אפריליה משדרגת את השיבר והדורסודורו 750, היושבים על פלטפורמה זהה, ומגדילה את המנוע ל-900 סמ"ק. על הדרך מקבלים צמד הכלים מתיחת פנים מרעננת ועוד כמה שיפורים ושדרוגים.
מנוע הווי-טווין 90 מעלות 750 סמ"ק גדל בגרסה החדשה שלו ל-896.1 סמ"ק על-ידי הגדלת מהלך הבוכנה מ-56.5 מ"מ ל-67.4 מ"מ, מה שאומר גל ארכובה חדש. קוטר הצילינדרים נשאר זהה לדגם הקודם ועומד על 92 מ"מ. על-ידי כך הגדילו באפריליה את המומנט לכל רצועת הסל"ד, כשכעת כבר ב-4,500 סל"ד מתקבלים 8.4 קג"מ, ושיא המומנט – 9.7 קג"מ – מתקבל ב-6,500 סל"ד, מה שאומר מנוע גמיש במיוחד. יחד עם זאת, ההספק עלה במעט, מ-92 ל-95.2 כ"ס (70 קילוואט), זאת על-מנת לעמוד במגבלת ההספק הדרושה להגבלת המנוע לרישיון A1. כן, יהיו גם גרסאות מוגבלות הספק של הדורסודורו והשיבר שמתאימות לרישיון A1 עד 47.6 כ"ס. פרט לכך נעשו שינויים נוספים במנוע כמו מערכת שימון יעילה יותר.
מערכת ניהול המנוע חדשה לגמרי, על אף שגם בדגמים הקודמים היא הייתה בעלת מצערות חשמליות. כעת המערכת מתייחסת גם להילוך הנבחר בנוסף לפרמטרים הרגילים, וכמו בדגם היוצא יש 3 מצבי ניהול מנוע – ספורט, תיור וגשם. בנוסף, מהשנה צמד הדגמים מגיעים עם בקרת החלקה בעלת 3 מצבי התערבות, ויש גם מערכת ABS חדשה, מודרנית יותר משל הדגמים היוצאים. עוד חדש בתחום האלקטרוניקה – מסך TFT צבעוני חדש בגודל "4.3 שנלקח ישירות מה-RSV4 והטואונו החדשים שהוצגו בחודש שעבר בקלן. אל המסך הזה ניתן לחבר סמארטפון עם מחבר אופציונלי, ולקבל נתונים רבים לאפליקציה ייעודית בנייד.
שלדת הפלדה-אלומיניום נשארה זהה לדגם היוצא, אולם הבולם הקדמי של KYB חדש לחלוטין, קל יותר משל הדגמים היוצאים, ומציע כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. הוא בעל מהלך של 120 מ"מ בשיבר ו-160 מ"מ בדורסודורו. מאחור אותה זרוע ובולם של הדגמים היוצאים, עם כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה ומהלכים של 130 ו-160 מ"מ בהתאמה. יש גם גלגלים חדשים בעלי 3 חישורי Y בהשראת הטואונו החדש, והם קלים יותר בכ-2 ק"ג מהדגמים היוצאים.
יש כמובן סכימות צביעה חדשות ומודרניות, והשיבר מקבל גם מתיחת פנים ועיצוב מחודש לפאנלי מיכל הדלק, כיסויי הצד, יחידת הזנב והכנף הקדמית. לדעתנו צמד האופנועים נראה פשוט מצוין, וגם הדורסודורו אחרי 8 שנות שירות רצופות נראה מודרני ועדכני.
השיבר 900 והדורסודורו 900 צפויים להגיע ארצה במהלך החודשים הקרובים. מחירים טרם פורסמו.