בבטא מציגים את אופנועי הטריאל מדגמי EVO לשנת 2024 עם עדכונים קלים.
חברת בטא האיטלקית ותיקה בתחום הסלעים והמכשולים, עם נציגות בתחום אופנועי טריאל כבר משנת 1979, אז הציגה את ה-TR 50 בתערוכת מילאנו. לחברה אליפויות עולם מרובות ויותר מ-100 אליפויות אזוריות. דגמי ה-EVO מציעים מנועים שופעי מומנט כנהוג בעולם הטריאל, שלדות אלומיניום קלות וקשיחות, בולמים פרוגרסיביים, משקלים נמוכים וגרפיקות מודרניות. לצד דגמי ה-EVO יש גם את ה-EVO פקטורי המיודעת יותר לרוכבים המשתתפים בתחרויות, וזאת תוצג כרגיל בחודש פברואר של השנה הבאה.
גרסאות ה-EVO עברו עדכונים משמעותיים בשנה הקודמת, הכוללים נפחי מנוע של 80, 125, 200, 250 ו-300 סמ"ק (הכולל גם גרסת Super Smooth 'רכה יותר') דו-פעימתיים ו-300 סמ"ק ארבע פעימות. כך למשל, מגן רדיאטור חדש המספק הגנה טובה יותר וזרימת אוויר טובה יותר העוזרת לפינוי חום, וכיסוי מיכל דלק חדש אשר גם מכסה את מוביל הכבל. על מיכל הדלק יש את בורר מפות ניהול המנוע, שמוקם בנקודה מוגנת יותר מנפילות. הבולמים כוילו מחדש לשנת 2023, כאשר אנו נפגשים שוב עם המזלג ה-א-סימטרי – כלומר צד ימין וצד שמאל שלו שונים. בצד שמאל יש קפיץ מתכוונן שדרכו מכוונים את גובה המתלה, כשבצד ימין מכוונים את השיכוכים השונים. לכל צד יש נפח שמן שונה עבור התפקידים השונים. הבולם האחורי שופר בשיכוך ההחזרה על-מנת לעזור לרוכב בהקפצה של החלק האחורי. נוספו ידיות רוכב חדשות, וכן צמיגי מישלין טריאל לייט מלפנים וטריאל X-לייט מאחור.
המנועים הדו-פעימתיים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק קיבלו גל ארכובה חדש וטלטל שקצר יותר ב-1.5 מ"מ. עם צילינדר חדש וקל יותר, יחד עם תא שריפה חדש. אלו עוזרים לשפר את המומנט בסל"ד נמוך. מפות ניהול המנוע עודכנו בהתאם ונוסף כיסוי חדש לסעפת מערכת הפליטה.
לשנת 2024 מחלקת הפיתוח מקבלת שנת מנוחה, כאשר יש רק גרפיקה חדשה ופחות אדומה מבעבר וכן משבת מנוע (שמגיע מגרסאות הפקטורי) המחובר לגוף הרוכב בעזרת שרוך ומדומם את המנוע בעת נפילה וכן משמש כמנגנון נגד גניבה, שכן לא ניתן להניע את המנוע בלעדיו.
גרסאות ה-EVO לשנת 2024 של בטא צפויות להמשיך להגיע לישראל. טרם נמסרו מועד הגעה ומחירים.