בחודש ינואר 2022 חלה ירידה דרסטית במספרי ההרוגים על דו-גלגלי, בעיקר בגלל הכבישים הריקים יחסית בשל הבידודים הרבים של גל האומיקרון והסגר דה-פקטו, כשבחודש זה נהרגו 2 רוכבי דו-גלגלי בלבד. חודש פברואר, שבו גל האומיקרון נחלש משמעותית והכבישים חזרו לעומסים הרגילים, חזר למספרי הרוגים גבוהים. חודש מארס 2022 ממשיך את המגמה של פברואר, כשנהרגו בו 6 רוכבי דו-גלגלי על כבישי ישראל – כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומנתונים שאנו במערכת פול גז אוספים.
למעשה, המספרים חוזרים לאלו של שנת 2021, שהייתה השנה הקטלנית ביותר לדו-גלגלי אי-פעם ושבה נהרגו 89 רוכבים על כבישי ישראל, כשעד כה נהרגו בשלושת החודשים הראשונים של השנה 15 רוכבים, וזאת לעומת 16 רוכבים בתקופה המקבילה ב-2021.
בסך-הכל נהרגו בחודשיים הראשונים של שנת 2022 על כבישי ישראל 84 בני אדם, וזאת לעומת 72 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה אשתקד – אם כי חשוב לציין שינואר 2021 היה החודש בעל המספרים הנמוכים ביותר ב-6 השנים האחרונות. 28 בני אדם נהרגו על כבישי ישראל בחודש מארס 2022 – אחד יותר מחודש מארס 2021.
1.ב-2.3.22 סביב 16:55 נהרג רוכב כבן 30 ונפצע קשה רוכב נוסף בכביש 6667 בכניסה למסילות.
הרוכב נסע בכביש 6667 לכיוון בית שאן, ובכניסה לקיבוץ מסילות רכב שהגיע ממול פנה שמאלה לקיבוץ בלי לתת זכות קדימה והרוכב התנגש חזיתית ברכב. כתוצאה מהתאונה הרוכב נהרג במקום, והמורכב פונה במסוק לביה"ח במצב קשה, עם פגיעת ראש, גפיים וחזה. ההרוג כבן 30, רכב על מקסי-סקוטר בנפח 530 סמ"ק.
2. ב-3.3.22 סביב 15:45 נהרג רוכב כבן 19 בכביש מס' 1 בסמוך למחלף בן-שמן.
הרוכב נסע בכביש תל-אביב – ירושלים לכיוון מזרח, ובירידה למחלף בן-שמן התנגש במשאית מסיבה שאינה ברורה. הרוכב נהרג במקום, וצוותי רפואה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. הרוכב כבן 19, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 300 סמ"ק.
3. ב-6.3.22 סביב 12:45 נהרג רוכב כבן 48 בדרך בן-צבי בתל-אביב.
הרוכב נסע בדרך בן-צבי לכיוון מערב, והתנגש מאחור במשאית שעמדה בנתיב הימני – נתיב תחבורה ציבורית. הרוכב נפצע באורח קשה, פונה על-ידי צוותי רפואה לבית החולים וולפסון, אך נפטר מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. הרוכב כבן 48, יהודי, רכב על אופנוע קרוזר בנפח 900 סמ"ק.
4. ב-14.3.22 סביב 16:45 נהרג רוכב כבן 50 בנתיבי איילון בסמוך למחלף משה דיין.
הרוכב נסע בנתיבי איילון, ומסיבה שאינה ברורה נכנס לקטע שול שסגור בשל עבודות בכביש, התנגש בשרשרת והתרסק אל השול. הרוכב ספג פגיעת ראש קשה מאוד, נהרג במקום, וצוותי רפואה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. הרוכב כבן 50,
5. ב-18.3.22 סביב 12:20 נפצע קשה רוכב כבן 20 בהרצלייה, בסמוך לקניון שבעת הכוכבים, ונפטר ב-24.3.22.
הרוכב נסע בכביש 541 בהרצלייה, ובסמוך לירידה לאיילון צפון נפגע מרכב שנסע לצידו וסטה לכיוונו. הרוכב נפצע באורח קשה מאוד, אושפז בבית החולים, אך נפטר מפצעיו 6 ימים מאוחר יותר, ב-24.3.22. הרוכב כבן 20, יהודי.
6. ב-20.3.22 סביב 10:10 נהרג רוכב כבן 60 ונפצע קשה רוכב כבן 50 בדרך חיל השריון בתל-אביב.
הרוכב נסע על השול בכביש 20, דרך חיל השריון, והתנגש במשאית מערבל בטון אשר סטתה אל השול וחסמה את דרכו של הרוכב. כתוצאה מהתאונה הנוסע נהרג במקום, ואילו הרוכב נפצע בינוני ופונה לבית החולים. הנוסע כבן 60, יהודי, הורכב על אופנוע בנפח 1,000 סמ"ק.
- בינואר: 2 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- בפברואר: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- 89 רוכבי דו-גלגלי נהרגו ב-2021
- 69 רוכבי דו-גלגלי נהרגו ב-2020
- 2019: שיא במספר ההרוגים על דו-גלגלי
תודה לדני גולדברג על העזרה באיסוף החומרים לכתבה.
הפסקתי לקרוא את המדור הזה מפני שהוא חסר תכלית ורשמתי את זה לא פעם ולא פעמיים ולא ארשום יותר ," חסר תכלית". מה שהיה הוא שיהיה!!! בתרבות הנהיגה והרכיבה כאן נדרש יותר מצקצוק לשון על מנת לשפר את המצב ,אבל במדינה הזאת חיי אדם מעניינים כקליפת השום ,כסף כסף כסף, הוא חזות הכל והבה נגנוב אותו לכיסנו מהנתינים המטומטמים.
אז תפסיק להגיב לא לעניין..אני קורא זאת קבוע וזה מעורר אותי לחשיבה כרוכב על חיי וחיי משפחתי ומזכיר לי מחדש כמה חיינו חשובים וכמה כדאי לשמור ולהיזהר ככל שזה תלוי בנו לפחות וזו מטרת הכותבים וכל הכבוד להם על כך
כדאי שתפסיק להגיב אתה לא לעניין !!!! אם אתה זקוק למדור הזה, או לאיזה שהוא מדור ,על מנת לעורר חשיבתך כרוכב, עבור מיד לפחית!!! רוב בעלי רישיון הדו גלגלי ממילא אינם קוראים כאן ,חלקם אינם יודעים שישנו אתר כזה בכלל.מה שהיה הוא שיהיה ,חודש אחרי חודש ,שנה אחרי שנה ,כי זאת תרבות הנהיגה בישרעעעהל ושום מדור שאינו מינימום מנתח את התאונות לא ישנה זאת ועל מהת לשנות זאת צריך להטמיע תרבות מוטורית בעם שקודם צריך להטמיע בו תרבות כללית.
כדאי שתפסיק אתה להגיב לא לעניין !!! אם אתה זקוק למדור כל שהוא על מנת לעורר חשיבתך כרוכב, עבור מידית לפחית !!!! מה שהיה הוא שיהיה ללא שינוי התרבות המוטורית כאן ועל מנת לשנות תרבות מוטורית ,צריך קודם להטמיע תרבות כללית בעם נטול תרבות.