דף הבית / חדשות / בקרוב: שימוש דו-גלגלי בנת"צ יורחב לכל הארץ
אופנועים-בנתצ

בקרוב: שימוש דו-גלגלי בנת"צ יורחב לכל הארץ

משרד התחבורה יבצע ניסוי מקיף שבסיומו יורחב השימוש של דו-גלגלי בנת"צים מתל-אביב לכל רחבי הארץ

שימוש דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית יורחב מתל-אביב לכל רחבי הארץ, זאת לאחר מחקר מקיף בנושא שיבוצע על-ידי משרד התחבורה, המדען הראשי של המשרד והטכניון.

בנובמבר 2016 אושרה נסיעת דו-גלגלי על נת"צים ברחבי תל-אביב, לאחר ניסוי שנערך במשך חצי שנה והוכתר בהצלחה. במהלך הניסוי נבדקו גם הסכנות לרוכבי דו-גלגלי שנוסעים על נתיבי תחבורה ציבורית, וגם ההפרעה של רוכבי דו-גלגלי לתחבורה הציבורית על הנת"צ, כששתי הבדיקות הראו חד-משמעית שאין מניעה לשימוש רכב דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית.

כעת מתחילים במשרד התחבורה מהלך נוסף, שאותו מוביל המדען הראשי של המשרד – ד"ר שי סופר, ושבמסגרתו תיבחן נסיעת רכב דו-גלגלי על נת"צים בכל רחבי הארץ. את המחקר יבצע צוות מהטכניון בראשותו של פרופ' שלום האקרט, והוא יכלול התקנת רכיבי GPS על ציי דו-גלגלי של ארגונים שונים ועל כלים פרטיים של רוכבים שיתנדבו לניסוי. נתוני הרכיבה יועברו לצוות המחקר, ואלו יוכלו לנטר את זמני הנסיעה ואת המסלולים הנפוצים והיעילים. המחקר תוקצב ב-906 אלף ש"ח.

"לראשונה המדינה ומשרד התחבורה בוחנים מדעית ויסודית את תרומת הכלים הדו־גלגליים להפחתת עומסי תנועה וזיהום", אומר ד"ר שי סופר. "המחקר יימשך שנתיים ויהיה הבסיס למדיניות התחבורתית לגבי אופנועים וקטנועים מבחינת מיסוי, ביטוח ועוד. כלים דו-גלגליים מציעים זמני נסיעה קצרים ומחיריהם נגישים מבעבר. הבעיה היא תדמית של היפגעות גבוהה. בנתיב רגיל יש הרבה נהגים, עם עצירות פתע, פתיחת דלתות למרכז הכביש וסיכונים שמתבטאים ביותר תאונות. בנת"צ יש נהגים מקצועיים, עם עצירות קבועות, ודלתות שנפתחות למדרכה. הרכיבה שם בטוחה יותר".

במשרד התחבורה מדגישים שעל הרוכבים להיכנס רק לנתיבים שבהם כבר הוצבו בכניסה שלטים המתירים להם לרכוב בהם, כשמתחת לשלט האוטובוס הרגיל מתווספת לוחית שמציינת שגם לאופנועים הכניסה מותרת. בהמשך יהיה שלט משולב עם שני סוגי כלי התחבורה. עוד אומר סופר: "גם מיומנות הרוכבים תגדל, במקביל למאמץ לפעול להקטנת תעריפי הביטוח. אנחנו בשיחות עם הממונה על הביטוח לתת הנחות למי שעברו קורסי רכיבה מתקדמת".

נמשיך לעדכן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_G125YMSV_EU_BNC2_ACT_011_03_preview

ימאהה: ה-NMAX125 מתחדש ל-2025

קטנוע ה-NMAX של ימאהה בנפח 125 סמ"ק מקבל עדכוני מנוע ועיצוב לשנת 2025, ולראשונה גם גרסת Tech MAX מאובזרת

4 תגובות

  1. Avatar
    רוכב עיר הקודש

    תודה רבה לאורי צחי האגדה

  2. Avatar

    בינתיים בואו נחזור למציאות. הנת"צים היחידים בהם מותר לרכוב (עם השילוט הנכון) היו ונשארו אבן גבירול, דיזנגוף ודרך נמיר. בדיוק כמו שהיה בניסוי הראשון. שום הרחבה ושום נעליים – איפה העיתונות החוקרת?

  3. Avatar

    Danny Schwartz אתה כמובן צודק לחלוטין. הכל מושחת כאן. המחקר הנוסף מיותר לחלוטין!!! הם הזמינו מחקר כדי שיצא בהמלצה(שקרית) להעניק למקורבים מבית הספר לרכיבה(פרו-ריידינג ואופנוען-מאומן) טובות הנאה על קיום קורס לרכיבה מסתכנת, כתנאי להוזלה בביטוח החובה. על הדרך מרוויח מהסיפור מקרוב אחר(מושחת אחר) ד"ר שי סופר. בקורסים של הנ"ל לומדים איך להגביר מהירות, ואיך לרכב ספורטיבית על כביש ציבורי, אין בו כל תוספת בטיחות לבוגריו להפך. רכיבה בטוחה היא רכיבה מתונה, שנאמר, מהירות מופרזת הורגת. מי שרוצה לשפר בטיחות לא זורק את ציבור הרוכבים לרכב על כבישי העיר הסואנים עם אופניים חשמליים נחותים ומסוכנים ללא ביטוח חובה, שעולים בישראל המקורטלת כמחיר של קטנוע125 סמ"ק בחו"ל!!! כאמור, הכל מושחת מהיסוד!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן