דף הבית / חדשות / בליץ משיקה קטנוע חשמלי עם סוללות נשלפות
Blitz-3000-launch-003

בליץ משיקה קטנוע חשמלי עם סוללות נשלפות

הבליץ 3000 משתדרג ומציע מערכת סוללות נשלפות וטעינה חיצונית; יגיע ארצה בספטמבר; המחיר טרם נמסר

חברת הקטנועים החשמליים בליץ משיקה גרסה חדשה של דגם ה-3000 הבסיסי שלה, שמסתובב על כבישי ישראל זה כמה שנים, ומבחן שלו תוכלו למצוא כאן.

מבחינה חיצונית לא ניכרים הבדלים, ונראה שהדגם החדש ודגם הישן זהים במראה. מה בכל זאת שונה? ובכן, מערכת הטעינה והסוללות. בבליץ נטשו את סוללות הברזל-פוספט לסוג חדש מבוסס קובלט. הטענה היא שהסוללות החדשות אוצרות אנרגיה רבה יותר – עד פי 3 מהסוללות הישנות. במספרים מדובר על 180 וואט/שעה לקילו לעומת 60 בסוללות הישנות.

הבשורה העיקרית בדגם החדש היא שהסוללות כעת נשלפות, בדומה לאופניים חשמליים, וניתן לרכוש גם מטען חיצוני כדי לטעון סוללות בנפרד מהקטנוע. מתחת למושב, היכן שבקטנוע רגיל תמצאו תא אחסון – בבליץ תמצאו סוללות. עד 3 מארזים שניתן לחבר ולנתק בקלות, וכאמור גם לטעון מחוץ לקטנוע אם יש לכם את המטען החדש.

3 סוללות נשלפות
3 סוללות נשלפות

מה המשמעות? ובכן בבליץ טוענים לטווח נסיעה של עד 40 ק"מ לכל מארז סוללות, כלומר עד 120 ק"מ טווח אם ברשותכם 3 סוללות טעונות. ניתן לנסוע גם עם מארז אחד או זוג, אבל הטווח, וכל הנראה נראה גם הכוח, יורדים בהתאם. לדברי אנשי בליץ, טעינת הסוללות לוקחת כשעתיים.

בהשקה השתתף גם יוסי אלבז, מנכ"ל דומינוס פיצה ישראל, שאימצה לצי שלהם גם קטנועי בליץ חשמליים. לטענתו, היתרונות החשבונאיים ברורים ואחזקת הכלי אכן זולה יותר משמעותית מקטנועי בנזין, אבל גם הוא התייחס לעניין הביצועים והסביר שמאחר והתאוצה והמהירות של הבליץ 3000 נופלים מאלו של קטנועי 125 בנזין מקבילים, הדבר בא לידי ביטוי בירידה של 30% במספר התאונות בקרב השליחים. זהו פרט מידע מעניין וחשוב עבור מעסיקים של שליחים, וכנראה שפחות משמח את השליחים עצמם ולקוחות פרטיים בכלל.

הבליץ 3000 החדש
הבליץ 3000 החדש

אחרונה עלתה מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א הממונה על תחום התחבורה, בינוי ותשתיות, שדיברה על קטנועים חשמליים במודל תחבורה שיתופית, כפי שכבר קיים בערים רבות בעולם במודלים שונים, ובירכה את המעבר לסוללות נשלפות. הגמישות המתאפשרת בזכות תכונה זו, מגבירה לדבריה את היתכנות הפרויקט, שכן מבין שלל המחסומים הבירוקרטיים אחד המרכזיים ההוא התקנת עמדות טעינה במרחב הציבורי. לשמחתנו, היכן שהבירוקרטיה והמדינה חוסמות קדמה, מגיע השוק החופשי ויזמות פרטית ומוצאים פתרונות המאפשרים לנו להסתכל קדימה לתחבורה יעילה וירוקה יותר, ויוכיחו את זה אלפי הקורקינטים החשמליים .

הבליץ 3000 לא הצליח להרשים במיוחד במבחן הדרכים שערכנו לו. כשיגיע הדגם החדש ניקח גם אותו למבחן ונספר לכם כיצד הוא עובד והאם שופר גם בפרמטרים נוספים. בעתיד, אגב, הבטיחו בבליץ גם גרסה עם מחשב דרך, קישוריות אינטרנט ו-GPS קבוע.

Blitz-3000-launch-002

Blitz-3000-launch-011

Blitz-3000-launch-005

אודות ארנון שפירא

עשוי לעניין אותך

קורס מערים

קורס מגישי עזרה ראשונה לרוכבים

קורס עזרה ראשונה לאופנוענים יועבר על-ידי פרמדיק מד"א בעלות סמלית של 40 ש"ח; מהרו להירשם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO