באפריליה חושפים את ה-RS457 – אופנוע ספורט המתאים לצעירים עם מנוע טווין מקבילי חזק, משקל קל ומראה איטלקי טהור.
במהלך שנת 2020 הציגו באפריליה פלטפורמה חדשה וחשובה עבורם הכוללת את הטוארג 660, הטואונו 660 וה-RS660. התייחסנו אליהם כאל הכלים החשובים ביותר של אפריליה בעשור האחרון, אם לא יותר, שעשויים להחזיר את אפריליה לתודעה (ולמכירות), כשהם פונים למיינסטרים האופנועני הגלובלי. במבחן שערכנו ל-RS660 גילינו אופנוע מצוין, שגם נראה מעולה ומספק חבילה גם קומפקטית, גם דינמית, גם בעלת יחידת הנעה טובה יעילה ומודרנית, וגם עם אלקטרוניקת קצה בסגמנט.
באפריליה הגיעו לסבב ה-MotoGP במיזאנו בסוף השבוע על-מנת להציג את האח הקטן, עם עיצוב בקורלציה מלאה למשפחה, כאשר הפרטים שנחשפו עדיין לא מלאים. מנוע הטווין המקבילי, בנפח 457 סמ"ק, מספק את המקסימום המותר בקטגוריית הרישוי A1 עם 47.6 כ"ס, והוא מקורר נוזל, ובעל ארבעה שסתומים וגל-זיזים עילי כפול. יש בקרת אחיזה הניתנת לניתוק ומצערות חשמליות עם 3 מצבי ניהול. קוויקשיפטר יגיע כמערכת אופציונאלית.
ל-RS457 שלדת קורות אלומיניום הנראית דומה לאח הגדול, ויש מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ עם כיוון עומס קפיץ ומהלך גלגל של 120 מ"מ. מאחור יש בולם המתחבר לזרוע אחורית מפלדה עם מהלך גלגל של 130 מ"מ. חישוקי ה-17″ עם צמיגים במידות 110/70 מלפנים ו-150/60 מאחור, עם מערכת בלימה הכוללת דיסק בקוטר 320 מ"מ מלפנים עם קליפר רדיאלי בעל ארבע בוכנות, ודיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ עם קליפר בעל בוכנה בודדת. יש מערכת ABS הניתנת לניתוק על הגלגל האחורי. המשקל היבש המוצהר עומד על 159 ק"ג, כשמילוי כל הנוזלים מצב את המאזניים על 175 ק"ג. ל-RS457 צג TFT בגודל 5″ ותאורת LED היקפית.
האפריליה RS457 החדש מתייצב בקטגוריית A1 מול מתחרים כדוגמת הק.ט.מ RC390, קוואסאקי נינג'ה 400 והונדה CBR500R. ידוע בשלב זה כי הוא ייוצר במפעלי אפריליה שבהודו, ומשם הוא יגיע לשאר העולם. אין פרטים טכניים מלאים בשלב זה, כולל מועד הגעה לישראל ומחיר בארץ ובעולם. לא מן הנמנע כי בשנה הבאה תורחב הפלטפורמה (בדומה ל-660) לגרסאות נייקד (טואונו 457) ואדוונצ'ר (טוארג 457).