע בעל צמד צילינדרים בנפח 321 סמ"ק שמפיק 41 כ"ס. העיצוב כאמור מוקפד, והוא מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט.

המחיר: 39,985 ש"ח.

ימאהה MT-03
ימאהה MT-03

על אותה הפלטפורמה המכאנית של ה-MT-03 ימאהה מציעה גם את ה-YZF-R3, אופנוע ספורט קטן שמעוצב ברוח אופנוע הסופרספורט של ימאהה – ה-R6.

המחיר: 41,985 ש"ח.

ימאהה YZF-R3
ימאהה YZF-R3

לחובבי השטח, ימאהה מציעה את ה-WR250R – דו-שימושי שמשלב כלי תחבורה בסיסי לכביש עם יכולות שטח גבוהות יחסית לסגמנט, בשל המנוע החזק ומערכת המתלים המצוינת.

המחיר: 39,985 ש"ח.

סוזוקי

היצרנית היפנית המוערכת בישראל, בעיקר בזכות היותה הראשונה ששברה את החרם הערבי כבר בסוף שנות השמונים, מציעה צמד דגמי כביש בסיסיים בנפח 250 סמ"ק, שניהם עונים לשם אינאזומה. האחד עירום והשני בעל מעטה פלסטיק. המנוע, טווין בנפח 250 סמ"ק, מספק 26 כ"ס.

המחירים:

  • GW250 אינאזומה – מחיר 30,680 ש"ח (מבצע 25,000 ש"ח)
  • GW250F אינאזומה – מחיר 33,655 ש"ח (מבצע 26,000 ש"ח)

הקלף של סוזוקי בסגמנט נמצא דווקא בתחום השטח – ה-DR-Z400S, הדו-שימושי האייקוני עשה לאחרונה קאמבק לארץ אחרי 6 שנות היעדרות. הוא מציע יכולות שטח טובות מאוד לסגמנט ומנוע 400 סמ"ק חזק שמפיק כ-40 כ"ס.

המחיר: 46,000 ש"ח.

סוזוקי DR-Z400S (צילום: אסף רחמים)
סוזוקי DR-Z400S (צילום: אסף רחמים)

גם הסוזוקי DR650SE עומד במגבלת A1, בשל הספקו – 43 כ"ס.

המחיר: 43,000 ש"ח.

ק.ט.מ

ק.ט.מ האוסטרית, שידועה בעיקר בזכות אופנועי השטח שלה, נכנסה לפני כעשור גם לתחום אופנועי הכביש, וגם בו היא מוכרת היטב. צמד דגמי ה-390 סמ"ק שלה – הדיוק 390 העירום וה-RC390 הספורטיבי, יושבים על פלטפורמה מכאנית כמעט זהה, ומציעים ביצועים מעולים עם עיצוב ק.ט.מי לגמרי שמושך צעירים רבים. ההרכבה מתבצעת בהודו על מנת להוריד עלויות, אולם המנועים והאופנועים אוסטרים כמעט לגמרי.

שניהם מציעים מנוע צילינדר יחיד בנפח 390 סמ"ק שמפיק 43 כ"ס, ולשניהם יש מערכת ABS כסטנדרט. לאחרונה ירד מחיר צמד הדגמים והם עומדים כיום על:

ק.ט.מ RC390
ק.ט.מ RC390

מי שמחפש זול יותר ימצא את הגרסה הקטנה יותר של הדיוק, בנפח 250 סמ"ק.

המחירים:

  • דיוק 250 – מחיר 26,900 ש"ח

יוסאנג

יוסאנג היא חברה קוריאנית המיובאת ארצה מזה עשור, כשב-5 השנים האחרונות יש יבואן חזק ויציב. החברה מתמחה באופנועי כביש קטנים ובינוניים, כך שההיצע לסגמנט רחב למדי.

ה-GT250 ואחיו הספורטיבי ה-GT250R יושבים על פלטפורמה זהה – מנוע וי-טווין מקורר אוויר שמפיק 29 כ"ס, ומכלולי שלדה טובים למדי לסגמנט, אם כי מעט מיושנים.

המחירים:

  • GT250 – מחיר 31,900 ש"ח
  • GT250R – מחיר 33,900 ש"ח

צמד הכלים המודרניים של יוסאנג הם ה-X5 העירום ואחיו הספורטיבי, ה-GD250R. שניהם מציעים מנוע צילינדר יחיד שמפיק 28.5 כ"ס, מכלולי שלדה טובים, והעיקר – עיצוב מודרני ומרשים.

המחירים:

  • X5 – מחיר 29,900 ש"ח
  • GD250R – מחיר 31,900 ש"ח

לחובבי האופנועים הקלאסיים, יוסאנג מציעה את ה-GV250 – קרוזר סטייל הארלי-דיווידסון, אבל בנפח קטן של 250 סמ"ק. למעשה זהו אותו המנוע המותקן בדגמי ה-GT250.

המחיר: 32,900 ש"ח.

יוסאנג X5 (צילום: אסף רחמים)
יוסאנג X5 (צילום: אסף רחמים)

SWM

מאותו היבואן של יוסאנג, א.ש.ל מוטורס, אנחנו מקבלים גם את צמד דגמי הרטרו – הסילבר וייז (סקרמבלר) והגראן מילאנו (קפה רייסר). שניהם יושבים על פלטפורמה זהה הכוללת מנוע סינגל בנפח 440 סמ"ק, שלדת פלדה ובולמים בסיסיים, ורק עבודת הגוף שונה בהתאם לקונספט.

המחירים:

  • סילבר וייז – מחיר 41,185 ש"ח
  • גראן מילאנו – מחיר 43,185 ש"ח
  • SWM סילבר וייז (צילום: אופיר יונה)
    SWM סילבר וייז (צילום: אופיר יונה)

דיאלים

חברה קוריאנית נוספת, המיוצגת בארץ על-ידי אלבר. שני אופנועי כביש של דיאלים מגיעים ארצה. הראשון הוא ה-VJF250 – אופנוע ספורט בנפח 250 סמ"ק בעל צילינדר יחיד המפיק 23.5 כ"ס.

המחיר: 27,700 ש"ח.

השני הוא דווקא קרוזר קטן – הדייסטאר 250. גם הוא בעל מנוע צילינדר יחיד בנפח 250 סמ"ק והספק של 23 כ"ס, אולם העיצוב הוא של קרוזר, לחובבי הקאסטום.

המחיר: 28,800 ש"ח.

דיאלים דייסטאר 250 (צילום: אסף רחמים)
דיאלים דייסטאר 250 (צילום: אסף רחמים)

רויאל אנפילד

החברה ההודית המיוצגת בישראל על ידי ג.ב.ר שירותי רכב משווקת בארץ את הקונטיננטל GT – קפה רייסר אותנטי עם הזרקת דלק ובלם דיסק. בקוב יגיעו גם דגמי הבולט המיתולוגיים בייבוא מחודש.

המחיר: 38,000 ש"ח.

רויאל אנפילד קונטיננטל GT (צילום: אסף רחמים)
רויאל אנפילד קונטיננטל GT (צילום: אסף רחמים)

מוטוגוצי

ה-V7 II סטון הוא הדגם הבסיסי של מוטוגוצי, והוא עומד במגבלת ההספק של 35 קילוואט לרישיון A1. הוא מציע עיצוב גוציסטי אותנטי ומנוע וי-טווין עם כל ארכובה אורכי המאפיין את כל דגמי מוטוגוצי, ויש גם מערכת ABS ובקרת החלקה כסטנדרט.

המחיר: 59,105 ש"ח.

מוטוגוצי V7 II סטון (צילום: בני דויטש)
מוטוגוצי V7 II סטון (צילום: בני דויטש)

דוקאטי

הנציג של דוקאטי לקטגוריית הרישוי A1 הוא הסקרמבלר Sixty2 שיצא בשנה שעברה. המנוע הוא L-טווין בנפח 400 סמ"ק – למעשה 800 מוקטן – שמפיק 41 כ"ס, והמכלולים בסיסיים.

המחיר: 58,900 ש"ח.

דוקאטי סקרמבלר Sixty2
דוקאטי סקרמבלר Sixty2

ב.מ.וו

גם ב.מ.וו הגדולה והטכנולוגית נכנסת לסגמנט החשוב הזה של אופנועי כניסה. הדגם הראשון הוא ה-G310R – נייקד בעל צילינדר יחיד בנפח 313 סמ"ק שמפיק 34 כ"ס. ה-G310R החל בשיווק בישראל בחודשים האחרונים.

מחיר: 35,900 ש"ח 

ב.מ.וו G310R (צילום: בני דויטש)
ב.מ.וו G310R (צילום: בני דויטש)

דגם נוסף על פלטפורמת ה-G310 הוא ה-G310GS – אופנוע אדוונצ'ר של ב.מ.וו.

מחיר: כ-41 אלף ש"ח.

ב.מ.וו G310GS
ב.מ.וו G310GS

אופנועים מוגבלים

תקנות רישיונות הנהיגה האירופאיות מאפשרות גם הגבלה של מנועים גדולים ל-35 קילוואט (כ-47.5 כ"ס), כך שיתאימו לרישיון הנהיגה A1. התנאי: ההספק המקורי של המנוע צריך להיות עד פי 2 מההגבלה, כלומר 70 קילוואט (כ-95 כ"ס) ומטה.

יצרניות רבות מציעות כלים גדולים מוגבלים ל-A1, כשאצל חלקן ניתן לרכוש את האופנוע מוגבל, ולאחר מכן – עם הגדלת הרישיון ל-A – לשחרר את ההגבלה, לעדכן את רישיון הרכב, וליהנות מאופנוע בלתי מוגבל.

בואו נראה מה יש לשוק להציע.

ימאהה

ה-MT-07 מגיע ארצה גם בגרסה בעלת ההספק המלא וגם בגרסה המוגבלת, שתיהן כוללות מערכת ABS.

מחירה של הגרסה המוגבלת: 59,985 ש"ח.

ימאהה MT-07 (צילום: בני דויטש)
ימאהה MT-07 (צילום: בני דויטש)

גם ה-XT660Z טנרה מגיע ארצה בגרסה מוגבלת ל-A1, וגם הוא מגיע כסטנדרט עם ABS.

המחיר: 59,985 ש"ח.

קוואסאקי

קוואסאקי מציעה את צמד דגמי ה-650 שלה – הנינג'ה 650 וה-Z650 – גם בגרסאות מוגבלות ל-A1.

המחיר: 54,985 ש"ח.

קוואסאקי Z650 - חדש ל-2017
קוואסאקי Z650 – חדש ל-2017

קוואסאקי מציעה את ה-VN900 כשהוא מוגבל ל-35 קילוואט, והוא מגיע ב-3 גרסאות הנבדלות באבזור.

המחיר: 64,985 ש"ח.

קוואסאקי VN900 וולקן (צילום: אסף רחמים)
קוואסאקי VN900 וולקן (צילום: אסף רחמים)

סוזוקי

ה-SV650 וה-DL650 ויסטרום, שניהם עם אותו המנוע, מגיעים ארצה בגרסאות מוגבלות, כולל מערכת ABS.

המחירים:

  • SV650 – מחיר 46,957 ש"ח.
  • ויסטרום – מחיר 65,902 ש"ח (מחיר מבצע 59,311 ש"ח)
הסוזוקי SV650 האדום שלנו; צילום: אלכס טאובין
הסוזוקי SV650 האדום שלנו; צילום: אלכס טאובין

ק.ט.מ

כל דגמי ה-690 מגיעים ארצה עם אפשרות לרישיון A1. ההגבלה היא אלקטרונית, במחשב ניהול המנוע, והיא מתבצעת על ידי טעינת מפת ניהול מנוע מוגבלת.

המחירים:

  • דיוק 690 – מחיר 63,655 ש"ח
  • 690 אנדורו R – מחיר 71,291 ש"ח
ק.ט.מ דיוק סימן 4.5
ק.ט.מ דיוק סימן 4.5

ב.מ.וו

ב.מ.וו מציעה את דגמי ה-800 סמ"ק מותאמים ל-A1. כולם עם מערכת ABS כסטנדרט.

המחירים:

  • F700GS – מחיר 78,500 ש"ח
  • F800GS – מחיר 98,000 ש"ח
  • F800R – מחיר 70,000 ש"ח
ב.מ.וו F700GS ו-F800GS
ב.מ.וו F700GS ו-F800GS

MV אגוסטה

ב-MV אגוסטה מציעים את הדגמים עם מנועי ה-675 סמ"ק עם אפשרות ל-A1. גם הם מגיעים עם מערכת ABS כסטנדרט, ושפע טכנולוגיה.

המחירים:

  • ברוטאלה 675 – מחיר 79,900 ש"ח
  • F3 675 – מחיר 99,900 ש"ח
MV אגוסטה ברוטאלה
MV אגוסטה ברוטאלה

דוקאטי

בדוקאטי מציעים את דגמי הסקרמבלר 800 – אייקון, דזרט סלד וקפה רייסר – כשהם מוגבלים לרישיון A1.

  • אייקון – 68,900 ש"ח
  • דזרט סלד – 87,000 ש"ח
  • קפה רייסר – 87,000 ש"ח

גם המונסטר 797 החדש, מקורר האוויר, מגיע בגרסת A1.

מחיר: 64,979 ש"ח

Ducati-Monster-797-025

לאחרונה גם הסופרספורט 939 הגיע מוגבל לרישיון נהיגה A1.

מחיר: 104,000 ש"ח

דוקאטי סופרספורט 939 (צילום: בני דויטש)
דוקאטי סופרספורט 939 (צילום: בני דויטש)

מצאתם טעות בכתבה? יש לכם עדכונים או תוספות? מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן בתגובות או בעמוד ה'צור קשר', ונתקן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Indian-Milan-005

אינדיאן: דגמים חדשים ושיפורי מנועים

אינדיאן חושפת במילאנו גרסת בובר לסקאוט, גרסאות חדשות לספרינגפילד ולרואדמסטר, וגם משפרת את מנוע ה-1,819 סמ"ק שלה

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO