בהונדה הגישו לאישור שם דגם חדש בשתי גרסאות: ה-NT1100 – שצפוי להיות דגם ספורט-תיור חדש מהכנף האדומה וישתמש במנוע הטווין מקבילי שמגיע מהאפריקה טווין.
מסמכי פטנט שהוגשו לאישור באירופה חושפים שהונדה יציגו בקרוב שני דגמים חדשים: NT1100A ו-NT1100D. על-פי כל ההערכות מדובר על דגם ספורט-תיור חדש שלמעשה יחליף את ה-VFR800X ,VFR800 קרוסראנר ו-VFR1200X קרוסתורר – שלושתם נחתכו לאחרונה במעבר לתקנות יורו 5 לפליטת מזהמים.
המנוע בדגם החדש יילקח מה-CRF1100L אפריקה טווין, כלומר מנוע טווין מקבילי בנפח 1,084 סמ"ק עם 102 כ"ס. אנו צופים שנתונים אלו ישמרו בדגם החדש (בניגוד לגרסה המוחלשת ברבל 1100). שני הדגמים מתארים גרסה עם שישה הילוכים ובולמים מכניים (NT1100A) ואילו השני (NT1100D) מתייחס לדגם עם גיר אוטומטי (DCT) ואופציה לבולמים חשמליים סמי-אקטיביים.
מבחינת מידות, הדגם הידני יגיע עם בסיס גלגלים של 1,535 מ"מ, אורך של 2,240 מ"מ, גובה כללי של 1,360 מ"מ, ומשקל מלא שיעמוד על 238 ק"ג. גרסת ה-DCT תשקול 10 ק"ג נוספים, וגובה של 1,575 מ"מ מרמז על משקף גבוה יותר. סביר להניח שמסך ה-TFT, פנסי ה-LED וכמובן מערכות האלקטרוניקה והבטיחות המתקדמות מהאפריקה טווין יגיעו גם ל-NT1100 החדש.
התמונות המופיעות כאן לקוחות מאילוסטרציה שפורסמה על-ידי המגזין היפני AUTOBY בשנה שעברה (עוד כשחשבו ששם הדגם יהיה CB1100X), וברור שעיצוב הדגם הסופי לא יהיה בדיוק כך, אך הוא עשוי לספק כיוון מסוים. ה-NT1100 החדש צפוי לצאת לקראת סוף השנה הנוכחית או תחילת שנת 2022.


נו באמת. לקחתם אופנועים עם מנועים מצוינים, והבאתם גרסה עם מנוע עצל ואנמי ולא מעניין? הונדה, כנראה שיש לכם רברס באופנועים…. גם לא בגולד וונג. אוי ויי מה שנקרא. חידוש מרענן זה לא האופנוע הזה, ואפילו לא מעניין. מה חבל.