שנת 2020 נפתחה עם 5 רוכבי דו-גלגלי שנהרגו בחודש ינואר על כבישי ישראל, כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. זהו מספר זהה לינואר 2020, כשנזכיר כי השנים 2020 ו-2019 היו שנות שיא שלילי במספרי ההרוגים על דו-גלגלי בכבישי ישראל, כשבכל אחת מהן נהרגו 69 רוכבי אופנועים וקטנועים.
כל חמשת הרוכבים שנהרגו בחודש ינואר 2021 נהרגו בתאונות עצמיות. שניים מהם החליקו, ונהרגו כתוצאה מפגיעה בגדר הבטיחות
בסך-הכל נהרגו על כבישי ישראל בחודש ינואר 14 בני-אדם – המספר הנמוך ביותר ב-5 השנים האחרונות ( 25 ב-2020, 29 ב-2019, 27 ב-2018 ו-38 ב-2017). המשמעות היא שבחודש ינואר 2020, אחד מכל שלושה הרוגים על כבישי ישראל היה רוכב דו-גלגלי, ואם לדייק אז יותר מ-35% מההרוגים על כבישי ישראל בחודש ינואר 2021 הם רוכבי דו-גלגלי.
1. ב-1.1.21 סביב השעה 21:40 נהרג רוכב כבן 36 בדרך יצחק רבין פינת בן-גוריון בגבעתיים.
הרוכב נסע בשעת ערב בדרך רבין בגבעתיים, ומסיבה שאינה ברורה איבד שליטה והחליק. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נהרג. הרוכב בן 36, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 530 סמ"ק.

2. ב-2.1.21 סביב השעה 13:40 נהרג רוכב כבן 54 בכביש 4313 מחלף נס ציונה.
הרוכב נסע בכביש 431, ובירידה למחלף נס ציונה כביש 4313 החליק והתנגש בגדר הבטיחות. כתוצאה מהפגיעה בגדר הרוכב נהרג. הרוכב בן 54, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 600 סמ"ק.

3. ב-6.1.20 סביב השעה 03:10 נהרג רוכב כבן 20 בדרך יפו בחיפה.
הרוכב נסע בדרך יפו בחיפה, איבד שליטה והתנגש בתחנת אוטובוס. כתוצאה מהפגיעה הוא נפצע אנוש, ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו.
4. ב-14.1.20 סביב השעה 01:00 נהרג רוכב כבן 19 בדרך איילון בסמוך למחלף השלום.
הרוכב נסע בדרך 20 (נתיבי איילון) לכיוון צפון, ומסיבה לא ברורה איבד שליטה על האופנוע והחליק. כתוצאה מהתאונה הרוכב נהרג. הרוכב בן 19, ערבי, רכב על אופנוע בנפח 900 סמ"ק.


5. ב-18.1.21 סביב השעה 11:00 נהרג רוכב כבן 25 בכביש 431 מחלף ראשונים לכיוון מערב.
הרוכב נסע על המחלף הרטוב מגשם, והחליק עם האופנוע אל תוך גדר הבטיחות. כתוצאה מהפגיעה בגדר הרוכב נפצע אנושות. צוותי מד"א ואיחוד הצלה מצאו אותו ללא דופק וללא נשימה, ביצעו פעולות החייאה ופינו את הרוכב לביה"ח אסף הרופא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הרוכב בן 25, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 1,000 סמ"ק.

תודה לדני גולדברג על העזרה באיסוף החומרים לכתבה.
לפי הנתונים פה ומה שעקבתי רב הרוכבים שנהרגים רוכבים על אופנועים גדולים 500 סמק ומעלה וזאת למרות שחלקם היחסי קטן לעומת הקטנועים ופרוש הדבר שמהירות אכן הורגת יותר שכל אחד יסיק מסקנות לעצמו
מרבית ההרוגים זה מהתנגשות בגדר ביטחון רוצחת. כי מהחלקה לא מתים !
וחבל שאנשים קופצים ומסיקים מסקנות. מהירות לא הורגת, מהירות מעל תנאי הכביש והנהג הורגת. וזה לא קשור לנפח זה בעיקר קשור לתשתיות מסוכנות
מהירות מעולם לא הרגה איש ,התקלות בחפצים דוממים כן !גם במהירות של קטנוע 125, אדם עשוי להפצע קשה ולההרג כתוצאה מהחלקה ופגיעה בעצם דומם . אין הדבר אומר שמי שרוכב על כלי כבד ,צריך להפוך את הכביש הציבורי למסלול מירוצים ולרכוב מהר בכל מחיר, כמו שעושים רבים וטובים ואני רואה מידי יום קטנוענים (שחלקם היחסי בשוק הדוג גדול משמעותית מאופנועים) רוכבים כמו מופרעים, כך שמסקנתך מאוד לא מדוייקת.