אפריליה חושפת היום במילאנו את אחד הכלים החשובים בתערוכה, ובוודאי הכלי החשוב ביותר עבורה – ה-RS660. זהו אופנוע ספורט בנפח בינוני המיועד לשימוש כביש, שיחד עם 2 אחים נוספים לפלטפורמה עשוי להחזיר את החברה למכירות נאות ולהכרה בעולם האופנועים.
תמונות ריגול של האופנוע כבר ראינו החודשים האחרונים מספר פעמים, אולם כעת באפריליה חושפים את גרסת הייצור וכן כמה נתונים. ובכן, כפי שהיה צפוי, המנוע הוא הלכה למעשה בלוק הצילינדרים הקדמי של ה-RSV4 – כלומר 2 מתוך 4 הצילינדרים של ה-V4 של אפריליה, אולם הנפח הוגדל לסביב 650 סמ"ק. המנוע החדש מפיק כ-100 כ"ס, והוא צפוי להיות גמיש למדי עם טווח מומנט יעיל רחב שמתאים לשימוש יומיומי. המנוע בעל סדר הצתה של 270-450 מעלות, ויש 4 שסתומים לצילינדר.
השלדה עשויה מאלומיניום, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי. מלפנים יש מזלג הפוך בקוטר 41 מ" של קאיאבה, מתכוונן כמובן, ומאחור יש בולם פרוגרסיבי, גם הוא מתכוונן, המחובר ללא מערכת לינקים לזרוע אלומיניום א-סימטרית יפהפייה. המשקל היבש, אגב, עומד על 169 ק"ג סבירים.
מערכות האלקטרוניקה של ה-RS660 מתקדמות למדי, כשיש מצערות חשמליות ויחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, מה שאומר מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה מתקדמת, בקרת ווילי ובקרת זינוק, וכן קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים ו-5 מצבי ניהול מנוע ואופנוע. עוד בגזרת האלקטרוניקה – פנסי LED היקפיים ומסך TFT צבעוני ומודרני.
העיצוב בקורלציה מלאה ל-RSV4, והוא יותר מקורץ גם ל-RS250 הדו-פעימתי המיתולוגי.
באפריליה מתכוונים לבנות 2 דגמים נוספים על-גבי הפלטפורמה החדשה והחשובה: הראשון הוא טואונו 660 (ראו תמונה בתחתית הכתבה), שגרסת קונספט שלו הוצגה גם היא היום וככל הנראה יגיע לייצור בשנה הבאה. הטואונו הוא הלכה למעשה RS660 עם חצי פיירינג וכידון גבוה. השני הוא טוארג 660 (שהוסתר מאחורי שיחים), שאמור להחזיר את אפריליה לגזרת הדו"שים / אדוונצ'רים, גם כן עם שם מפואר מהעבר.
ה-RS660 צפוי להגיע ארצה במהלך שנת 2020. זול ותקציבי הוא לא יהיה עם מכלולים ואלקטרוניקה כאלו, אולם עדיין מדובר בפלטפורמה חשובה לאפריליה ובצעד מבורך של האיטלקים.