דף הבית / חדשות / אנדורו: כמעט 1,300 כלים ב-2021
1T9A0129

אנדורו: כמעט 1,300 כלים ב-2021

שוק אופנועי האנדורו הישראלי יציב, והוא חזק מתמיד עם כ-1,300 אופנועים חדשים שנמכרו ברישוי צהוב ב-2021 ועם שוק יד-שנייה חזק ודינמי; ישראל מעצמת אנדורו

שוק אופנועי האנדורו – הסגמנט המתפתח ביותר בעשור האחרון – שומר על כוחו גם בשנת 2021, כשבשנה זו נמכרו בישראל 1,279 אופנועי אנדורו מקצועיים ברישוי צהוב – מספר כמעט זהה ל-1,300 הכלים שנמכרו בשנת 2020. זו השנה השישית ברציפות שבישראל נמכרים יותר מ-1,000 אופנועי אנדורו מקצועיים בשנה – מספר עצום ביחס לגודל האוכלוסייה ולגודלו של שוק האופנועים והקטנועים המקומי.

כבר כתבנו את זה בעבר כמה פעמים וחשוב לחזור על זה שוב: אם ב-2005 נמכרו בישראל כ-80 אופנועי אנדורו מקצועיים – רובם ככולם למתחרים באליפות ישראל באנדורו – הרי שב-2017 נמכרו בישראל כ-1,300 אופנועי אנדורו מקצועייםב-2018 נמכרו 1,326 כליםב-2019 נמכרו 1,231 כלים וב-2020 נמכרו 1,300 כלים – רובם המכריע לרוכבי פנאי של סוף שבוע בגילים שמתחילים ב-18 ומגיעים ליותר מ-60. על הסיבות לגידול הדרמטי הזה כבר כתבנו בעבר בטור 'השטח פורח', והטור הזה אקטואלי מתמיד גם בשנת 2021.

ישראל היא מעצמת אנדורו. זה לא מפליא בהתחשב באקלים הישראלי, במגוון העצום של שטחי הרכיבה הזמינים, באפשרות לרכוב כמעט בכל מקום שרוצים, וגם במצב הכלכלי האיתן בישראל (למרות משבר הקורונה) המאפשר ליותר ויותר אנשים להחזיק אופנוע יקר כתחביב ולפנאי בלבד. אצל חברינו האירופאים זה לחלוטין לא כך – מכל הבחינות. גם שוק אופנועי האנדורו המשומשים חווה בשנתיים האחרונות פריחה חסרת תקדים, כשהמלאים באולמות הטרייד-אין מצומצמים ביחס לעבר – אם כי אחרי 2020, שבה אולמות המשומשים התרוקנו כמעט לגמרי, בשנת 2021 מצב הדברים התאזן והביקושים למשומשים ירדו במעט ביחס ל-2020 – אולם הם עדיין גבוהים ושוק המשומשים פעיל מאוד. כך או כך, הישראלים אוהבים אנדורו!

בטא - יותר מ-200 אופנועי אנדורו
בטא – יותר מ-200 אופנועי אנדורו (צילום: אופק דנון)

מתוך 1,279 האופנועים שנמכרו השנה, 552 כלים הם של מותג ק.ט.מ – ירידה של 100 כלים ביחס לשנה שעברה. בק.ט.מ מסבירים את הירידה בחוסרים גדולים במלאי החדשים כתוצאה מאספקה מועטה של אופנועים, וטוענים שאם היו מגיעים כלים נוספים – הם היו נמכרים. כך או כך, יותר מ-43% משוק אופנועי האנדורו שייכים למותג ק.ט.מ. על זה נוסיף 289 אופנועים של הוסקוורנה ו-122 אופנועים של גאס גאס, ונקבל כי בשנת 2021 נמכרו בישראל 963 אופנועים המגיעים ממפעלי ק.ט.מ במטיגהופן אוסטריה – 75% משוק אופנועי האנדורו הישראלי, ונתח שוק גדול יותר במעט מ-2020.

הוסקוורנה בירידה קלה מ-311 כלים ב-2020 ל-289 כלים ב-2021, אך לעומת זאת גאס גאס בכניסה מרשימה לשוק הישראלי מוכרת 122 אופנועי אנדורו וטריאל ברישוי צהוב. בבטא עוברים את רף 200 הכלים המקצועיים ומוכרים השנה 203 אופנועי אנדורו (בנוסף לעוד כ-20 אופנועים לכביש), ובשרקו מטפסים ל-77 כלים ב-2021 לעומת 57 כים ב-2020 ו-75 כלים ב-2019. הונדה ו-TM יורדות משמעותית, כשבהונדה מוכרים השנה 8 כלים ברישוי צהוב (אבל עשרות רבות של כלים ברישוי אפור), וב-TM מוכרים 9 אופנועי אנדורו בלבד. ימאהה נעלמת לגמרי עם הפסקת הייבוא של ה-WR250F וה-WR450F בשל היעדר תקינת כביש, אולם בקרוב יחל בישראל שיווק אופנועי פנטיק המבוססים על צמד דגמי האנדורו של ימאהה.

גאס גאס - כניסה מרשימה לשוק הישראלי (צילום: רונן טופלברג)
גאס גאס – כניסה מרשימה לשוק הישראלי (צילום: רונן טופלברג)

אופנוע האנדורו הנמכר ביותר בישראל הוא הק.ט.מ 300EXC, שממנו נמכרו 185 יחידות – זאת לעומת כ-175 יחידות של ה-250EXC, המחזיק בתואר האופנוע הנמכר בישראל כבר כמה שנים ברציפות. הסיבה לירידה הדרמטית במספרים – מ-280 יחידות של 250EXC בשנה שעברה ל-180 בלבד השנה, היא חוסר חמור באספקה ובמלאי זמין. אנשי ק.ט.מ אומרים שאם היו במלאי 100 אופנועים נוספים – הם היו נמכרים.

אם מוסיפים כ-20 יחידות של ה-150EXC, וגם 85 יחידות של ההוסקוורנה TE250i ועוד 85 יחידות של ה-TE300i וכן 18 יחידות של ה-TE150i, ועוד 33 יחידות של EC250 ו-49 יחידות של EC300, יוצא שב-2021 נמכרו בישראל 651 אופנועי אנדורו עם מנוע דו-פעימתי בעל טכנולוגיית הזרקת דלק TPI של ק.ט.מ – יותר מ-50% משוק אופנועי האנדורו הישראלי.

בחלוקה בין אופנועים דו-פעימתיים לבין כאלו עם מנוע 4 פעימות, היחס לטובת הדו-פעימתיים זהה לשנה שעברה ועומד על 72.5% אופנועים דו-פעימתיים. במספרים מדובר על 928 אופנועים בעלי מנוע דו-פעימתי, לעומת 351 אופנועים בעלי מנוע 4 פעימות. ב-2019 היחס עמד על כ-70%, ב-2018 היחס היה כ-64%, וב-2017 דובר על כ-50%. גם הנתון הזה לא מפליא, שכן רוכבי האנדורו הישראלים אוהבים אנדורו טכני-אקסטרימי, ובנוסף טכנולוגיית ההזרקה למנועי 2 פעימות הופכת את הרכיבה לקלה יותר, בנוסף למשקל הנמוך יותר של הכלים עצמם. וכאמור לטענת היבואנים, אם הייתה אספקה נוספת של אופנועים דו-פעימתיים הם היו נמכרים, והיחס לטובת הדו-פעימתיים היה גדל גם ב-2021.

טבלת מכירות מלאה אופנועי אנדורו לשנת 2021 – לפי דגם

יצרןדגםמס' כלים
ק.ט.מ150EXC TPIכ-21
250EXC TPIכ-175
300EXC TPI185
250EXC-F54
350EXC-Fכ-70
450EXC-Fכ-30
500EXC-F16
פרירייד 2501
סה"כ ק.ט.מ552
הוסקוורנהTE150i18
TE250i85
TE300i85
FE25052
FE35038
FE4505
FE5016
סה"כ הוסקוורנה289
בטא125RR22
200RR10
250RR42
300RR46
קרוסטריינר 25016
קרוסטריינר 30045
350RR20
480RR1
EVO 3001
סה"כ בטא203
גאס גאסEC25033
EC30049
EC250F20
EC350F12
TXT1251
TXT2502
TXT2802
TXT3003
סה"כ גאס גאס122
שרקוSE-R12512
SE-R25030
SE-R30023
SEF-R2501
SEF-R30010
SEF-R4501
סה"כ שרקו77
רייחוMR2505
MR30010
סה"כ רייחו15
הונדהCRF250RX5
CRF450RX3
סה"כ הונדה8
TM RacingEN1252
EN250i1
EN300i4
EN250Fi1
EN300Fi1
סה"כ TM9
SWMSR3004
סה"כ SWM4
סך הכל כללי1,279

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 44, רוכב על אופנועים 28 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha-TMAX-560-2022-Launch-004

חדש בארץ: ימאהה טימקס 560 דגם 2022

הדור השמיני של הימאהה טימקס, שעבר מתיחת פנים ושיפורים רבים, הגיע ארצה בשתי הגרסאות: המחירים: 88 ו-95 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן