האפריליה טואונו V4 מקבל שינויים חשובים לשנת 2025 עם תוספת של 22 סמ"ק לנפח, עיצוב מחודש ואווירודינמי יותר, וגם שיפורי אלקטרוניקה.
הטואונו V4, הסופר-נייקד של אפריליה המבוסס על גרסת הסופרבייק – ה-RSV4, מקבל יחד עם האח רשימת שינויים מרשימה לכבוד שנת 2025, לאחר שהשדרוג העיקרי ביותר היה לפני 4 שנים. לצורך התאמת המנוע לתקנות 5+ המחמירות אף יותר הוסיפו באפריליה 22 סמ"ק לנפח, עד ל-1,099 סמ"ק (1,077 סמ"ק בדגם האחרון). אם הנפח הזה נשמע מוכר, זה משום שגרסת הסופרבייק כבר שודרגה לשם עוד בשנת 2021, כשהנייקד נשאר על הנפח הקטן יותר.
תוספת ההספק מוסיפה גם כוח, וכעת יש 180 כ"ס ב-11,800 סל"ד (עלייה של 5 כ"ס) ו-12.3 קג"מ ב-9,600 סל"ד. לדור החדש יש מערכת פליטה חדשה, שאמורה לשפר במעט את נושא פליטת החום לרוכב, וכן גופי מצערת גדולים יותר. מבחינת השלדה אין שינוי, למעט צביעתה בשחור. כמו בעבר, יש שתי גרסאות שנבדלות גם ובעיקר בבולמים. בעוד שהגרסה הרגילה מגיעה עם בולמי זקס מתכוונים במלואם, גרסת הפקטורי (בתמונה בראש הידיעה) מגיעה עם בולמי אוהלינס חשמליים מסוג Smart EC 2.0.
ההבדל בין שתי הגרסאות גם בא לידי ביטוי בחבילת האלקטרוניקה, שמלאה בשתיהן אבל קצת יותר בפקטורי שמיועד גם לרוכבי מסלול. גם הגרסה הרגילה וגם הפקטורי מקבלים מסך TFT חדש בגודל 5″ עם קישורית לסלולר. עוד משותף הוא חיישן ה-IMU ב-6 צירים המגיע בדור חדש ועדכני ומאפשר הפעלת בקרות אחיזה ובלימה גם בפניות, קוויקשיפטר דו-כיווני, ומצבי ניהול מנוע מרובים. גרסת הפקטורי מוסיפה גם מצב מסלול, בקרת החלקה ASC, בקרת ווילי, בקרת שיוט, בקרת זינוק, בקרת מהירות בפיטס ופנסי הטיה. כתוספת במחיר, בעלי הפקטורי יכולים להוסיף למסלול אופציה לניהול הפניות דרך ה-GPS, כלומר שהמחשב יכייל את הבולמים האלקטרונים לפי המיקום על המסלול. בכל מקרה גרסת הפקטורי מגיעה כסטנדרט עם 'Comfort Pack', 'Race Pack' ו-'Track Pack'.
העיצוב גם הוא מעודכן, עם כנפונים גדולים יותר שמספקים יותר כוח הצמדה על הגלגל הקדמי במהירויות גבוהות מבעבר, עיצוב חדש לכונסי האוויר ולפלסטיקים בצדדים, וגם יחידת זנב שנראית אחרת מהדור הקודם ומאפשרת לפרק אותה כיחידה אחת לטובת רכיבת מסלול. נוספה גם תאורת מתגים שלא היתה עד כה.
האפריליה טואונו V4 החדש לשנת 2025 צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.