דף הבית / חדשות / בימוטה טרה: קרסאובר חדש
Bimota Tera (1)

בימוטה טרה: קרסאובר חדש

בימוטה מציגה את הטרה - אדוונצ'ר-ספורט ייחודי עם המנוע המוגדש של הקאוואסאקי H2 עם 200 כ"ס, ועם מכלולים ועיצוב כמו שרק בבימוטה יודעים לעשות

בבימוטה מציגים את השלב הבא בשיתוף הפעולה עם קוואסאקי – הטרה (TERA), שמביא את השפה המכאנית וההנדסית של בימוטה לאופנוע קרוסאובר שיכול לקחת את הלקוח העשיר היישר מהעבודה אל טיול זוגי ארוך קילומטרים.

בימוטה חושפת בתערוכת מילאנו 2023 את הטרה – אופנוע נוסף שפותח בשיתוף פעולה עם קוואסאקי המחזיקה במחצית ממניות בימוטה. הפעם, ובניגוד לתדמית הספורט-מסלול-אקזוטיקה, מדובר על אדוונצ'ר-ספורט, כלומר קרוסאובר שיכול לספק ביצועי כביש מעולים, יחד עם נוחות לשני רוכבים ויכולת מינימלית בשבילים לבנים שטוחים. כמו בבימוטה H2 טזי יש כאן את המנוע של הקוואסאקי H2 בעל מגדש העל בנפח 998 סמ"ק ועם הספק משונמך ל-200 כ"ס ב-11,000 סל"ד ו-14 קג”מ מסיביים ב-8,500 סל”ד.

בימוטה טרה - קרוסאובר עם מנוע הקוואסאקי H2
בימוטה טרה – קרוסאובר עם מנוע הקוואסאקי H2

בימוטה כמו בימוטה הלבישו את הטרה בשלדת אלומיניום קלת משקל ובמתלה הקדמי הלא-קונבנציונלי שעושה שימוש בזרוע קדמית, בולם קדמי ומוטות היגוי, ולמעשה מפריד את כוחות הבלימה והשיכוך מכוחות ההיגוי. בבימוטה מציינים כי 52.5% ממשקל האופנוע מרוכזים בחלקו הקדמי לטובת האיזון. הבולמים מסוג אוהלינס TTX36 בשני הקצוות עם מהלך גלגל של 114 מ”מ ו-135 מ”מ מלפנים ומאחור. לטובת הרוכבים שירצו קצת יותר יכולות בשבילים, מוצעת כאופציה האפשרות לבולמים סמי-אקטיביים של מרזוקי עם מהלך גלגל מוגדל של 145 מ”מ מלפנים ו-165 מ”מ מאחור. החישוקים בקוטר 17″ עם צמיגים במידות 120/70 מלפנים ו-190/55 מאחור. עם מרווח גחון של 174 מ"מ (עם אפשרות להנמיך או להגביה ב-30 מ"מ) ומשקל לא מוצהר שכנראה חוצה את ה-230 ק"ג לא נמצא כאן יכולות שטח. גובה המושב עומד על 820 מ"מ (עם משחק של 30 מ"מ לכל כיוון) ומיכל הדלק מכיל 22 ליטרים.

מערכות האלקטרוניקה מלאות כצפוי, עם בקרת אחיזה ב-3 שלבים כולל לפניות, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת שיוט, בקרת זינוק, מסך TFT, תאורת LED היקפית ועוד. ניתן כמובן לצייד את הטרה בתוספות רבות מקטלוג האביזרים.

בבימוטה לא מציינים את מחירו של הטרה החדש, אשר נועד להיכנס לאותה הקטגוריה עם הב.מ.וו M 1000 XR החדש בעל 201 כוחות הסוס ואף הסוזוקי GSX-S1000GX. אין ספק שהוא יעלה הרבה יותר מכל אחד מהם, וכמו כל בימוטה הוא יהיה פריט תצוגה לרוכב בעל אמצעים.

שלדת האלומיניום ומערכת המתלים הייחודית
שלדת האלומיניום ומערכת המתלים הייחודית

Bimota Tera (7)

Bimota Tera (10)

Bimota Tera (9)

Bimota Tera (4)

Bimota Tera (6)

Bimota Tera (8)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha XT500 79 2

נוסטלגיה: ימאהה XT500 – הזה שניצח את הדקאר

ה-XT500 המקורי משנת 1976 נחשב לאחד האופנועים החשובים ביותר של ימאהה, נמכר בהמוניו ואף ניצח את ראלי פריז דקאר האימתני

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן