זהו אחד האופנועים המעניינים בתערוכת מילאנו, שהפיתוח שלו עשוי להגדיר מחדש את ביצועי אופנועי הספורט על המסלול. ב.מ.וו מציגה במילאנו S1000RR HP4 בגרסת קרבון.

זה לא שהפיירינגים עשויים מקרבון. כלומר הם כן, אבל העניין המרכזי פה הוא השלדה והגלגלים, שעשויים מסיבי פחמן קשיחים וקלים. כבר ראינו במילאנו את ה-1299 סופרלג'רה של דוקאטי שמגיע עם שלדת קרבון, אולם בדוקאטי השלדה קטנטנה, מחברת בין המנוע לבין ציר ההיגוי כשהמנוע הוא הגורם נושא העומס העיקרי, ואילו כאן בב.מ.וו מדובר על שלדה אמיתית המקבילה לשלדת קורות מאלומיניום. את זה עדיין לא ראינו.
ב.מ.וו צברה בשנים האחרונות ניסיון רב עם קרבון. דגמי המכוניות i3 ו-i8 החשמליות, שהושקו בשבוע שעבר בישראל, מיוצרות עם שלדת קרבון קלה ומודולרית. בנוסף, ב.מ.וו רכשה לפני כמה שנים 49% מחברת סיבי הפחמן SGL, כך שחזית הטכנולוגיה בתחום נגישה לה, והחברה אף עוסקת בפיתוח התחום.
בב.מ.וו מספרים שהשלדה החדשה, מעבר להיותה קלה יותר, היא גם חזקה וקשיחה יותר משלדת אלומיניום, והעיקר – ניתן להגיע לספציפיקציות מדויקות של קשיחות וחוזק בכל הצירים, דבר שמוגבל הרבה יותר עם אלומיניום, כך שלמעשה נפתח פה עולם שלם של ביצועים שלא מוכר לרוכבי מסלול.

גרסת הקרבון של ה-S1000RR היא מסדרת HP4, מה שאומר מכלולי קצה – בולמי אוהלינס, בלמי ברמבו, אלקטרוניקה סופר-מתקדמת, מנוע של כ-215 כ"ס, ובגדול האופנוע שהכי קרוב לאופנוע סופרבייק-מפעל.
ה-HP4 קרבון שהוצג במילאנו הוא אבטיפוס בלבד, אולם בב.מ.וו מספרים שהאופנוע יגיע לייצור סדרתי מוגבל כבר במחצית השנייה של 2017. הוא יימכר עם רישוי ספורט למסלול בלבד (בלי תקינת כביש), והמחיר צפוי להיות עשרות רבות מאוד של אלפי יורו – סביר להניח שידגדג את ה-100 אלף יורו מלמטה. הספציפיקציות צפויות להיות דומות מאוד לאלו של האבטיפוס.