דף הבית / חדשות / בעקבות הביקורת: חבילת האלקטרוניקה של ק.ט.מ ללא תשלום
KTM-790-ADV-2024-Test-013

בעקבות הביקורת: חבילת האלקטרוניקה של ק.ט.מ ללא תשלום

בעקבות הביקורת כאן בפול גז על התשלום הנוסף על חבילת האלקטרוניקה בדגמי הכביש - היבואנית והיצרנית הגיעו להסדר שהרוכשים הישראלים יקבלו את המערכות ללא תשלום

הביקורת משפיעה: רוכשי אופנועי הכביש והאדוונצ'ר של ק.ט.מ יקבלו את חבילת האלקטרוניקה המלאה Tech Pack ללא תוספת תשלום – זאת בעקבות הביקורת ארוכת הטווח שלנו על התשלום הנוסף, ביקורת שהגיעה ליצרנית עצמה, שיחד עם היבואנית המקומית מצאו פתרון לרוכשים הישראלים.

כבר כמה שנים שיש לנו ביקורת על השיטה של ק.ט.מ למכירת בקרות אלקטרוניות. בשיטה הזו בק.ט.מ מספקים את אופנועי הכביש והאדוונצ'ר עם מערכות אלקטרוניקה מוגבלות ולא מלאות, כשעל-מנת ליהנות ממלוא הבקרות יש לרכוש בעלות של 5,000 עד 7,000 ש"ח את ה-Tech Pack – הכולל מצב רכיבה נוסף שמאפשר יותר שליטה על בקרת האחיזה ועל כוח המנוע, וכן קוויקשיפטר ובקרת שיוט. הגדילו לעשות בק.ט.מ ובשנתיים האחרונות סיפקו את האופנועים החדשים עם מצב DEMO שנותן את מלוא הבקרות – כשאחרי 1,500 ק"מ מצב DEMO מסתיים, וכדי ליהנות מכל הבקרות צריך לרכוש את ה-Tech Pack, כאמור בעלות של 5,000 עד 7,000 ש"ח.

מסך ה-TFT של הק.ט.מ 890SMT - מעתה עם Tech Pack כסטנדרט
מסך ה-TFT של הק.ט.מ 890SMT – מעתה עם Tech Pack כסטנדרט (צילום: תמיר עובדיה)

כבר כתבנו לא פעם שהדבר דומה לארגז שמקבלים עם האופנוע, אבל כדי להשתמש בו צריך לרכוש מפתח ב-5,000 ש"ח, ושאנחנו לא אוהבים את השיטה הזו. כך כתבנו במבחן של ה-890SMT שפורסם בחודש שעבר: "עבור ה-Tech Pack תשלמו 5,000 ש"ח ותקבלו קוד שפותח את המערכות. השיטה הזו קיימת בק.ט.מ כבר כמה שנים, ואנחנו חייבים לומר שאנחנו לא אוהבים את השיטה הזו. זה כמו לקבל עם האופנוע ארגז אחורי, אבל כדי להשתמש בו תצטרכו לשלם 5,000 ש"ח על מפתח. פיתחתם אלקטרוניקה ובקרות? הם מוטמעים באופנוע? יופי. תאפשרו אותם לכולם, גם אם מחיר הבסיס של האופנוע יעלה במעט. אנחנו לא רואים רוכב שרוכש את ה-SMT בלי ה-Tech Pack, שכן יש בו שליטה על בקרות חשובות, כך שבפועל מחיר האופנוע גבוה ב-5,000 ש"ח ממחיר המחירון".

גם במבחן של ה-790 אדוונצ'ר הייתה לנו ביקורת: "ה-790 אדוונצ'ר מגיע עם מצב 'דמו' (DEMO MODE) שנוי במחלוקת אשר מאפשר את כל מבחר אופציות ניהול המנוע (מצב ראלי) ב-1,500 ק"מ הראשונים, ויתן טעימה לרוכב שיחליט אם ברצונו לרכוש את האופציה שבתשלום".

הביקורת שלנו נלקחה ברצינות, והיא הגיעה גם ליצרנית הנמצאת במטיגהופן, אוסטריה. בשבועות האחרונים היו שיחות רבות של נציגי היצרנית עם נציגי היבואנית, דל"ב מוטוספורט, כששתי החברות ניסו למצוא פתרון להלך הרוח בשוק הישראלי. כעת ניתן לבשר שנמצא פתרון: היצרנית תסבסד חלק מעלות חבילת האלקטרוניקה, ואת החלק השני תספוג היבואנית – כך יוצא שמעתה והלאה הלקוחות הישראלים יהיו היחידים בעולם שלא ישלמו על ה-Tech Pack, והוא יגיע במחיר האופנוע לכל לקוח בלי לייקר את מחיר האופנוע.

כך למשל, הק.ט.מ 890SMT יעלה 99,990 ש"ח כולל Tech Pack, ואילו ה-790 אדוונצ'ר יעלה 73,990 ש"ח כולל Tech Pack. זהו חיסכון של 5,000 עד 7,000 ש"ח לרוכשי האופנועים של ק.ט.מ שתכננו לרכוש את חבילת האלקטרוניקה, ותוספת מבורכת ללקוחות שלא תכננו להשקיע את הכסף על המערכות. כמובן שגם שאר דגמי הכביש והאדוונצ'ר של ק.ט.מ מסדרות הדיוק והאדוונצ'ר בנפחים 790, 890 ו-1290 יגיעו מעתה עם כל המערכות – כאמור ללא תשלום נוסף.

צריך לתת קרדיט ליבואנית המקומית דל"ב מוטוספורט שלקחה את הביקורת שלנו ברצינות ופעלה למציאת פתרון, וכן ליצרנית באוסטריה שהייתה קשובה ליבואנית, לביקורת של פול גז ולרחשי הלב של הלקוחות הישראלים. כך או כך, המרוויחים הם רוכשי האופנועים.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר

Tech Pack

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן