גרסת הפקטורי המקצועית של דגם הטריאל EVO של בטא מתעדכנת לשנת 2023.
כמו שעון – בכל חודש אוגוסט מציגים בבטא את גרסת ה-EVO המעודכנת לשנה שאחרי, ובפברואר מציגים את גרסת הפקטורי המקצועית. השינויים מבחינת השלדה בדגם הפקטורי – המיועד לרוכבים מקצועיים – לעומת הסטנדרטי, הם אפשרויות כוונון נוספות למזלג עם הידראוליקה משופרת ומשולשים מוזהבים וקלי משקל – אלו תורמים לחסכון כללי של ק"ג אחד, המאפשרים גם יותר אפשרויות כיוון לכידון. בחלק האחורי יש בולם מקצועי יותר עם יותר יכולות שיכוך בכל חלקי מהלך הבולם, וכן יותר אפשרויות כוונון. דגמי הפקטורי גם מציעים מערכת בלימה משופרת לעומת הגרסה הרגילה, שמתבטאת בדיסקים ורפידות איכותיים יותר של גאלפר וברייקטק בהתאמה, וכן משבת מנוע המחובר לגוף הרוכב בעזרת שרוך, חישוקי מוראד מושחרים, צמיגי מישלין X-light וגרפיקה ייחודית לפקטורי.
לשנת 2023 המנועים הדו-פעימתיים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק מקבלים גל ארכובה חדש וטלטל שקצר יותר ב-1.5 מ"מ. יש צילינדר חדש וקל יותר, יחד עם תא שריפה חדש, שעוזרים לשפר את המומנט בסל"ד נמוך. מפות ניהול המנוע עודכנו בהתאם ויש כיסוי חדש לסעפת מערכת הפליטה הכוללת כאן גם סופית מטיטניום. בטא מציינים שהמנועים בגרסאות הפקטורי חזקים יותר לעומת ה-EVO.
לכל הגרסאות יש מגן רדיאטור חדש המספק הגנה טובה יותר וזרימת אוויר טובה יותר העוזרת לפינוי חום, ויש כיסוי מיכל דלק חדש אשר גם מכסה את מוביל הכבל. על מיכל הדלק יש את בורר מפות ניהול המנוע, במקום שגם מוגן יותר מנפילות. הבולמים מכוילים מחדש לשנת 2023, כאשר אנו נפגשים שוב עם המזלג ה-א-סימטרי – כלומר צד ימין וצד שמאל שלו שונים. בצד שמאל יש קפיץ מתכוונן שדרכו מכוונים את גובה ההמתלה, כשבצד ימין מכוונים את השיכוכים השונים. לכל צד יש נפח שמן שונה עבור התפקידים השונים. הבולם האחורי שופר בשיכוך ההחזרה על-מנת לעזור לרוכב בהקפצה של החלק האחורי, ויש ידיות רוכב חדשות.
ארבעת דגמי הבטא איבו פקטורי לשנת 2023 מגיעים בגרפיקת אדום-כחול-לבן מעודכנת, בנפחים של 300, 250, 125 סמ"ק שתי פעימות ו-300 סמ"ק ארבע פעימות. דגמי הבטא איבו פקטורי השונים יהיו זמינים באירופה החל מהחודש. טרם נמסרו מועד הגעה לישראל ומחירים.