אפריליה מציגה טואונו 660 פקטורי – גרסת קצה של הנייקד החדש, המציעה עוד 5 כוחות סוס, פחות 2 ק"ג ובולמים איכותיים.

הטואונו 660 – ואחיו עם הפיירינג המלא ה-RS660 – יושבים על פלטפורמה משותפת, חדשה לחלוטין שפותחה מאפס, ושעליה ייוצרו אופנועים נוספים כמו טוארג ופגאסו. בבסיס הפלטפורמה מנוע טווין מקבילי בנפח 660 סמ"ק, שבנוי על בסיס הטכנולוגיה של מנוע ה-V4 של אפריליה. הזווית שבין פיני הארכובה עומדת על 270 מעלות (ו-450 מעלות לאחר מכן), כלומר סידור א-סימטרי שיוצא סאונד ומכלול תחושות מעניינים. המנוע החדש בעל ארבעה שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, כמובן מקורר נוזל, ובעל יחס דחיסה גבוה של 13.5:1. הזנת הדלק מתבצעת על-ידי צמד מצערות חשמליות בקוטר 48 מ"מ, כשיש שליטה על אופי אספקת הכוח ועל בלימת המנוע. גרסת הפקטורי החדשה מעלה את נתון ההספק ל-100 כוחות סוס, עם יחס העברה קצר יותר לטובת האצות. נתון המומנט לא משתנה ועומד על 6.83 קג"מ ב-8,500 סל"ד.
גרסת הפקטורי מטפלת גם בנקודת הביקורת שלנו על הבולמים הפשוטים. לפי אפריליה הבולמים – קאיאבה הפוך בקוטר 41 מ"מ מלפנים וזקס מאחור המתכווננים במלואם – מכוילים מחדש וקשיחים יותר. המשקל המלא ירד ב-2 ק"ג ל-181 בזכות מצבר ליתיום-יון קל יותר, מושב יחיד וביטול רגליות המורכב (מושב המורכב ורגליות המורכב נמסרים ללקוח עם האופנוע, אך לא מורכבים עליו). גרסת הפקטורי מקבלת את חבילת האלקטרוניקה המלאה (אופציונלית בגרסת הבסיס) – כלומר כוללת חיישן מדידת אינרציה IMU, וגן קוויקשיפטר לשני הכיוונים.
האפריליה טואונו 660 פקטורי צפוי להגיע לישראל בחלק הראשון של 2022. מחירים טרם נקבעו, ונציין שגרסת הבסיס של הטואונו 660 עולה בישראל 79 אלף ש"ח, ואילו מחירו של ה-RS660 עונד על 83 אלף ש"ח.

"המשקל המלא ירד ב-2 ק"ג ל-181 בזכות מצבר ליתיום-יון קל יותר, מושב יחיד וביטול רגליות המורכב" – בכל התמונות רואים רגליות מורכב… ואם יש כאלה, אז אני מניח שגם מושב מורכב קיים, אם כי ספרטני משהו (וללא ידיות, למעט "ידיות האהבה" של המרכיב).