הקרוסטריינר (XTrainer) של בטא מקבל לשנת 2022 מנוע 300 סמ"ק משודרג לגמרי עם צילינדר, בוכנה וגל ארכובה חדשים, מצמד משופר וגרפיקה עדכנית.
דגם הקרוסטריינר של בטא הוא אופנוע אנדורו קטן מידות עם מנוע דו-פעימתי. למעשה, זהו אופנוע אנדורו ששלדתו הוקטנה לכ-85% מגודלה של שלדת אופנוע אנדורו בגודל מלא. גובה המושב למשל נמוך ב-20 מ"מ לעומת דגמי האנדורו (910 מ"מ לעומת 930 מ"מ), ומשקלו היבש עומד על 98 ק"ג. הכלי כולו תוכנן להיות ידידותי יותר למשתמש. לדוגמה, הבולמים פשוטים ורכים יותר משל דגם ה-RR המקצועי, ותחזוקת הכלי נגישה וקלה יותר.
לשנת 2022 מנוע גרסת ה-300 סמ"ק מתחדש לגמרי עם צילינדר בעל קוטר קדח גדול יותר, בוכנה חדשה ושסתום כוח חדש. גל הארכובה החדש ומהלך הבוכנה הקצר יותר יחד עם מערכת ניהול מנוע חדשה מספקים, כך על-פי בטא, אספקת כוח חלקה וידידותית יותר לרוכב. לא דווחו על שינויים לגרסת ה-250 סמ"ק.
המצמד בגרסאות ה-250 ו-300 סמ"ק חדש לגמרי, והוא אמור להיות רך ועם יותר פידבק בלחיצה ובשחרור. בבטא גם מציעים שלושה סוגי קפיצים הניתנים להחלפה בתהליך פשוט. יש מנוע סטרטר חדש לעמידות גבוהה יותר, מערכת חשמל מעודכנת, וגרפיקה עדכנית לשנת 2022.
דגם 2022 של הבטא קרוסטריינר אמור להגיע לשווקים באירופה במהלך חודש מאי, כמו גם לישראל. מחירים עדכניים טרם נמסרו.