דף הבית / חדשות / ביטוח חובה: המחירים לא ירדו
300-350cc-Scooters-Comp-123

ביטוח חובה: המחירים לא ירדו

ועדת הרפורמות אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק שלפיה מרכיב ההעמסה יעלה, אך ל-8.5% בלבד; המשמעות - מחירי ביטוח החובה יישארו זהים לנוכחיים

עכשיו זה סופי: תעריפי ביטוח החובה יישארו ללא שינוי מאלו הנוכחיים. ועדת הכלכלה בראשות ח"כ רחל עזריה אישרה השבוע לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר שלפיה מרכיב ההעמסה בביטוח החובה של המכוניות יעלה, אולם לא לפי ההצעה המקורית שעמדה על 11%, אלא בשיעור של 8.5% בלבד.

הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר נועדה במקור להוריד את תעריפי הביטוח המוגזמים של אופנועים וקטנועים על-ידי הגדלת מרכיב ההעמסה – שיעור ההשתתפות של ביטוח המכוניות על תשלומי הפיצויים למבוטחי דו-גלגלי. נכון להיום מרכיב ההעמסה עומד על 6.5%, ולפי ההצעה המקורית הוא יוכפל ויעמוד על 11%. שיעור העמסה כזה היה מוריד את תעריפי ביטוח החובה לאופנועים בשיעור ניכר.

כעת, לאחר דיונים ומשא ומתן מול האוצר, הוגשה הצעת החוק לקריאה ראשונה, אולם בנוסח מרוכך יותר שבו מרכיב ההעמסה יעלה ל-8.5% בלבד. שיעור כזה צפוי לקזז את ההעלאה הצפויה בביטוח החובה בשיעור של כ-20% שאמור לקרות בשל השינוי בריבית ההיוון כפי שנקבע בוועדת וינוגרד. במקביל הודיעו נציגי משרדי המשפטים והאוצר על הקמת ועדה שתבחן דרכים להוזלת תעריפי ביטוח החובה הגבוהים. הלובי הדו-גלגלי בוועדה כלל את צוות הרשויות של מועדון האופנועים הישראלי, וכן נציגים מאיגוד לשכות המסחר.

כזכור, דו"ח מבקר המדינה קבע בסוף שנת 2016 כי כמחצית מרוכבי הדו-גלגלי נוסעים ללא ביטוח חובה בתוקף – בשל התעריפים הגבוהים.

השורה התחתונה היא שתעריפי ביטוח החובה צפויים להישאר דומים מאוד עד זהים לאלו הנוכחיים. הם אמנם לא יעלו בכ-20% כפי שקבעה ועדת וינוגרד, אך גם לא ירדו כפי שהצעת החוק המקורית דרשה. 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Suzuki-SV650-endLT-011

עופר-אבניר יוצאת במבצעי קיץ על אופנועי סוזוקי

מבצעי סוזוקי לקיץ 2018: ה-SV650 ב-44 אלף ש"ח, ויסטרום 650 ב-10,000 ש"ח הנחה, הנחות על DR-Z400S ו-DR650SE, ועוד

10 תגובות

  1. נפגש בבחירות………

    • מהפך!! ביבי שנהנה מעלייה בסקרים למרות ובגלל מעשיו הפליליים מרגיש שהכיסא מתחיל להתנדנד על רקע ביטוח החובה לאופנועים…כן…

  2. מי שציפה שהם ירדו ,או שמשהו ירד באיזה שהוא תחום במדינת "ישרא-hell" ,הוא אדם סופר נאיבי ! המחירים כאן רק בכיוון אחד מעלה ולא יקח הרבה זמן ,על כך שידברו לעלות את מחירי הביטוח פעם נוספת ואין לכך קשר לכלום ,פרט לרדיפת בצע אין סופית החוצה את כל רבדי השלטון והחברה "בישרא-hell ",כי כולם אוהבים כאן לדפוק איש את רעהו מיום היווסדה של המדינה ,כך זה שהיא אפשר לדפוק יותר את הגויים ,הולכים אחד על השני.

    • יחי מדינת ישראל

      שלום ליובלי המבולבלי. מדינת ישראל מציגה 70 שנה של תפארת ועשיה רבה. מכלום ושום דבר נהיה לנו כאן מדינה יפה ומיוחדת שכיף לחיות בה. אם החלטת החלוקה לא הייתה מתקבלת ומדינת ישראל לא הייתה פורחת, גם אלו שקוראים לעצמם פלסטינים לא היה להם במה לקנא, והם היו זונחים את הרעיון המטופש של מדינה פלסטינית לטובת מלחמות כבוד בין חמולות מקומיות. למרבה המזל, הם, אלו שבטעות קוראים לעצמם פלסטינים, עסוקים כך וגם כך במלחמות פנימיות. ערביי ארץ ישראל(ארץ ישראל שהיא פלסטינה מהמנדט הבריטי. אגב, גם היהודים הם פלסטינים לפי השיטה הזאת), חיים בייננו שווה בין שווים וחייהם סוגים בשושנים.
      אז יש איזה קטע כזה שאופנועים בישראל זה OUT. לא נחמד שככה, בייחוד לא לחובבי האופנועים, אבל המציאות מאפשרת לכל אחד מאיתנו למצוא את הדרך והקומבינה לחיות עם התחביב שלו בשלום. לעשות מזה כאילו זה חזות הכול זאת הגזמה פרועה.
      יובל, אתה אומר ישרHell, זה רק כי אתה בגלות, ממורמר עד עמקי נשמתך, ובבדידותך הפכת לידידם הטוב של ה-BDSים. עלוב נפש שכמוך, ספר לנו איכן אתה גר שנוכל לעשות השוואה כמו שצריך. כאן עוד לא קם בבוקר נער עם רובה אוטומטי כדי לחסל חברים שלו בבית הספר…ספר לנו באיזה גיהנום אתה חי, ונדע לפחות לרחם עליך כמו שצריך. תודה!

  3. אם הייתה לי אפשרות אמיתית, הייתי בורח מכאן.
    יש כלכך הרבה פתרונות לנושא אבל פשוט אף אחד לא רוצה ליישם אותן.
    הסיבה היא שפשוט חברות הביטוח לא ירוויחו טוב כמו שהן מרוויחות היום על הגב שלנו.

    צריך לזכור שבסופו של דבר ביטוח החובה הוא חובה ולכן הוא כמו מס שאתה חייב לשלם.
    חברות הביטוח אמנם לא אמורות להפסיד עליו אך הן אמורות להרוויח את המינימום כדי לשמור על איזון מול הפסדים שיכולים להיות.

    בפועל, חברות הביטוח מציגות דרך הפול שהאופנועים שותים להם את כל הכסף למרות שבפועל, בסוף השנה הקודמת (2016) היה לחברות הביטוח (כולן יחדיו) רווח נקי של כ-700 מליון ש"ח רק על ביטוחי חובה!!!!!!

    אני לא מדבר בכלל על הנושא שברוב המוחלט של המקרים בעלי הרכבים אשמים בתאונות.

    למה לכל הרוחות בארה"ב, חבר ואזרח אמריקאי משלם 300$ בשנה על ביטוח חובה+מקיף על פקינג gixxer בזמן שפה דופקים אותנו ואנחנו משלמים פי 4-5 מכל העולם?!?

    • 75 שקל ברוסיה לכל דוגלגלי עד 50 כ"ס. חובה כולל גם צד ג. כיסוי עד 30000 שקל. נשמה לא הרבה אבל ב 60000 שקל אפשר לקנות דירה קטנה. זה פי 60-70 לא פי 4-5

  4. צריך לחסום את ת"א וירושלים עוד פעם…ואם כבר אז גם למחות על המיסוי הגבוה של הכלים הללו…

  5. צפוי ומעצבן

    יאללה מחאה!!

    • אחד שיודע

      זה לא מקרה לעוד הפגנה מטופשת שמאורגנת על ידי פוליטיקאים ומלחכי פנכה, שדואגים לעצמם, ולתפקיד בכיר שלהם באיזו חברת ביטוח. הפעם כשזה יבוא זה יבוא ספונטנית. אין לחזות זאת מראש, אם הזוועה תימשך, זה יגיע. בינתיים כל רוכבי הדו גלגלי החדשים(על אופניים חשמליים) חושבים שהם "דופקים" את כולם כאשר הם קונים כלים מסוכנים ב 2,000ש"ח, בלי ביטוח חובה, בלי צורך ברישוי ורישיון. כשממדי האסון התחבורתי יוודאו לציבור(אתה הרי יודע: אפשר לשקר חלק מהאנשים בחלק מהזמן, לא את כולם כל הזמן), אז ברגע הזה, ורק ברגע הזה יהיה שינוי. זה יכול גם לא להגיע לנקודת פיצוץ, אבל זה מתקרב, זה מורגש באוויר. נחיה ונראה.

  6. אחד שיודע

    זה לא 50% בלי ביטוח חובה. הנתון האמיתי מוסתר ומתקרב ל- 70%(שזה כולל את הרוכבים החדשים על אופניים חשמלים לסוגיהם). רק בישראל הפכו צעצוע של אופניים חשמליים לאופנוע הנע על הכבישים, כשרוכבו לא צריך רישיון נהיגה, ולא צריך רישוי שנתי, ובעיקר ללא לוחית רישוי. ללא לוחית רישוי אין אכיפה יעילה, וכמות עבירות התנועה והנפגעים היא בהתאם(רוכבים בלי קסדות ובאור אדום כעניין שבשגרה). אחרי שלובי חברות הביטוח בכנסת, בשיתוף לובי יבואני האופנועים בראשות מטרו מוטור ושות', הוציא את האופניים החשמליים מההגדרה רכב מנועי, הוא פטר את חברות הביטוח מלמכור לרוכבי הדו-גלגלי החדשים ביטוח חובה. זה נכון שלחברות הביטוח יש הפסדים מביטוח החובה לאופנועים, אבל ככה זה בכל העולם, ועדיין תחום הביטוחים בכל העולם נחשב לרווחי ביותר. רק בישראל החזירים מקרטל חברות הביטוח החליטו שהם לא מבטחים את האוכלוסייה של הדו-גלגלי. זה התחיל בתרגיל המסריח של הצגת נתוני שקר על הפסדים אגב זריקת הדו גלגלי לחברת ביטוח הפול(כאילו היינו כולנו עבריינים), וזה המשיך בתעלול המסריח שמוציא אוכלוסיה גדולה של רוכבי דו-גלגלי(על אופניים חשמליים) מחוץ לחוק ביטוח החובה, ומחוץ להגנה הסוציאלית שהוא מספק. לא פחות מטרידה היא העובדה שנפגעי האופניים החשמליים הם נערים, חיילים וסטודנטים. כאשר אופניים חשמליים נמצאים מחוץ להגדרה רכב מנועי גם קל למנובלים להסתיר מידע סטטיסטי אודות מספר הנפגעים וההרוגים. בכל העולם עברו ממנועי 50 סמ"ק למנועי 125 סמ"ק כדי לאפשר מהירות רכיבה בטוחה על צירי תנועה בערים המודרניות, בכל העולם עברו מגלגלים קטנים לגלגלים גדולים, אף זאת משיקולי יציבות ובטיחות, ורק בישראל מוכרים כחוק צעצוע מסוכן של אופנוע בדמות קורקינט עלוב. שיא החוצפה זה למכור לנו קורקינט עלוב במחיר שבחו"ל קונים קטנוע 125 סמ"ק נורמלי!!! מה שקורה כאן זה פשע! כן בחירות או לא בחירות זה לא רלוונטי, כי הנושא חוצה מפלגות, לדוגמה: איתן כבל(שמאל), שהוא יושב ראש וועדת הכלכלה בכנסת, חתום על כמה וכמה מהזוועות המתוארות לעיל, כך גם לגבי גם השר גפני יושב ראש וועדת הכספים(שכידוע ילך עם כל ממשלה, שמאל או ימין). זה מה יש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO