"לא ייאמן. נתתי כל מה שיש לי על סט הצמיגים הראשון. על הסט השני כבר הלכתי על הכל או כלום. כמעט התפוצצתי כי פתחתי גז מוקדם מדי. מקום ראשון ושני לסוזוקי על הגריד זו תוצאה נפלאה, ומגיע להם אחרי כל העבודה הקשה. אני שמח מאוד לייצג אותם ומקווה שנילחם מלפנים מחר". ככה סיכם אלייש אספרגרו את תחושותיו לגבי הביצועים המשובחים שלו במבחני הדירוג לגרנד-פרי הקטלוני.
ארבע שנים אחרי הפרישה, סוזוקי חוזרים ל-MotoGP. במשך כמעט שנתיים עקבנו אחריהם בדריכות, כל פרסום לעיתונות, כל תוצאת מבחן, כל עדכון שרנדי דה-פונייה, רוכב המבחן שלהם, נתן. את אלו של נובואטסו אאוקי לא הבנו, הם היו ביפנית.

ההתחלה לא נראתה מבטיחה במיוחד – בתוצאות המבחנים הם היו בין שנייה לשתי שניות רחוקים מיתר אופנועי המפעל. הגיוני בסך הכל. רק חוזרים עם אופנוע חדש לחלוטין שעוד דורש המון פיתוח, ובכל זאת. את דני פדרוסה הם לא הצליחו להחתים, על קרטשלאו החליטו לוותר. במקום אלה הם לקחו צמד מעניין של רוכבים – אלייש אספרגרו ומאווריק וינאלס.
על פניו מדובר בשני רוכבים מאוד מוכשרים ומבטיחים. הראשון כבר בילה מספר עונות בקטגוריה הבכירה והביא תוצאות מאוד מכובדות על אופנוע CRT נחות מבוסס אפריליה RSV. השני רוקי שעולה לקטגוריה אחרי אליפות עולם ב-Moto3 ושנה אחת בלבד אותה סיים שלישי ב-Moto2.

אז מחד מדובר בשני רוכבים מהירים בהחלט, אולם מאידך ברור לכולם שעם כל הכבוד לאספרגרו, על האליפות הוא לא הולך להתחרות בעונה הקרובה. גרוע מכך, לא מדובר בבחירה המוצלחת ביותר כשבאים עם אופנוע חדש וצריך לפתח אותו מאפס. במצב הזה סביר שירצו רוכבים עם הרבה ניסיון, המון מהירות ויכולת פיתוח טובה – כלומר מתן פידבק מעולה על מה האופנוע עושה, מה הוא צריך לעשות, ורצוי גם שיהיה לו רקע על עוד אופנועי פרוטוטייפ מוצלחים של יצרנים אחרים. נניח, קאל קראטשלאו, דני פדרוסה, או אפילו ניקי היידן.
למרות זאת, דווידה בריביו, מנהל הקבוצה, אמר מספר פעמים שהוא מאמין מאוד בבחירות שלו לרוכבי הקבוצה. אספרגרו מאוד מהיר ועזר מאוד בפיתוח ה-ART עליו רכב, ווינאלס לומד מהר מאוד. אם להתעכב על וינאלס, אז הוא חגג השנה יום הולדת 20 בסך הכל ונחשב אחד השמות המבטיחים בתחום בשנים הבאות, וזה בהחלט דבר חשוב כשבונים קבוצה מנצחת בראייה של 3-4 שנים קדימה.

ובינתיים, ההתחלה לא הייתה פשוטה. הערכות מדברות על כך שהמנוע של הסוזוקי קרוב יותר בהספק שהוא מוציא לאופנועי ה-Open Class מאשר לאופנועי המפעל. בישורות רואים את זה היטב – אספרגרו ווינאלס איטיים מאוד ביחס לרוכבי הונדה, ימאהה, ובוודאי דוקאטי, ששוברים שיאי מהירות. לקטלוניה הם הביאו מנוע מעודכן, אבל לא לזה ציפו הרוכבים. אספרגרו אמר שהמצב יותר טוב, אבל השיפור מתבטא ב-2-3 קמ"ש בלבד יותר מהמנוע הקודם, מה שאומר שהם עוד 2-3 קמ"ש איטיים מרוכבי ימאהה והונדה. עם זאת, הוא ציין, למרות שהמנוע חזק יותר, באופן מוזר הוא גם קל יותר לשימוש והתגובה למצערת פחות חריפה.
והנה, אם בחרז ראינו ניצנים ראשונים של כיוון חיובי בסככה התכולה, ביומיים הראשונים בקטלוניה הכיוון כבר ברור מאוד. וינאלס ואספרגרו התברגו לחמישייה הראשונה בשלושת מקצי האימון הראשונים, ובמקצי הדירוג עצמם לקחו את המקום הראשון והשני בהתאמה. פול פוזישן ראשון מאז 2007, הללויה!

אז נכון, מקצי דירוג זה לא מרוץ (רק תשאלו את ולנטינו רוסי, הוא כבר יסביר לכם), ועוד יש הרבה עבודה, אבל אנחנו נחזיק לצמד הצעיר ולאופנועים התכולים אצבעות במרוץ מחר.