דף הבית / חדשות / ביטוח חובה: המחירים לא ישתנו
image023

ביטוח חובה: המחירים לא ישתנו

הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר סורסה בשל פשרה, והתוצאה היא שהעלייה הצפויה במחירים בשל מסקנות ועדת וינוגרד תקוזז עם מרכיב העמסה שיגדל ל-8.5% בלבד

מחירי ביטוח החובה יישארו דומים מאוד עד זהים לאלו הנוכחיים – כך עולה מהצעת החוק שעברה בשבוע שעבר בקריאה ראשונה בוועדת הכנסת ועליה הוסכם אתמול בוועדת הרפורמות, בטרם עלייתה לכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

תזכורת: דו"ח ועדת וינוגרד הראה שיש להעלות את תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי בכ-20%, וזאת בשל שינויים בריבית ההיוון. משרד האוצר התנגד להעלאה, ובין היתר לפני שנה בדיוק ניסה לשנות את החציה (יחס חלוקת הנטל בתאונה שבין רכב פרטי לבין דו-גלגלי) ל-95%-5% במקום ה-75%-25% הנהוג כיום, אולם הצעה זו נפלה בשל התנגדות עזה של חברות הביטוח.

השלב הבא היה הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) וח"כ יצחק וקנין (ש"ס) מינואר 2018, שלפיה מרכיב ההעמסה (ההשתתפות של ביטוחי הרכב הפרטיים בביטוחי החובה של הדו-גלגל, שמבוטחים כולם בפול) יעלה מרף מקסימלי של 6.5% ל-11%. מהלך זה עשוי היה להוריד משמעותית את מחירי ביטוח החובה לדו-גלגלי. חודש לאחר מכן, בפברואר 2018, נראה היה שמגיעים לפשרה שלפיה מרכיב ההעמסה יעלה לסביב 9-8% בלבד, ובמקרה כזה הגדלת מרכיב ההעמסה הייתה מקזזת את העלייה הצפויה של 20 האחוזים בשל דו"ח ועדת וינוגרד. במרץ כבר אושרה בוועדת הרפורמות ההצעה הסופית לקריאה ראשונה, כשלפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 8.5% בלבד בשנתיים הקרובות, ובשנת 2020 מרכיב ההעמסה ייקבע על 8%.

בשבוע שעבר התכנסה ועדת הכנסת והעבירה את ההצעה בקריאה ראשונה. אתמול אושרה ההצעה שוב בוועדת הרפורמות, הפעם לפני שהיא עולה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבועות הקרובים, ותתקבע כחוק.

המשמעות היא אחת: מחירי ביטוח החובה לאופנועים יישארו זהים או דומים מאוד לאלו הנוכחיים, שכן תוספת מרכיב ההעמסה תקזז את העלייה הצפויה בשל שינוי ריבית ההיוון.

כזכור, דו"ח מבקר המדינה הראה כי מחצית מרוכבים הדו-גלגלי נוסעים ללא ביטוח חובה, מצב בלתי מתקבל על הדעת שעלול לגרום להשלכות כלכליות כבדות על המשק. כעת, כשברור שמחירי ביטוח החובה יישאר זהים עד דומים מאוד לאלו הנוכחיים, לא נראה כי יחס הרוכבים שנוסעים ללא ביטוח חובה ישתנה באופן דרמטי.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

5 תגובות

  1. Avatar
    תגובה לשלמה הנאיבי

    50% מרוכבי האופנועים בעלי מנועי ה-ב-נ-ז-ין לא משלמים ביטוח חובה כי הוא יקר. זאת עוולה אחת, עוולת המחיר היקר!!!
    רוכבי הבנזין הם היום מיעוט שבמיעוט(כ-4% מכלל כלי הרכב), מתוך כלל רוכבי האופנועים(כ-20%), שזה כולל את סגמנט האופניים-החשמליים(כ- 16% מכלל כלי הרכב). מי שזה מבלבל אותו 4+16=20.
    20 מייצג את השלם, את כלל האופנועים מכל הסגמנטים.

    הנבלות חוקקו חוק שמוציא את סגמנט האופנועים שנקרא "אופניים החשמליים" מההגדרה רכב מנועי(למרות שהם אופנוע לכל דבר ועניין), כדי לא למכור להם ביטוח חובה. תרגיל מסריח כזה לא נראה בשום מקום אחר בעולם. אנחנו טובים לנבלות כדי להוריד עומס בכבישים, כדי לפנות מקומות חנייה, וכדי להפחית זיהום אוויר, וכאשר הם צריכים למכור לנו את הכיסוי הסוציאלי החשוב הזה שנקרא ביטוח-חובה, שם אנחנו הופכים להיות שקופים. זאת עוולה אחרת, עוולת האופניים-החשמליים!!!

    לכן אמור מעתה: 18 חלקים מתוך 20 חלקים לא מבוטחים בביטוח חובה,
    או כי זה יקר מידי עבורם(בעלי אופנועי הבנזין)
    או כי הם כלל לא יכולים לרכוש אותו(בעלי האופניים-החשמליים).

    כלומר 90%(18 מתוך 20) מרוכבי האופנועים לא מבוטחים בביטוח חובה.
    אל 50%— 90% 90 90 90 90 …מה לא ברור כאן?
    ככה רק בישראל.
    עד מתי הנבלות מחברות הביטוח ימשיכו לסובב אותנו על האצבע?
    צריך להכין להם עוגה שהם לא ישכחו אותה בחיים, אני עובד על זה.

  2. Avatar

    היה ברור, מישהו מתפלא ?

  3. Avatar

    אני עברתי לאופניים חשמליים .יש לי שני אופנועים זרוקים בחצר .ככה לא משלמים ביטוח.שימצצו ממישהו אחר.עלוקות מדינה עלובה

  4. Avatar

    גם אני מכרתי את הקטנוע שלי
    ואני נוסע עם אופניים חשמליים
    ומעט עם הרכב
    זה השילוב הכי זול שמצאתי
    ביטוח חובה לאוטו 1300 שח
    קודם שילמתי ביטוח חובה לקטנוע 3400 שח !!

    המדינה לא רוצה שנרכב על דו גלגלי
    מבחינתה זה פחות דלק, פחות קנסות על חניה, הפרעה לתנועה, גניבות וכו'
    פחות שווי רכב, פחות חניונים
    וכל זה אומר- פחות מיסים לממשלה

    העונש של הממשלה הזו
    היה שכולם היו עוברים לדו גלגלי
    לא קונים יותר מכוניות
    זה היה מעניש את הממשלה בעשרות מיליאדי שקלים
    אז כמובן שזה לא יקרה
    אבל כל קטנוע במקום אוטו זה 2 אפס לנו הרוכבים
    וככל שיעשו את הצעד הזה
    יהיה יותר נקי ויותר בטוח בכבישים

  5. Avatar
    שודד מקצועי מהאוצר

    לכל משלמי המיסים כאן:

    אנחנו נמשיך לדפוק אתכם כדי לחיות טוב על חשבונכם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן