חודש אפריל 2021 היה הקטלני ביותר אי-פעם לרוכבי דו-גלגלי על כבישי ישראל, ונהרגו בו 12 רוכבים – כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומנתונים שאספנו במערכת פול גז. אלו מצטרפים ל-16 רוכבים שנהרגו בחודשים ינואר עד מרץ, כך שבסך הכל נהרגו 28 רוכבי דו-גלגלי בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2021 – נתון הגבוה ב-8 רוכבים מזה של התקופה המקבילה ב-2020, שהייתה השנה הקטלנית ביותר לרוכבי דו-גלגלי ובה נהרגו 20 רוכבים בתקופה זו.
מספרי ההרוגים על דו-גלגלי ב-2021 ממשיכים את המגמה הקטלנית של השנתיים האחרונות, כשהעלייה במספר ההרוגים בשנת 2021 עומדת נכון לשעה זו על 40% ביחס לשנת 2020. בסך הכל נהרגו על כבישי ישראל מתחילת השנה 110 בני אדם, מהם 38 נהרגו בחודש אפריל 2021. המשמעות היא שכ-26% מההרוגים על כבישי ישראל הם רוכבי אופנועים וקטנועים, וכי בחודש אפריל בלבד היחס עומד על כ-32%.
1. ב-9.4.21 סביב השעה 10:00 נהרג רוכב כבן 35 בכביש 31 ממזרח לצומת שוקת, בסמוך למולדה.
הרוכב נסע בכביש 31, ומסיבה שאינה ברורה איבד שליטה על האופנוע ועף אל מעבר לגדר ההפרדה אל הוואדי שבצד הכביש. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נהרג. הרוכב בן כ-35, יהודי, נשוי ואב לשלושה, רכב על אופנוע בנפח 1,000 סמ"ק.
2. ב-12.4.21 סביב השעה 17:30 נהרג רוכב כבן 50 בכביש 65, בסמוך למחלף עירון.
הרוכב התנגש במשאית בשעה ששניהם פנו שמאלה בצומת, והרוכב נלכד מתחת למשאית. על-מנת לחלץ את הרוכב נאלצו לוחמי הכיבוי וההצלה להשתמש בציוד הידראולי מיוחד להרמת המשאית. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הרוכב. הרוכב כבן 50, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 125 סמ"ק.
3. ב-12.4.21 סביב השעה 22:20 נהרג רוכב כבן 22 בכביש 44, צומת צריפין.
הרוכב נסע עם מורכב בכביש 44 לכיוון רמלה. בצומת צריפין הוא חצה את הצומת באור ירוק, נהג רכב פרטי שהגיע ממול פנה שמאלה – ככל הנראה באור אדום – והרוכב התנגש בצד הרכב. כתוצאה מההתנגשות הרוכב עף כ-25 מטרים ונפצע באורח אנוש, והמורכב נפצע קשה. שניהם פונו לביה"ח אסף הרופא שנמצא בסמוך, והרוכב נפטר מפצעיו כעבור מספר שעות. הרוכב בן 22, יהודי, רכב על מקסי-סקוטר בנפח 560 סמ"ק.
4. ב-13.4.21 סביב השעה 20:00 נהרג רוכב כבן 22 ברחוב יפו בירושלים.
הרוכב נסע ברחוב יפו בירושלים והתנגש בהולך רגל שחצה את הכביש. כתוצאה מהפגיעה הולך הרגל נפצע בינוני, ואילו הרוכב נפצע באורח אנוש ומת לאחר מכן מפצעיו. הרוכב כבן 22, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 250 סמ"ק.
5. ב-17.4.21 בשעה 12:20 נהרג רוכב בן 24 בכביש 2, בסמוך למחלף נתניה.
הרוכב נסע בכביש 2 לכיוון צפון, ומעט אחרי מחלף נתניה הרים גלגל קדמי ('ווילי'), וככל הנראה בירידה מהווילי איבד שליטה על האופנוע. האופנוע נמצא במרחק של מאות מטרים מהרוכב, והרוכב נמצא מוטל מעבר לגדר הבטיחות כשהוא ללא רוח חיים. הרוכב כבן 24, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 1,000 סמ"ק.
6 ו-7. ב-19.4.21 בשעה 21:50 נהרגו רוכב כבן 34 ורוכב כבן 42 בכביש 44 בסמוך לכניסה לאזור.
התאונה התרחשה על כביש 44, כשרוכב האופנוע התנגש ברוכב הקטנוע. כתוצאה מההתנגשות רוכב האופנוע נהרג במקום. רוכב הקטנוע נמצא בזירה במרחק רב מרוכב האופנוע כשהוא ללא דופק וללא נשימה, ולאחר פעולות החייאה של צוותי הרפואה הדופק חזר אליו והוא פונה במצב אנוש, מורדם ומונשם, לבית החולים תל-השומר, אך נפטר מפצעיו כשעה מאוחר יותר. רוכב האופנוע בן 34, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 1,000 סמ"ק. רוכב הקטנוע בן 42, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 125 סמ"ק.
8. ב-22.4.21 סביב חצות נהרג רוכב כבן 21 בתאונה עצמית כפר מנדא.
הרוכב נסע בכפר מנדא, ומסיבה שאינה ברורה איבד שליטה על הקטנוע והתרסק בתאונה עצמית. כתוצאה מהתאונה הרוכב נהרג במקום. הרוכב בן 21, ערבי.
9. ב-26.4.21 בשעה 04:15 נהרג רוכב כבן 25 בצומת הרחובות דרך נמיר ושדרות רוקח בתל-אביב.
הרוכב נסע בדרך נמיר לכיוון דרום, ובצומת שדרות רוקח התנגש ברכב פרטי שנכנס גם הוא לצומת, כשאחד מהם ככל הנראה נכנס לצומת באור אדום. כתוצאה מההתנגשות הרוכב נהרג במקום, והוא נמצא מוטל במרחק מהאופנוע. הרוכב כבן 25, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 300 סמ"ק.
10. ב-28.4.21 סביב השעה 16:30 נהרג רוכב כבן 25 בכביש 90, בין הישובים תומר לגילגל שבבקעת הירדן.
הרוכב נסע בכביש 90, ומסיבה שאינה ברורה איבד שליטה על הקטנוע והחליק אל הנתיב הנגדי, שם פגע בו רכב פלסטיני שהגיע בנתיב הנגדי. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נהרג במקום, וצוותי רפואה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. הרוכב כבן 25, יהודי, רכב על מקסי-סקוטר בנפח 530 סמ"ק.
11. ב-29.4.21 סביב השעה 18:30 נהרג רוכב כבן 27 בכביש 375 עוקף חוסאן, בקטע שבין ביתר עילית לבין כביש 60.
הרוכב נסע בכביש 60, וכתוצאה מכתם שמן שהיה על הכביש הוא החליק בעיקול אל הנתיב הנגדי, שם התנגשה בו מכונית פרטית והרוכב נלכד מתחת למכונית. צוותי כיבוי והצלה חילצו את הרוכב מתחת למכונית כשהוא ללא רוח חיים, וצוותי רפואה נאלצו לקבוע את מותו. הרוכב בן 27, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 1,000 סמ"ק.
12 ב-29.4.21 סביב השעה 18:40 נהרג רוכב כבן 29 באור-עקיבא, ברחוב עליזה ינקין.
הרוכב נסע ברחוב עליזה ינקין באור עקיבא, ומסיבה שאינה ברורה איבד שליטה על האופנוע והחליק אל תוך מכונית חונה. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נהרג במקום וצוותי רפואה נאלצו לקבוע את מותו. הרוכב כבן 29, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 600 סמ"ק.
- בינואר: 5 הרוגים על דו-גלגלי
- בפברואר: 6 הרוגים על דו-גלגלי
- במרץ: 5 הרוגים על דו-גלגלי
- 69 רוכבי דו-גלגלי נהרגו ב-2020
- 2019: שיא במספר ההרוגים על דו-גלגלי
תודה לדני גולדברג על העזרה באיסוף החומרים לכתבה.
מחריד.
נו שוב פעם!!! האם משהו השתנה בעקבות המדור הזה בצורתו הנוכחית שפונה לאחוז קטן מאוד מהרוכבים בישרעעהל ? אז נכתב!!! ללא שינוי התרבות כאן בכללה והתרבות המוטורית בפרט, מה שהיה הוא שיהיה ויחריף בהרבה למרבה הצער
עצוב מאד
מעניין אבל, הרבה אופנועי 1000 סמ"ק
באופן אישי מרגיש שאופנועים עטירי סמק וכוחות סוס נהיו נגישים יותר מאי פעם. אני זוכר שהדעה הרווחת היתה שצריך לעבור כברת דרך מסוימת על אופנועי ביניים ונראה שתחום הביניים הזה עולה כל הזמן.
אופנועי 600 סמק עם מעל 100 סוסים נחשבו בעבר קצה העליון של תחום הביניים (לדעתי בכל מקרה
) והיום אופנועי 800-1000 סמק עם צפונה מ100 סוסים נחשבים "ביניים" אולי כי הסטנדרט החדש הוא 200 כוחות סוס או משהו כזה.
אותה נקודה לגבי "גדלנועים" שהם סוג של זאב בעור של כבש.
הנקודה היא שהמכונה משתנה ואנחנו לא..
בקיצור אין תחלופה להדרכה מתקדמת תרגול ומודעות, לא מאשים אף אחד ואין לי מושג מה קרה בכל אחת מהתאונות האלה, בטח שלא חושב שלי זה לא יקרה אבל קשוח לשמוע על אבות בעלים וילדים שהולכים ככה
רכבו בזהירות ותנו בגז! איפה שאפשר..
*הכותב הינו בעלים של אופנוע ביניים באיזור ה800 סמק באיזור ה100 סוסים:)*
לפחות בעניין הווילי אתה יודע בדיוק מה קרה וניתן לשאר שרוב התאונות, שמרביתן איבוד שליטה ,נבעו ממהירות שלא על פי תנאי הדרך ורמת המיומנות של הרוכב ביחס למהירות כך זה בדרך כלל.
כמעט כל חודש יש לפחות הרוג 1 עם מקסי בקוטר בנפח 530 או 560 – טימקס ודומיו.
פיתחתי מנהג להתרחק מהם כמו מאש, נותן להם לעבור ומחכה שיתרחקו.