השמועות אכן היו נכונות: קוואסאקי רכשה 49.9 ממניות בימוטה – החברה האיטלקית האקזוטית – והסנונית הראשונה פרי שיתוף הפעולה בין שתי החברות הוא לא פחות מפצצה. קבלו את ה-H2 TESI.
נתחיל במנוע, שמגיע מקוואסאקי: הבימוטה H2 טזי מקבל את מנוע ה-H2 בעל מגדש העל, רק שכאן המנוע מקבל סדרת שיפורים שמביאה אותו ל-230 כ"ס אימתניים. נכון לעכשיו המנוע מגיע ל-H2 טזי כולל מערכת הפליטה האימתנית, ועם זה צריך לעשות משהו.
אז את המנוע קוואסאקי הביאה, אבל את כל השאר בימוטה – ויש לא מעט עניין בטזי החדש. כמו בטזי המקורי (שיחידה בודדת ממנו הגיעה ארצה), גם כאן העניין המרכזי הוא המתלה הקדמי הלא-קונבנציונלי שעושה שימוש בזרוע קדמית, בולם קדמי ומוטות היגוי, ולמעשה מפריד את כוחות הבלימה והשיכוך מכוחות ההיגוי. אם בטזי המקורי המתלה היה בנוי ממסבך משולשי פלדה, הרי שכאן ב-H2 טזי מדובר בזרוע קדמית מאלומיניום – בדיוק כמו הזרוע האחורית.
מערכת הבולמים כוללת בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של אוהלינס, כשמאחור מותקנים צמד בולמים אחד ליד השני, ולא בולם אחד כמקובל. גם הבלמים מהשורה הראשונה, של ברמבו, וזאת על אף שהם מוסתרים ונמצאים במקום לא קונבנציונלי, וזאת בשל מבנה הזרוע הקדמית. בבימוטה טרם פרסמו נתונים רשמיים למעט הספק המנוע, אולם קרוב לוודאי שה-H2 טזי יקבל את מיטב מערכות האלקטרוניקה המודרניות.
ולגבי העיצוב – בבימוטה תמיד היו ידועים בעיצובים הקרביים והרדיקליים שלהם, וה-H2 טזי לא יוצא דופן.
מה שמעניין זה שהבימוטה H2 טזי יגיע לייצור במחצית שנת 2020 – סביב יוני – ואז גם יתפרסם המפרט הטכני המלא. מחירו באירופה צפוי להיות כ-50 אלף יורו. נמשיך לעדכן, גם על דגמים עתידיים פרי השת"פ שקרוב לוודאי יגיעו.
צמד בולמים – אחד למתלה האחורי ואחד לקדמי .
צמד בולמים למתלה האחורי ובולם נוסף למתלה הקדמי. לא טעינו.
צמד הבולמים צמודים מאחור (ולכן קל להתבלבל) אבל ניתן להבחין בזרוע הארוכה שמעבירה את תנועת המתלה הקדמי אל אחד מצמד הבולמים מאחור.
יודעים להסביר איך מסתובב הגלגל הקדמי? ימינה / שמאלה …..