דף הבית / חדשות / אינדיאן: FTR1200 בגרסת חוליגן
Indian-FTR1200H-003

אינדיאן: FTR1200 בגרסת חוליגן

אינדיאן מתגאים בהישגים שלהם במירוצי Hooligan ומוציאים גרסה מיוחדת של ה-FTR 1200; וגם רקע על סגנון המרוצים הזה שכה חסר בישראל

אינדיאן, יצרנית האופנועים הוותיקה בארה"ב, חזרה להתחרות באליפות מרוצי הפלאט-טראק (מסלולי עפר אובאליים) עם ה-FTR750 אחרי היעדרות של שבעה עשורים. חזרו, ובגדול, תוך הפגנת עליונות מוחלטת וזכייה באליפויות בשתי עונותיו הראשונות (2018-2017), כשבעונה האחרונה ה-FTR750 ניצח ב-17 מתוך 18 מרוצים. היה אם כך צפוי שאינדיאן תשיק רפליקת כביש לאופנוע המרוצים, ובשנת 2018 הוצג ה-FTR1200. עם מנוע וי-טווין בנפח 1,203 סמ"ק המפיק 120 כ"ס, עם קירור נוזל, הזרקת דלק וקלאץ' מחליק.

ה-FTR1200 בגרסת חוליגן עם האב המקורי - FTR1200
ה-FTR1200 בגרסת חוליגן עם האב המקורי – FTR1200

אינדיאן רוכבת על ההצלחה והציגה השבוע FTR 1200 המיועד למירוצי Hooligan (הסבר בהמשך) שמתקיימים בחודש יוני באנגליה. הדגם, מופשט כמובן מכל פריט שאינו הכרחי על המסלול, הוכן על-ידי סדנה אמריקאית בשם S&S CYCLEשאחראים על פיתוח אותו FTR750. האופנוע קיבל מערכת פליטה ומתלים משופרים, וכן זרוע אחורית קצרה יותר ב-9 ס"מ לשיפור הרגש וההתנהגות בפניות. הבלם הקדמי ירד לגמרי ונוספו גלגלי 19″, פרי ייצורו של רולנד סנדס המפורסם, שמעורב בצורה מלאה בסדרה האמריקאית. הדיאטה עזרה להוריד מעל 25 ק"ג מיותרים (למסלול) משומן ה-FTR 1200. שני רוכבים יקבלו את הכבוד לרכב על האינדיאן בסדרה האנגלית – לי קירקפטריק והרוכבת ליה טוקלוב.

אז מה זה Hooligan?

הסלוגן של הענף אומר הכל: Run what you brung. תתחרה עם מה שהבאת. הרעיון התחיל בארה"ב אחרי מלחמת העולם השנייה. החיילים שחזרו הביתה היו צריכים לפרוק עול איכשהו, וכך נוצרה החוויה של רכיבה למסלול, קיום התחרות וחזרה הביתה – כל זה על האופנוע הפרטי. עם הזמן הוגדרו חוקים ותקנות כגון מנועי 750 סמ"ק ומעלה, שלדה מקורית, צמיגים מותאמים לעפר (רוב המסלולים הם מסלולי עפר, אך יש גם גרסה על אספלט, כמו שאפשר לראות בווידאו המצורף), הסרת הבלם הקדמי וכל חלק שאין בו צורך במסלול. בואו ותנו גז, בצורה הכי פשוטה וטהורה. יש שתי קטגוריות לסדרה: חוליגן הבסיסית וסופר-חוליגן, שמכוונת יותר גבוה מבחינת האופנועים והרוכבים. אם תרצו, גרסה עממית יותר של הפלאט-טראק.

 

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-Cruiser-1

ב.מ.וו: כך ייראה האופנוע עם מנוע הבוקסר החדש

ב.מ.וו 'נתפסו' בוחנים את האופנוע הראשון שיישא את מנוע הבוקסר החדש בנפח 1,800 סמ"ק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO