דף הבית / חדשות / אפריליה מציגה: טואונו 660 פקטורי
photo: Simon Palfrader©editorial use only

אפריליה מציגה: טואונו 660 פקטורי

אפריליה מציגה את גרסת הקצה של הטואונו 660 החדש - גרסת פקטורי עם יותר כוח, פחות משקל ובולמים משופרים

אפריליה מציגה טואונו 660 פקטורי – גרסת קצה של הנייקד החדש, המציעה עוד 5 כוחות סוס, פחות 2 ק"ג ובולמים איכותיים.

טואונו 660 פקטורי
טואונו 660 פקטורי

 הטואונו 660 – ואחיו עם הפיירינג המלא ה-RS660 – יושבים על פלטפורמה משותפת, חדשה לחלוטין שפותחה מאפס, ושעליה ייוצרו אופנועים נוספים כמו טוארג ופגאסו. בבסיס הפלטפורמה מנוע טווין מקבילי בנפח 660 סמ"ק, שבנוי על בסיס הטכנולוגיה של מנוע ה-V4 של אפריליה. הזווית שבין פיני הארכובה עומדת על 270 מעלות (ו-450 מעלות לאחר מכן), כלומר סידור א-סימטרי שיוצא סאונד ומכלול תחושות מעניינים. המנוע החדש בעל ארבעה שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, כמובן מקורר נוזל, ובעל יחס דחיסה גבוה של 13.5:1. הזנת הדלק מתבצעת על-ידי צמד מצערות חשמליות בקוטר 48 מ"מ, כשיש שליטה על אופי אספקת הכוח ועל בלימת המנוע. גרסת הפקטורי החדשה מעלה את נתון ההספק ל-100 כוחות סוס, עם יחס העברה קצר יותר לטובת האצות. נתון המומנט לא משתנה ועומד על 6.83 קג"מ ב-8,500 סל"ד.

גרסת הפקטורי מטפלת גם בנקודת הביקורת שלנו על הבולמים הפשוטים. לפי אפריליה הבולמים – קאיאבה הפוך בקוטר 41 מ"מ מלפנים וזקס מאחור המתכווננים במלואם – מכוילים מחדש וקשיחים יותר. המשקל המלא ירד ב-2 ק"ג ל-181 בזכות מצבר ליתיום-יון קל יותר, מושב יחיד וביטול רגליות המורכב (מושב המורכב ורגליות המורכב נמסרים ללקוח עם האופנוע, אך לא מורכבים עליו). גרסת הפקטורי מקבלת את חבילת האלקטרוניקה המלאה (אופציונלית בגרסת הבסיס) – כלומר כוללת חיישן מדידת אינרציה IMU, וגן קוויקשיפטר לשני הכיוונים.

האפריליה טואונו 660 פקטורי צפוי להגיע לישראל בחלק הראשון של 2022. מחירים טרם נקבעו, ונציין שגרסת הבסיס של הטואונו 660 עולה בישראל 79 אלף ש"ח, ואילו מחירו של ה-RS660 עונד על 83 אלף ש"ח.

באפריליה קיבלו את הביקורת שלנו על הבולם האחורי...
באפריליה קיבלו את הביקורת שלנו על הבולם האחורי…

photo: Simon Palfrader© editorial use only

03-aprilia-tuono-660-factory

01-aprilia-tuono-660-factory

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025-Yamaha-LMW300YM-EU-Milky_White-Action-010-03

ימאהה מעדכנת את הטריסיטי 300 לשנת 2025

חמש שנים לאחר השקתו, מעדכנים בימאהה את הטריסיטי 300, הקטנוע התלת-גלגלי הפופולרי, עם ההתאמות הנדרשות לשנת 2025

תגובה אחת

  1. Avatar

    "המשקל המלא ירד ב-2 ק"ג ל-181 בזכות מצבר ליתיום-יון קל יותר, מושב יחיד וביטול רגליות המורכב" – בכל התמונות רואים רגליות מורכב… ואם יש כאלה, אז אני מניח שגם מושב מורכב קיים, אם כי ספרטני משהו (וללא ידיות, למעט "ידיות האהבה" של המרכיב).

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן