אפריליה מתעוררת מהתרדמת שאפפה אותה, ונכנסת לסגמנט הסופר-חשוב של אופנועי כביש בנפח הביניים. המותג הספורטיבי של קונצרן פיאג'ו האיטלקי מציג במילאנו קונספט חדש של אופנוע ספורטיבי, אווירודינמי וחד בשם RS660, עם מנוע טווין מקבילי חדש לחלוטין ומכלולים שעושים רושם איכותיים למדי.
המנוע החדש שפיתחה אפריליה הוא כאמור טווין מקבילי בנפח של סביב 600 סמ"ק. באפריליה לא מציינים פרטים כמו נפח והספק של המנוע החדש, אולם ההערכות מדברות על 650-600 סמ"ק וקצת יותר מ-100 כ"ס. ספקולציות נוספות מדברות על כך שהבסיס למנוע החדש הוא בלוק הצילינדרים הקדמי של ה-RSV4 / טואונו, ומשם החל תהליך הפיתוח של המנוע החדש. כך או כך, המנוע הזה היה יותר מנדרש עבור אפריליה, והוא סוגר את הוואקום הגדול שיש כרגע בין האופנועים הקטנים של החברה לבין הגדולים – מדורסודורו / שיבר 900 ועד RSV4 / טואונו.
ה-RS660 קונספט עושה רושם של אופנוע ספורטיבי למדי, אך לשימוש יומיומי. כך למשל ישנה שלדת קורות אלומיניום כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס, יש זרוע אחורית מאלומיניום עם בולם יחיד שמחבר ישירות בינה לבין השלדה, יש מזלג הפוך שנראה איכותי ובשרני, ויש קליפרים רדיאליים של ברמבו. המשמעות היא שבאפריליה כאמור מכוונים לביצועים.
יחד עם זאת, באפריליה מציינים שה-RS660 לא יהיה מכונת מרוץ, אלא אופנוע לשימוש יומיומי, וככזה הארגונומיה בו יותר הגיונית ופחות קיצונית. תנוחת הרכיבה אמורה להיות נוחה ליומיום, עם רגליות לא גבוהות מדי, מושב רחב, וכידון שממוקם הגיונית. בנוסף מציינים באפריליה שה-RS660 עשוי להיות חבר נאמן גם לימי מסלול מזדמנים.
העיצוב ספורטיבי מאוד, ובאפריליה מציינים את נושא האווירודינמיות של מעטפת הפלסטיק שעליה ניתן דגש מיוחד. השפה העיצובית ברורה מאוד של אפריליה, ולטעמנו הוא נראה מעולה.
אבל מה שחשוב הוא שעל בסיס המנוע הזה, או הפלטפורמה כולה, מפתחים באפריליה דגמים נוספים – למשל נייקד ספורטיבי. בשורה חשובה מאוד מאפריליה, וייתכן שסדרת ה-RS660 החדשה תהיה זו שתרים אותה ותאפשר לה להתאושש במכירות.