דף הבית / חדשות / בימוטה חוזרת לאליפות הסופרבייק העולמית
BbKRT_versions

בימוטה חוזרת לאליפות הסופרבייק העולמית

בבימוטה מודיעים על הקמת קבוצת מרוצים חדשה, שתשתף פעולה עם קוואסאקי ותריץ לפחות שני אופנועים באליפות הסופרבייק העולמית בעונת 2025

אופנוע הסופרבייק החדש של בימוטה ישתמש במנוע של ה-ZX-10RR ובאנשי הצוות של קוואסאקי בעונת 2025 של אליפות הסופרבייק העולמית WSBK.

בימוטה לא זרים לעולם המרוצים, שכן החברה זכתה באליפות העולם בגרנד-פרי בקטגוריית ה-350 סמ"ק בשנת 1980 עם ה-YB3 כפול הפעימות והצילינדרים, וגם ב-7 ניצחונות באליפות הסופרבייק העולמית בעונתה הראשונה ב-1988 ובניצחון עם אנטוני גוברט (שהלך לעולמו בתחילת השנה) וה-SB8R בשנת 2000.

לעונת 2025 חוזרים בימוטה לאליפות הסופרבייק העולמית עם קבוצה שתיקרא ‘Bimota by Kawasaki Racing Team’ ותשתף פעולה עם בעלי הבית מקוואסאקי. לא רק משאבים יחלקו שם, אלא גם המנוע בשלמותו מה-ZX-10RR המוצלח של הירוקים, וגם אנשי צוות בכירים שיפעילו את הקבוצה החדשה. שאר המכלולים והאלקטרוניקה יגיעו מבימוטה עצמה. בקבוצה טרם שחררו תמונה של האופנוע, אלא רק את ההכרזה ואת הלוגו של קבוצת המרוצים. מעניין אם המתלה הקדמי הלא-קונבנציונלי הייחודי של הבימוטה H2 טזי – שעושה שימוש בזרוע קדמית, בולם קדמי ומוטות היגוי, ולמעשה מפריד את כוחות הבלימה והשיכוך מכוחות ההיגוי – יגיע גם לכאן.

בימוטה, שם עבר מפואר מרימיני איטליה, נוסדה בשנת 1973. מייסדיו – ולריו ביאנקי, ג'וספה מורי ומאסימו טאמבוריני המפורסם (וזה מקור השם בימוטה) יצרה אופנועים אקזוטיים המבוססים על מנועים קיימים – בעיקר מסוזוקי, הונדה, קוואסאקי, ואף מדוקאטי. למרות הצלחה יחסית במרוצים, החברה מעולם לא נחשבה למצליחה. עם השנים בימוטה חוו החלפות בעלים והכרזה על פשיטת רגל בתחילת שנות ה-2000. בשנת 2003 רכשה את המותג חברה שוויצרית, שלמעט דגמי תצוגה כאלו ואחרים לא הצליחה למצוא איזון ופריחה עם המותג. בסוף שנת 2019 רכשה קוואסאקי מחצית ממניות בימוטה ומאז, חוץ מהטזי שהזכרנו, הציגו מספר דגמים משותפים כמו הטרה, ה-KB4 RC, ה-BX450 אנדורו.

BbKRT_versions

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

MY25_MULTISTRADA_V2_DYNAMIC _33__UC732446_High

דוקאטי מציגה את המולטיסטראדה V2 החדש ל-2025

בדוקאטי חושפים את המולטיסטראדה V2 החדש - לאחר הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 - עם המנוע החדש, ירידה משמעותית במשקל, עיצוב מעודכן והרבה אלקטרוניקה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן