כמה אלקטרוניקה מעודכנת או חדשה יש בשנת 2025 באפריליה RSV4 החדש? ובכן, שימו לב לראשי התיבות: ATC, AWC, AEM, AEB, AQS, ALC, APL, ASC ,ACC, ולדעתנו שכחנו עוד כמה.
וזה לא במקרה, שכן -RSV4 הוא גרסת הקצה של אפריליה שמנקז אליו את כל הידע, את כל הטכנולוגיה ואת כל המשאבים שנדרשים בשביל לנצח במסלולי ה-MotoGP. העדכון המשמעותי האחרון הגיע בשנת 2021, אז גם צמח המנוע בנפח ובהספק. לשנת 2025 תקנות יורו 5+ החדשות נכנסו לתוקף, ובתמורה באפריליה מעלים ב-3 כ"ס את הספק המנוע, שעומד כעת על 220 כ"ס ב-13,100 סל"ד ו-12.74 קג"מ ב-10,800 סל"ד. באפריליה טוענים כי מערכת פליטה חדשה עוזרת גם להפחית את פליטת החום על הרוכב.
אין שינויים בשלדה או בבולמים, כאשר יש שתי גרסאות: רגילה עם בולמי זקס מכניים המתכווננים במלואם, וגרסת פקטורי שמגיעה עם הדור האחרון של הבולמים החשמליים של אוהלינס. לגרסה זו יש גם חישוקים קלים יותר. שתי הגרסאות מקבלות מסך TFT חדש בגודל 5″, בלמים חדשים של ברמבו עם קליפרים מסוג Hypure שמחליפים את ה-Stylema הקודמים, וכנפונים חדשים ומסיביים שמספקים 6% שיפור באווירודינמיות ועוד 8% שיפור בכוח ההצמדה שמאפשר להדביק את הגלגל הקדמי לקרקע בהאצות ופניות.
כפי שציינו בפתיח, יש כאן חבילת אלקטרוניקה מכובדת, שמרכזת את הדור האחרון של IMU ב-6 צירים של אפריליה שנקרא APRC (ר"ת Aprilia Performance Ride Control) המאפשר לכייל את בקרות האחיזה והבלימה גם לפניות. בקרת האחיזה, לדוגמה, מגיעה ב-8 מצבים הניתנים לכיול כעת גם ללא צורך בסגירת מצערת, ומשתלבים עם בקרת ההחלקה שמציעה 3 מצבים. יש בקרת ווילי חדשה בשלושה מצבים, בקרת ABS בשלושה מצבים, מצבי כוח שונים, מפות מנוע במצבים שונים שונים, בקרת בלימה, בקרת שיוט וקוויקשיפטר דו-כיווני.
גרסת הפקטורי מוסיפה עוד על הרשימה הזאת את ה-Race Pack עם מודול GPS המאפשר לכייל את הבולמים האלקטרונים לכל נקודה במסלול וגם את הבקרות השונות. החבילה (סטנדרט בפקטורי, בתשלום ברגילה) גם מוסיפה בקרת זינוק, הגבלת מהירות בפיטס, תצוגת מסלול בלוח שעונים ועוד. בכל מקרה גרסת הפקטורי מגיעה כסטנדרט עם 'Comfort Pack', 'Race Pack' ו-'Track Pack'.
האפריליה RSV4 החדש לשנת 2025 צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה. טרם נקבעו מחירים.