חודש אוגוסט הוא החודש הקטלני ביותר בשנת 2020 עד כה: אם ביולי נהרגו 9 רוכבי דו-גלגלי על כבישי ישראל, הרי שבאוגוסט נהרגו 10 רוכבים, ומתחילת 2020 נהרגו על כבישי ישראל 52 רוכבי אופנועים וקטנועים. בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019 – שהייתה השנה הקטלנית ביותר לרוכבי דו-גלגלי – מדובר בעלייה של כ-50%, שכן בתקופה זו בשנה שעברה נהרגו על כבישי ישראל 35 רוכבי דו-גלגלי.
בסך הכל נהרגו נהרגו על כבישי ישראל מתחילת השנה 198 בני אדם, מה שאומר שרוכבי דו-גלגלי מהווים כ-26% מההרוגים על הכבישים עד כה בשנת 2020, וזאת למרות שחלקם היחסי על הכבישים עומד על כ-5%. כלומר, רוכבי דו-גלגלי נהרגים פי חמישה מחלקם היחסי על הכבישים – נתון גבוה ובלתי נתפס.
נציין כי שנת 2020 התחילה רע מאוד, עם מספר הרוגים גבוה משמעותית משנים קודמות, אולם מגמה זו נבלמה בשל מיעוט הנסועה בגלל נגיף הקורונה. בחודשים מאי, יוני, יולי ואוגוסט שוב נמשכת מגמת ההחמרה במספרי ההרוגים על דו-גלגלי – עם 32 הרוגים בארבעת החודשים הללו. נזכיר גם ששנת 2019 הייתה שנת שיא שלילי מבחינת הרוגים על דו-גלגלי, כשבשנה זו נהרגו 69 רוכבים על כבישי ישראל.
1. ב-3.8.20 סביב השעה 17:00 נהרג רוכב כבן 20 בירכא.
אופנוע שטח שנסע בכביש העוקף בין אבו סנאן לירכא, מצפון לדרום, סטה מנתיב נסיעתו, עלה על המדרכה ופגע בעמוד תאורה, כתוצאה מהתאונה נהרג הרוכב. הרוכב בן המגזר הערבי, כבן 20, רכב על אופנוע מוטוקרוס בנפח 250 סמ"ק.

2. ב-10.8.20 סביב השעה 09:00, נהרג רוכב כבן 45 בכביש 20 (איילון).
רכב פרטי שנסע בכביש 20 התנגש באופנוע בק"מ 27.5. כתוצאה מהתאונה רוכב האופנוע נפצע קשה ונפטר מפצעיו. הרוכב יהודי, בן כ-45, רכב על קטנוע בנפח 250 סמ"ק.
3. ב-11.8.20 סביב השעה 04:20 לפנות בוקר, נהרג רוכב כבן 25 בסמוך לגרנד-קניון בחיפה.
הרוכב נסע בכביש מנהרות הכרמל מכיוון היציאה מהמנהרה לכיוון הגרנד קניון, סטה מנתיבו, החליק ופגע בגדר ההפרדה. כתוצאה מההתנגשות נפל לתהום של כ-15 מטר ונהרג. הרוכב יהודי, בן כ-25, רכב על אופנוע בנפח 500 סמ"ק.

4. ב-13.8.20 סביב השעה 21:00, נהרג רוכב כבן 22 בכפר-סבא בהתנגשות עם אופניים.
הרוכב נסע בכפר-סבא ברחוב טשרניחובסקי ופגע עם חזיתו באופניים חשמליים שחצו את הכביש. כתוצאה מהתאונה נהרג רוכב האופנוע ורוכבת האופניים החשמליים נפצעה קל. הרוכב יהודי, כבן 22, רכב על אופנוע בנפח 250 סמ"ק.

5. ב-15.8.20 סביב השעה 08:40 נהרג רוכב בן 41 בכביש 899 בין מלכיה לרמות נפתלי.
הרוכב נסע בכביש 899 בין מלכיה לרמות נפתלי, בהגיעו לעקומה חדה שמאלה בק"מ 55.5 החליק ונזרק לשטח שבצד הדרך. כתוצאה מהתאונה נהרג הרוכב. הרוכב יהודי, בן 41, רכב על אופנוע בנפח 500 סמ"ק.

6. ב-21.8.20 סביב השעה 07:30 נהרג רוכב בן 72 בצומת כאבול.
רכב עם שני צעירים חתך שני נתיבים שמאלה והתנגש ברוכב. כתוצאה מההתנגדות הרוכב נהרג. הרוכב בן 72, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 1,600 סמ"ק.

7. ב-24.8, סביב השעה 21:40, נהרג רוכב בן 23 בשדרות גיבורי ישראל בנתניה
הרוכב נסע בנתניה בשדרות גיבורי ישראל מדרום לצפון. בהגיעו לצומת עם רחוב האומנות הרים את הגלגל הקדמי ונסע על הגלגל האחורי בלבד. במהלך הנסיעה איבד שליטה על האופנוע, סטה מנתיב נסיעתו ופגע באבן השפה של המדרכה. לאחר התאונה האופנוע המשיך ללא הרוכב ופגע בהולך רגל. כתוצאה מהתאונה נהרג נהג האופנוע והולך הרגל נפצע בינוני. הרוכב יהודי, בן 23, רכב על אופנוע בנפח 700 סמ"ק.

8. ב-28.8.20 בשעה 10:55 נהרג רוכב בן 20 בכביש 386.
הרוכב נסע על כביש 386 מכיוון ירושלים לכיוון בר גיורא. בפנייה ימנית מתהדקת נזרק החוצה לנתיב הנגדי, והתנגש חזיתית ברכב שהגיע ממול. כתוצאה מהתאונה נהרג הרוכב. הרוכב בן 20, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 690 סמ"ק.

9. ב-28.8.20 סביב השעה 18:00 נהרג רוכב בן 30 בכביש 44 בצומת כפר-אוריה.
הרוכב נסע בכביש 3837 – כביש גישה לכפר-אוריה בצומת עם כביש 44 – פגע במעקה בטיחות מימין לכיוון נסיעתו, איבד שליטה ועף מהאופנוע אל מעבר למעקה הבטיחות. כתוצאה מהתאונה הרוכב נהרג. הרוכב בן 30, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 700 סמ"ק.

10. ב-30.8.20 סביב השעה 02:00, נהרג רוכב כבן 22 בראשל"צ.
רכב פרטי נסע בראשון לציון, ובהגיעו לצומת הרחובות משה דיין והתקומה חצה את הצומת ברמזור ירוק ולאחר מספר מטרים פגע ברוכב האופנוע שנסע כנגד כיוון התנועה. כתוצאה מהתאונה נהרג רוכב האופנוע. הרוכב בן 22, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 300 סמ"ק.

בסך הכל נהרגו בחודש אוגוסט 30 בני אדם, כשמתחילת השנה נהרגו על כבישי ישראל 198 בני אדם – ירידה של 25 בני אדם ביחס לשמונת החודשים הראשונים של 2019, שבהם נהרגו 223 בני אדם על כבישי ישראל. למרות הירידה במספרים הכלליים בהרוגי תאונות דרכים ב-2020, ישנה כאמור עלייה דרסטית ומדאיגה במספרי התאונות הקטלניות שבהן מעורבים רוכבי אופנועים וקטנועים.
עצוב מאוד. יהי זכרם ברוך.
לצערי הרב יותר אופנועים על הכביש = יותר אופנועים מעורבים בתאונות
צריך ללמוד מזה! לנסוץ להבין את הגורמים לתאונות הללו ולראות אילו צעדים אנחנו הרוכבים יכולים לקחת כדי להמנע מסיכונים מיותרים!
יהיה מעניין ללמוד:
מה אחוז הנפגעים מרכב אחר
מה אחוז הנפגעים מתנאים סביבתיים לקויים
מה אחוז הנפגעים כתוצאה מעבירות תנועה של הרוכב עצמו.
אני מציע להפוך כתבות מהסוג הזה ליותר מלמדות ולא רק "חדשותיות" מה ניתן לעשות כדי להמנע מהמצבים שלא תלויים ברוכב?
איך היה ניתן לפעול?
ממש ניתוח וסימולציה של המקרה..
רוכבים יקרים אנא, אל תתרמו לסטטיסטיקה. סעו בזהירות!!!
לפי הספירה שלי 6 נהרגו בתאונה עצמית, 4 בתאונה עם רכב נוסף שגם יכול להיות שנגרמה על ידי הרוכב.
רכבתי בכביש 899 ליד מלכיה יום אחרי התאונה וחד משמעית הכביש במצב מעולה. לא נעים לדבר סרה במתים אבל בגללם יוצא שם רע לכל הרוכבים.
במילים קצת יותר עדינות: אתה (הרוכב הממוצע שחושב שהוא מעל הממוצע) לא כל כך טוב כמו שנדמה לך. תרגיע.
היה נחמד אם היה אפשר לדעת מי מהרוכבים רכב עם ציוד הגנה ואיזה (אם בכלל)
מצער אבל מרתיע וחשוב לקרוא!
לגבי עניין הלאום, אני מוצא בזה עניין הכרחי וגם בנפח
מניח שיש עוד כמה שזה מעניין אותם.
ציוד הגנה לא עוזר במקרים כאלה ,רק במקרים בהם הרוכב החליק ונעצר באופן טבעי מבלי לפגוע בשום מכשול , בעל מקרה אחר הוא חסר משמעות!!!