דף הבית / מגזין / אקסטרים-אנדורו עם ולריו
sherco-pastorino-009

אקסטרים-אנדורו עם ולריו

אושיית אנדורו וטריאל שגם מבין דבר או שניים בבולמים ועובד בשרקו העולמית הגיע ארצה ללמד את הרוכבים הישראליים פרק בהלכות אנדורו

צילום: שרקו

"רוצה לרכב על שרקו כלשהו בהדרכת אנדורו טכני של ולריו פסטורינו?"

"כן."

איפה? איזה שרקו? מי זה ולריו פסטורינו? כמה טכני? ככה אני, לא שואל שאלות. נותנים לך – קח. אחרי זה כבר נשאל שאלות. אחרי זה גם ניתנו התשובות. ה.מ מוטורס, יבואנית שרקו, ולנטי ו-AJP, הזמינה לארץ את ולריו פסטורינו, בכיר בתחום המתלים בשרקו, להעביר הדרכת אנדורו לרוכבי המותגים שלה.

כפי ששערו הלבן מעיד, ולריו לא ילד. הוא כבר בשנות השישים לחייו ומאחוריו כברת דרך ארוכה בתחום האנדורו והטריאל, עם כל אבק הדרכים הנלווה לכך. הוא נולד באיטליה, התחרה בעברו באליפויות טריאל ואנדורו, והתמחה במתלים בעת שעבד אצל יצרניות הבולמים 'קאיאבה' ו'אוהלינס'. בשנים האחרונות הוא אחראי על השיווק של שרקו בשווקי אמריקה הלטינית.

ולריו פסטורינו
ולריו פסטורינו

ולריו הולך עם שרקו עוד מהימים הראשונים, בעקבות ההיכרות שלו עם הבעלים של החברה. הוא גם מספר על הדרך שבה נולד השם שרקו: מייסד החברה, מארק טסייר, היה שותף ומקורב לבעלים של בולטקו בעבר. לאחר שהיחסים בין השניים התקררו ובולטקו נסגרה, טסייר רכש את הזכויות לשם בולטקו. הוא מספר שהשם Sherco נולד מחיבור השמות Bultaco ו-Sherpa, על שם אופנוע הטריאל של בולטקו. בשנה הראשונה האופנועים נקראו Sherco by Bultaco, בשנה שלאחר מכן Bultaco by Sherco, ובשנה השלישית החליטו לרדת לחלוטין מהשם Bultaco. זהו, אתם מוכנים להיות המסמר בערב הטריוויה הבא שלכם.

אוקי, תשובה לשאלה מי זה ולריו פסטורינו יש. את היתר גיליתי כשהגעתי בשבת האחרונה של נובמבר ליער מגידו. למעט העובדה שכל המדינה עלתה בלהבות, היה יום מקסים. לשטח הכינוס החלו לזרום הרוכבים השונים על אופנועי השרקו וה-AJP, וגם כמה נספחים עם מותגים אחרים שהתקבלו בשמחה.

בזמן שהתלבשתי, מקווה לקבל את השרקו SE-R250 שעמד מבריק באוהל, התקרב מנהל ה.מ מוטורס ועדכן אותי שתכף יגיע ה-SE-R300 שעליו ארכב היום. חייכתי חזרה בנימוס וקיוויתי ש"אנדורו טכני" ייפול איפשהו בתרגום לאיטלקית מאחר וברמת כושר הרכיבה שלי אני מתעייף מללחוץ על הסטרטר, וה-250, הערכתי, יפצע אותי פחות חזק כשאתעייף ואעשה טעות מטופשת.

זומר ברגע של רצינות, אחרי שהבין שאת ה-SE-R250 הוא לא יקבל
זומר ברגע של רצינות, אחרי שהבין שאת ה-SE-R250 הוא לא יקבל

ההדרכה נפתחה בקצת חומר עיוני, כשוולריו נוגע בנקודות שונות שמתייחסות להתאמת האופנוע לרוכב וסוג הרכיבה כמו כיוון המתלים או כיוון כידון האופנוע ביחס למידות הרוכב – נקודות קריטיות שרוכבים רבים בארץ נוטים להזניח. לאחר מכן עבר להדגמה של תנוחה על האופנוע וכיצד להתאים גופנו למכשולים שונים. ולריו מדבר אנגלית שבורה (וגם זה בקושי רב), אז החומר הועבר באמצעות מתורגמן, שלפי המבט בעיניו והצחוק המתגלגל של פסטורינו ככל הנראה סינן כמה בדיחות גסות בתהליך.

תקוותי ביחס ל"כמה טכני" התבדו מהר למדי כשפגשנו לראשונה את המסלול שאנשי ה.מ סימנו ביער. לאורכו היו מספר נקודות שבהן היו מכשולים שהרוכבים תיקלו לאחר שפסטורינו הסביר כיצד יש לגשת אליהם. מרבית המכשולים התחלקו לשניים, כשהמדרגה הקטנה יותר מאתגרת את רוב הרוכבים והגדולה גרמה לרוב המכריע להסתכל עליה תוך כדי גירוד הפדחת. מתוך כבוד לאופנוע ההדגמה ולעצמות העייפות שלי, ויתרתי גם אני על אותם קירות מאיימים והתמקדתי בשאר המסלול.

תוך כדי התקדמות ההדרכה וההבנה של הרוכבים המקומיים ש'אנדורו טכני' באיטלקית זה יותר 'אקסטרים אנדורו' בעברית, הצטמצמה כמות הרוכבים שעברו למעמד צופים, מקשיבים להסברים של ולריו ומביטים בהדגמות של מספר רוכבים מוכשרים ואמיצים.

היפים (צופים) והאמיצים (מטפסים)
היפים (צופים) והאמיצים (מטפסים)

בשלב מסוים וכאשר נותר מספר קטן יותר של רוכבים, ולריו עלה על האופנוע כדי לרכב במסלול ולהוביל את אלו שעוד נותר בהם כוח לראות כיצד הוא בוחר קווים ומתקל מכשולים באופן חלק ומדויק. מהמעט שיצא לי לרכב אחריו עד שנעלם לי, זה היה מתסכל. בעוד אני נלחם בסלעים ובאופנוע, הוא מדלג בקלילות כשה-SE-R250 שלו נשמע כמו אופנוע חשמלי.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של התפוצצות תחום השטח והאנדורו בפרט בישראל בשנים האחרונות הוא כמות הרוכבים מחו"ל שמגיעים לארץ להעביר הדרכות. כל הדרכה כזו – שמביאה את הרוכב הישראלי להיחשף לשיטות לימוד שונות, טכניקות רכיבה וגישות חדשות – מבורכת ועוזרת באופן ישיר להתפתחות של הרוכבים המקומיים.

לשמחתי, בסופו של יום השרקו לא פגש אף סלע שלא דרך הגלגלים. למרות שלא כל המשתתפים חלקו את אותו גורל, גם כאלו שהשאירו חלקי פלסטיק ופירורי מתכת על סלעי צגידו יצאו מרוצים מיום רכיבה עם אושיית טריאל ואנדורו בינלאומית, עוד סממן בולט לפריחה האדירה של תחום השטח והאנדורו בפרט בארץ בשנים האחרונות.

אודות אסף זומר

נכנס לעשור הרביעי של חייו, אבל עדיין הילד של המערכת; רוכב שטח וכביש מצטיין ואוהב לכתוב על זה.

עשוי לעניין אותך

Suzuki-GSX-8S-Test-021

נוסטלגיה: סוזוקי GSX750ES

ה-GSX750ES של סוזוקי זכור כאחד מהאופנועים הראשונים ששברו את החרם הערבי על ישראל בשנות ה-80, וגם היה אופנוע לא רע בכלל בפני עצמו

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן