בראבוס נכנסה בשנה שעברה לתחום הדו-גלגלי כשהציגה את ה-1300R – המבוסס על הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R איבו, עם סגנון מיוחד ויוקרתי של הסדנה מגרמניה. לשנת 2023 יוצאת מהדורה שנייה ב-290 יחידות בלבד ועם מחיר שמתחיל ב-42.5 אלף אירו.
בדיוק לפני שנה חשפו בבראבוס את ה-1300R החדש ב-154 יחידות שנמכרו באתר תוך פחות משתי דקות. חברת בראבוס (BRABUS) הגרמנית מתמחה בשיפור ואבזור רכבי מרצדס השונים, שמגיעים עם מנועים ומכלולי שלדה משופרים ושדרוגי פאר ו'בלינג' לדגמים. הבראבוס 1300R החדש – כאמור, דו-גלגלי ראשון עבור החברה – מתבסס על הדור השלישי של הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R בגרסת ה-'איבו', עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של WP. בנוסף יש חלקי קרבון רבים, חישוקי 'מונובלוק Z' ייחודיים מאלומיניום, רגליות וידיות מ-CNC מתכווננות, חיפויי קרבון על מיכל הדלק, מערכת פליטה משופרת, יחידת תאורה חדשה, מראות צד ומושב מחומם בתפירת יד.
מנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק עם 75 מעלות בין הצילינדרים – נותר ללא שינוי עם הספק מקסימלי של 180 כ"ס ב-9,500 סל"ד ומומנט העומד על 14.27 קג"מ ב-8,000 סל"ד. ניתן להוסיף בתשלום פונקציית ניהול מנוע למסלול ולביצועים. הבלמים הקדמיים מציעים קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Sylema על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הצמיג האחורי, כידוע, במידה 200/55ZR17. בגרסת האיבו יש גם מצערת קצרה יותר – לתגובת מצערת מהירה – עם סיבוב של עד 65°, שהם 7 פחות מהגרסה הרגילה.
מבחינת אלקטרוניקה אין שינוי: הבראבוס 1300R מציע מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, עם 4 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש, ספורט ומסלול (מסלול הוא אופציונלי) – כשכל אחד מהם משפיע על המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה (כולל מצב סופרמוטו), בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת ההחלקה. יש כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED, ויש מסך TFT צבעוני בגודל "5, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי.
בראבוס וק.ט.מ יציעו במהדורה עדכנית 290 יחידות בלבד של ה-1300R שמחולקות ל-145 יחידות בצבע שחור ('Superblack') ו-145 יחידות בצבע אפור ('Stealth Gray'). ניתן להזמין דרך אתר ק.ט.מ החל מיום חמישי הקרוב ממחירים שמתחילים ב-42,500 אירו (עלייה של כ-3,000 אירו משנה שעברה).