מזה תקופה שמסתובבות ברשת ידיעות על כך שבנלי, או יותר נכון – הקונצרן הסיני קיאנג'יאנג, רשמו פטנט על מנוע טריפל בנפח 1,200 סמ"ק, ואפילו נחשפו שרטוטים מפורטים שלו שמצביעים על כך שהמנוע החדש הוא ככל הנראה גרסה מוגדלת של מנוע הטריפל בנפח 1,131 סמ"ק ששימש במשך אי-אלו שנים את דגמי הטורנדו וה-TNT של החברה. יחד עם זאת, נראה כי לא מעט חלקים במנוע חדשים לגמרי, כך למשל המנוע העליון ומכסי הצד הם שונים, והתמסורת הסופית היא באמצעות רצועת הינע במקום שרשרת.
על פי חלק מאותם שרטוטים, נראה כי אחד הדגמים שצפויים להיחשף עם המנוע המדובר יהיה מתחרה בקטגוריית אופנועי התיור, דוגמת ה-R1200RT של ב.מ.וו. יחד עם זאת, הצפי הוא שבהמשך תציג בנלי דגמים נוספים על בסיס אותו המנוע, כשהספקולציות מדברות על לא פחות מאשר מתחרה ל-R1200GS.

היצרן האיטלקי, שנרכש בשנת 2005 על-ידי הקונצרן הסיני, ידע עליות ומורדות רבות בעשורים האחרונים, אך נראה שרוח חדשה נושבת במסדרונות החברה האיטלקית שמרכז הפיתוח שלה היה ונותר בפזארו שבאיטליה. בעשור הקודם היו אלו בעיקר דגמי ה-TNT בנפחים 899 ו-1,130 סמ"ק, נייקדים בעלי מנועי טריפל חזקים שהגיעו בעקבות הזרמת הכסף מסין ועזרו לחברה להמשיך ולמכור אופנועים ולשמור על המשכיות המותג בשווקים השונים.
אולם הרצון להכניס את מותג לשווקים מתפתחים במזרח אסיה ודרום אמריקה הביא את בנלי לעבוד על דגמים נוספים בנפחים קטנים – חלקם פרי פיתוח של החברה וחלקם תוצאה של שיתופי פעולה עם חברות נוספות הפועלות במזרח אסיה.
ואכן, התוצאות לא איחרו להגיע והדגמים ה'עממיים' החלו להימכר בהצלחה במקומות שונים בעולם, כשגם פה בישראל נחתו כמה מהם כמו דגמי ה-TNT הקטנים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק שקצרו הצלחה יפה תוך זמן קצר יחסית. השיא היה בתערוכת מילאנו האחרונה, שם הציגה בנלי לא פחות מאשר 10 דגמים חדשים בנפחים שנעים בין 125 ל-750 סמ"ק, כולל ה-402S בעל הדימיון העיצובי הרב לדוקאטי איקס-דיאבל.
אם תכנית השיקום למותג האיטלקי אכן תעבוד על פי התכנית, אנו סבורים שבשנים הקרובות נזכה לראות ממנו עוד אי-אלו דגמים מעניינים שעשויים להחזיר אותו לימים הטובים שלו. אנו כמובן נמשיך לעקוב ולעדכן.
תמיד התייחסתי בחשדנות למותגים חדשים ישנים שקמו מהאוב או יותר נכון מהמזרח והתבססו על שם "מותג" מהעבר. החדשנות התגברה שהמותג המת היה….איך נגיד? לא מציאה גדולה גם בגלגולו הראשון. להגנתי אומר שאני גם חשדן לגבי יצרנים איטלקיים קטנים, טייווניים ושאר פלסטיקים של מותג מדבקה, שלא נזכיר סיניים הודיים ואחרים, זה לא שאני גזען, אני סתם פרנואיד ועדיין אני מתחייב שמישהו רודף אותי!
רן, מה רע במותג מדבקה? ככה משלמים נטו על האיכות, ולא על המותג. המותג איבד מערכו, לדוגמה: היום קונים מכונת כביסה לא ממותגת ב 750 ש"ח, וממותגת ב 5,000ש"ח. זאת זכותו של הלקוח לבחור אם יש לו עניין בתוספת "האיכות" שבאה עם המדבקה "הגרמנית". בשוק האופנועים הישראלי פועל קרטל חזירי המונהג על ידי מטרו מוטור ובשיתוף חברות הביטוח. הקרטל מנסה למנוע מאיתנו לקבל אופנוע סיני איכותי במחיר סיני, זה נכון גם למותגים היוקרתיים, וככה כל שוק המחירים מעוות, מה שמבטיח שוק מת. ככה הקרטל רוצה שזה יהיה, כי על מכירת אופנועים הם מרוויחים פחות מביטוח החובה על אותם אופנועים. מבנה קרטלי חזירי שכזה קיים ופועל רק בישראל.
החזירות האמיתית היא בראש ובראשונה בגובה אחוזי המיסים למיניהם וכמובן הביטוח חובה. רק בישראל אופנוע חזק ואמין מוגדר כמותרות ומתעלמים בכוונה על יתרונותיה של השימוש בדו"ג על כבישי הארץ העמוסים.