דף הבית / גריד / אמאלפי – הכביש היפה בעולם?
IMG_4664

אמאלפי – הכביש היפה בעולם?

סקוטר חזר מרכיבה באחד הכבישים הטוענים לכתר 'הכביש היפה בעולם' הנמצא דרומית לנאפולי, ובא לאכול לנו ת'לב

מדרום לעיר נאפולי שבאיטליה נמצא כביש דו-מסלולי קטן המסומן ב-SS163. לא היינו מקדישים לו זמן אלמלא היינו מוצאים את הכביש הקטן הזה כמעט בכל רשימה של הכבישים היפים בעולם, כבישי חובה וכדומה. פחות מ-100 ק"מ מקצה לקצה, זה בסך הכל אורכו. לרובכם הוא מוכר בשם 'Amalfi Road'. בקצה הצפוני של הכביש נמצאת העיירה סורנטו, היושבת בדרומו של מפרץ נאפולי, ובקצה הדרומי נמצאת סולרנו, היושבת לחוף מפרץ סולרנו. אמנם צפון איטליה נחשבת ליותר אטרקטיבית לאופנועים, אבל העורך התעקש שנבדוק מה יש בכביש הזה שמכתיר אותו לאחד היפים בעולם.

לצורך הבדיקה הצטיידנו בהונדה F6B  המוכר לרובכם בתור הונדה גולדווינג באגר, אותו אספנו מסוכנות השכרה ברומא – WEBIKE. על האוטוסטרדה לנאפולי הגולד היה במיטבו. נסיעות מהירות בזוג זה לגמרי הקטע שלו. זוגתי שתחיה חסכה ממני את המרפק המסורתי הננעץ כאשר מחוג המהירות ממריא, מהסיבה הפשוטה שהיא פשוט נמנמה בשקט על הספה האחורית המרווחת.

סקוטר וה-F6B
סקוטר וה-F6B

ברגע שעברנו את סורנטו התחלנו להבין את הסופרלטיבים הנקשרים בכביש הזה.

ראשית, הכביש. אורך המסלול עמד על 94 ק"מ עד Vietri sul Mare הנמצאת בקצהו הדרומי של הכביש. לאורך כמעט 100 הק"מ הללו ספק אם היו יותר מ-2-3 ישורות העולות באורכן על 10 מטרים. הכביש כולל נתיב אחד לכל כיוון וכולל אלפי פניות. כל עוד לא היה מדובר בסרפנטינות העושות 180 מעלות ברדיוס של 3-4 מטר הגולד הסתדר מצוין, אבל בפניות הצפופות יותר התחלנו להסתכל לצדדים ולבדוק אם יש מספיק קהל שיעזור להרים את האופנוע. האספלט משובח והסלילה איכותית ברובה, אבל אל תצפו לפוצץ גזים, שכן הדרך עמוסה בתיירים שבאו להתענג על הנוף המדהים. תחברו לזה את הדרך הצרה, שבקטעים מסוימים מספיקה בקושי למעבר שני רכבים במקביל, ותבינו כי לכאן באים יותר כדי להירגע וליהנות מהנוף ופחות בגלל הכביש.

אין 10 מטר של ישורת בין הפניות...
אין 10 מטר של ישורת בין הפניות…

שנית, הנוף. הדרך כולה עוברת על מצוק גבוה הנשבר בחדות אל תוך הים. המצוק זרוע יער ירוק, מטעי לימונים וכפרים ציוריים הנשפכים מראש ההר לשפת הים. נמלים ציוריים מקשטים את קו החוף וספינות צבעוניות משבצות במימי הים. שקיעות עוצמתיות ובתים במגוון צבעים ימשיכו את העושר הבלתי נדלה. הגלריה תתאר את המקום הרבה יותר טוב מאוצר המילים שלי.

יפה פה בלילה
יפה פה בלילה

שלישית, הנוחות. האזור כולו הוא מרכז תיירותי שוקק. לאורך כל הדרך תמצאו בתי מלון מפנקים, בתי קפה, מסעדות, וכל מה שצריך לחופשה מפנקת. שתי העיירות העיקריות באזור – פוזיטנו ואמאלפי, משמשות כאבן שואבת לתיירים, ובהתאם המחירים. אמאלפי, שבעברה הייתה מעצמה ימית, חיה היום על מזכרות, מלונות, בתי קפה ומסעדות. השיטוט ברחוב האבן הנמתח בין קירות הקניון בו בנוי הכפר, מסביר מדוע כל כך הרבה תיירים מגיעים לכאן. לא תקבלו כאן חוויה אותנטית או משהו מהסוג הזה, אבל כנראה שאם 10 מיליון תיירים פוקדים את האזור – יש להם סיבה.

10 מיליון תיירים (ותיירות!) בשנה
10 מיליון תיירים (ותיירות!) בשנה

מעל אמאלפי נמצאת העיירה ראבאלו. הכביש המטפס אליה צר, ומכל עיקול נפתח נוף למפרץ מתחת ולהרים מעל. בעיירה עצמה תצפית עוצרת נשימה מעל נוף המפרץ. נקודת התצפית המפורסמת ביותר נמצאת בתוך הגינה המטופחת של וילה רופולו.

על ההרים זרועים מטעי לימונים והדרך הטובה ביותר לפגוש אותם היא בתור לימונצ'לו אבל תוכלו לקבל את הלימון בעוגות, בבישול, ואפילו בשוקולד.

בחזרה לאופנועים. אמאלפי הוא בהחלט חוויית רכיבה, לא מהסוג של פיצוץ גזים אלא יותר דרך נהדרת לבלות חופשה רומנטית. דרך אלפי הפניות אפשר לזרום בקצב שלכם, להתענג על הנוף הססגוני, לעצור לצלם או ליהנות מהפינוקים שמציעה הסביבה.

הכביש היפה בעולם? סקוטר צריך לבדוק עוד כמה כדי להחליט...
הכביש היפה בעולם? סקוטר צריך לבדוק עוד כמה כדי להחליט…

כדי להגיע למקום עומדות לרשותכם שתי אפשרויות עיקריות. ישנה טיסה ישירה לנאפולי, שם תוכלו גם לשכור אופנועים, למשל כאן. אפשרות נוספת היא לטוס לרומא, בה יש יותר אפשרויות השכרה ומגוון רחב יותר של אופנועים, ומשם להדרים כ-200 ק"מ לנאפולי אותם תוכלו לעשות על האוטוסטרדה או בכבישים העוברים לאורך רכס האפנינים המרכזי המעניקים חוויית רכיבה נוספת.

האם זהו הכביש היפה בעולם? האמת, לא השתכנענו. בהחלט מועמד ראוי, אבל בכדי לפסוק בנושא נדרשת בחינה יסודית של שאר המועמדים לתואר. כדי לתמוך בהמשך פרויקט הבדיקה של הכבישים היפים בעולם פשוט תעשו לייק לכתבה ושתפו עם חברים. אם תשתפו מספיק הכתב יזכה בנסיעה נוספת.

אודות סקוטרמן

סנילי, מתבלבל בין הגז לקלאץ' ובין ההילוכים לבלם. אם רק היה זוכר את הדרך הביתה היה מפסיק לרכוב...

עשוי לעניין אותך

BMW-F850GS-Teat-010

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו F850GS – משפר את הקיים

ה-F850GS הוא שדרוג ראוי ל-800 הוותיק; הוא אופנוע טוב ומאוזן, אך הוא לא חף מחסרונות; מבחן דרכים ראשון

תגובה אחת

  1. חלק מהתמונות פשוט עוצרות נשימה.
    סקוטרמן, אני יודע שאתה עובד מאוד קשה.
    אם תוכל, וזה לא יהיה טרחה גדולה, להגיע בשבילנו לעוד כמה כבישים כאלה, נודה לך מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO