באיטלג'ט מציגים כמהדורה מיוחדת את הדארגסטר 700 – שילוב של קטנוע עם נתונים ומכלולים של אופנוע ספורטיבי.
האיטלג'ט דראגסטר, קטנוע בעיצוב רובוטריקי-איטלקי, הוצג בתערוכת מילאנו של שנת 2019 עם מנוע ארבע פעימות מקורר נוזל בשני נפחים: 125 סמ"ק עם 14.7 כ"ס ב-10,000 סל"ד ומומנט של 1.3 קג"מ ב-7,750 סל"ד, כאשר המשקל הכללי של האופנוע עומד על 108 ק"ג, ו-200 סמ"ק, המספק 18 כ"ס ב-8,250 סל"ד ו-1.8 קג"מ ב-6,250 סל"ד. המשקל עומד על 112 ק"ג. התמסורת היא רציפה (CVT – וריאטור). נתוני המכירות מדברים על אלפי יחידות שנמכרו באירופה עצמה.
בתערוכת מילאנו לפני כשנתיים הציגו את ה-#E01 החשמלי לשימוש עירוני ואת הדראגסטר 500GP עם 43 כ"ס ועם שישה הילוכים. שניהם טרם הגיעו לייצור סדרתי, כשבשנה שעברה הוצג עוד אב-טיפוס בדמותו של הדראגסטר 559. הכיוון היה ברור, ובשני המקרים נקבו באיטלג'ט את שנת 2024 כשנת החשיפה. וכעת זה מגיע.
רק שהפעם הנפח גדל והמנוע השתנה. הדראגסטר 700 – ספק קטנוע ספק אופנוע – מגיע עם מנוע של קוואסאקי (למרות שמגיע רשמית מבנלי וה-TRK702) – טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח של 698 סמ"ק, שמפיק כאן 68 כ"ס ב-8,500 סל"ד (מעט פחות מה-70 כ"ס המקוריים ומעט יותר בסל"ד) וכ-7 קג"מ. המהירות המרבית נקובה ב-190 קמ"ש, שמגיעים דרך תמסורת הילוכים בת 6 מהירויות. כן, עם קלאץ' ורגלית הילוכים כמו באופנוע. מערכת הפליטה כפולת הקנה של אקרפוביץ' יוצאת מתחת למושב האחורי.
לדראגסטר 700 חישוקי 15″ עם צמיגים במידת 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור, ומערכת בלימה של ברמבו עם שני דיסקים מלפנים בקוטר 270 מ"מ ועוד יחיד מאחור בקוטר 230 מ"מ. נתון המשקל היבש עומד על 190 ק"ג, ומיכל הדלק מכיל 16 ליטר. שלדת צינורות פלדה חשופה בחלקה ומתחברת אל מזלג הפוך של מרזוקי עם משכך היגוי ובולם אחורי של אוהלינס. אגב, מתלה קדמי לא קונבנציונלי עם ציר היגוי הנפרד ממערכת הבולמים הקדמית – ISS (ר"ת Independent Steering System) – שמקבילה בזווית שלה לקרקע ומאפשרת לנטרל את השפעת הכביש על ההיגוי – לא הוצגה כאן. המבנה הזה כן הוצג בגרסאות התצוגה.
באיטלג'ט מציעים גרסה ראשונה המוגבלת ל-700 יחידות במחיר של 15 אלף אירו, כאשר גרסה סדרתית תופיע במהלך שנת 2025 במחיר נמוך מעט יותר. ההזמנה באתר איטלג'ט.
נראה וואו. יסובב ראשים!
מתי אפשר נסיעת מבחן?!
אני מקווה שחוסר בפלסטיקה לא משפיע על הרוחות סביב הנהג.
ברכיבה על קטנועים, יש לי תמיד בעיה עם מערבולות רוח סביב הרגליים, מבאס.