בחודש נובמבר 2020 נהרגו שישה רוכבי דו-גלגלי על כבישי ישראל. אלו מצטרפים ל-59 רוכבים שנהרגו מתחילת השנה, כך שבסך הכל נהרגו 65 רוכבי דו-גלגלי באחד-עשר החודשים הראשונים של שנת 2020. בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019 – שהייתה השנה הקטלנית ביותר לרוכבי דו-גלגלי – מדובר בעלייה של כ-8%, שכן בתקופה זו בשנה שעברה נהרגו על כבישי ישראל 60 רוכבי דו-גלגלי.
בסך הכל נהרגו נהרגו על כבישי ישראל מתחילת השנה 271 בני אדם, מה שאומר שרוכבי דו-גלגלי מהווים כ-24% מההרוגים על הכבישים עד כה בשנת 2020, וזאת למרות שחלקם היחסי על הכבישים עומד על כ-5%. כלומר, רוכבי דו-גלגלי נהרגים כמעט פי חמישה מחלקם היחסי על הכבישים – נתון גבוה ובלתי נתפס.
נציין כי שנת 2020 התחילה רע מאוד, עם מספר הרוגים גבוה משמעותית משנים קודמות, אולם מגמה זו נבלמה בשל מיעוט הנסועה בגלל הסגר של חודשים מרץ ואפריל. בחודשים מאי, יוני, יולי ואוגוסט שוב נמשכה מגמת ההחמרה במספרי ההרוגים על דו-גלגלי – עם 32 הרוגים בארבעת החודשים הללו. נזכיר גם ששנת 2019 הייתה שנת שיא שלילי מבחינת הרוגים על דו-גלגלי, כשבשנה זו נהרגו 69 רוכבים על כבישי ישראל.
1. ב-31.10.20 סביב השעה 13:15 נפצע רוכב כבן 28 בכביש 40, ומת מפצעיו 3 ימים לאחר מכן.
הרוכב נסע בכביש 40, ובק"מ 91 – בקטע כביש ישר בסמוך למצפה רמון – יצא לעקיפה והתנגש עם חזיתו ברכב אחר. כתוצאה מהתאונה נפצע הרוכב פצעים קשים, ומת מפצעיו שלושה ימים לאחר מכן ב-3.11.20. הרוכב בן 28, ערבי, רכב על אופנוע בנפח 600 סמ"ק.
2. ב-7.11.20 סביב השעה 21:00 נהרג רוכב כבן 50 בכביש 4311 בחיבור עם כביש 42.
רכב פרטי נסע בכביש 4311, וכשהגיע לצומת המרומזר עם כביש 42 ביצע פניית פרסה בניגוד לתמרור האוסר זאת ופגע ברוכב קטנוע שהגיע ממול. כתוצאה מאתאונה נהרג רוכב הקטנוע. הרוכב בן 50, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 250 סמ"ק.
3. ב-16.11.20 סביב השעה 20:10, נהרג רוכב כבן 25 בכביש 471 בסמוך למחלף גת רימון.
הרוכב נסע בכביש 471 כשהוא מרכיב נוסע נוסף, ובהגיעו לק"מ 4.5 (מחלף גת רימון) איבד שליטה, החליק על הצד ופגע במעקה הבטיחות. כתוצאה מהתאונה נהרג הרוכב, והנוסע נפצע קל. הרוכב בן 25, יהודי, רכב על מקסי-סקוטר בנפח 530 סמ"ק.
4. ב-20.11.20 סביב השעה 21:35 נהרג רוכב כבן 25 בדרך החטיבות בנוף הגליל (נצרת עילית).
הרוכב נסע בכביש 75 לכיוון דרום, תוך שהוא מרכיב נוסע נוסף. לאחר שהרוכב השתולל, שוטר / פקח סימן לו לעצור, אך הרוכב המשיך ברכיבה פרועה. בסמוך לצומת קריית הממשלה בין נצרת לנוף הגליל (נצרת עילית) הרוכב עבר באוד אדום תוך שהוא עוקף רכב מימין, והתנגש ברכב שהגיע ממול ופנה שמאלה באור ירוק. כתוצאה מההתנגשות הרוכב נהרג והנוסע נפצע קשה. הרוכב בן 25, ערבי מכפר יפיע, רכב על מקסי-סקוטר בנפח 560 סמ"ק.
תיעוד וידאו של התאונה בנוף הגליל שבה נהרג הרוכב בן ה-25:
5. ב-28.11.20 סביב השעה 08:25 נהרג רוכב בן 54 דרמית לצומת מאחז, בחיבור שבין כביש 40 וכביש 6.
הרוכב נסע בכביש 40 לכיוון דרום, כחלק מקבוצת רכיבה, ובשלב מסוים עזב את הקבוצה ורכב לפניה – כפי הנראה במהירות גבוהה. בק"מ 215 של כביש 40, בעיקול קל ימינה, איבד שליטה וסטה שמאלה, פגע במעקה הבטיחות והתהפך. כתוצאה מהתאונה נהרג רוכב האופנוע. הרוכב בן 54, יהודי ממודיעין, רכב על אופנוע בנפח 1,200 סמ"ק.
6. ב-28.11.20 סביב השעה 23:40 נהרג רוכב כבן 19 בדרך בן גוריון פינת רחוב שדרות העצמאות בבת-ים.
הרוכב נסע ברחוב בן-גוריון בבת-ים, ולאחר שעבר את הצומת עם רחוב העצמאות איבד שליטה וסטה ימינה, התנגש במדרכה ובעמוד תאורה, משם החליק לנתיב הנגדי, ורכב שהגיע ממול פגע בו. כתוצאה מהתאונה הרוכב נהרג. הרוכב בן 19, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 250 סמ"ק.
בסך הכל נהרגו בחודש נובמבר 12 בני אדם, כשמתחילת השנה נהרגו על כבישי ישראל 271 בני אדם – ירידה של 42 בני אדם ביחס לאחד-עשר החודשים הראשונים של 2019, שבהם נהרגו 313 בני אדם על כבישי ישראל. למרות הירידה במספרים הכלליים בהרוגי תאונות דרכים ב-2020, ישנה כאמור עלייה דרסטית ומדאיגה במספרי התאונות הקטלניות שבהן מעורבים רוכבי אופנועים וקטנועים.
- בינואר: 5 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- בפברואר: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- במרץ: 4 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- באפריל: 3 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- במאי: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- ביוני: 6 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- ביולי: 9 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- באוגוסט: 10 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- בספטמבר: 2 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- באוקטובר: 5 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
- 2019: שיא במספר ההרוגים על דו-גלגלי
לבינתיים אין שוליים באיילון ובכבישי המרכז והעולם שותק
רוכבים ונוהגים בפראות ,תוך שימת פס על משתמשי הכביש האחרים, בלי טיפת תרבות והבנה מוטורית ,במדינה נטולת חוק וחסרת תרבות וזאת התוצאה.
ממש כך.. עצוב מאוד.
מתי מביאים מדליה לקירח מתל אביב שהוריד את השוליים באיילון?
כמה הוא העלה את כמות המפגשים עם רכבים ואת כמות העצבים.
באיילון יש הרבה מאוד מחלפים, לכן נסיעה על השוליים ומעבר נתיבים בתדירות גבוהה מסוכנת.
הפיתרון האידיאלי: הוספת קו צהוב מעבר לפס הלבן של השול השמאלי(כן השמאלי) ולהפוך שול זה לנתיב לאופנועים.
או פשוט לצבוע בצהוב.
זה שול שאף אחד לא נוסע בו, אך כמובן הרוכבים צריכים להקפיד על זהירות.
ברור שזה יותר בטוח מזיזוגים בין המכוניות בפקקי איילון והפתעת הנהגים מימין ומשמאל.