דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: בקרוב מיכל דלק גמיש?
B_bmw-brevetto-moto-ibrida-2232_65815

ב.מ.וו: בקרוב מיכל דלק גמיש?

ב.מ.וו הגישו מסמכי רישום פטנט עבור מיכל דלק מודולרי שמשנה את גודלו בחלק הפנימי; האם זה רמז לאופנוע היברידי?

ב.מ.וו הגישו רישום פטנט עבור מיכל דלק מודולרי וגמיש, המאפשר לחלק הפנימי של המיכל להגדיל או להקטין את נפחו בהתאם לצורך. סיכוי טוב שהדבר נועד לספק פלטפורמה שמעסיקה את ב.מ.וו זה מספר שנים – של אופנוע היברידי, כלומר אופנוע המונע על-ידי שני מנועים: בנזין וחשמלי במקרה הזה.

נחזור אחורה לתערוכת מילאנו 2015. בב.מ.וו הציגו, בשיתוף חברת השיפורים Wunderlich, גרסה של ה-R1200GS  עם מנוע חשמלי המורכב על הגלגל הקדמי. המנוע – שהציג נתונים של 7.6 קילוואט (10.2 כ"ס) – שירת שתי מטרות: האחת – לספק הנעה קדמית בנוסף לאחורית, כלומר הנעה כפולה לתנאי שטח קשים. השנייה – לאפשר הנעה חשמלית בלבד (דרך הגלגל הקדמי) עד 20 קמ"ש קדימה ו-3 קמ"ש אחורה. הקונספט לא זכה לצאת לשוק המסחרי.

הפטנט הנוכחי מראה נפח משתנה בקיבול מיכל הדלק. חלקו התחתון מתגמש כלפי מעלה, ומטרתו – לפי ההשערות – לאפשר הכנסת סוללה נטענת במקרים שהרכיבה מתבצעת בעיר או בסביבתה. במידה והרוכב ירצה לרכוב לטווח ארוך – תחום בו לנושא ההיברידי אין יתרון – ניתן יהיה לשלוף את הסוללה ולמלא את מיכל הדלק למלוא הקיבול.

על פניו זה מעניין משום שניתן יהיה להוציא את הסוללה הכבדה כשאין בה צורך. יתרון הנדסי נוסף הוא האפשרות לב.מ.וו להתאים את הטכנולוגיה ההיברידית לליין האופנועים הקיים ולא לתכנן שלדה חדשה שתוכל להכיל את הסוללה הנוספת. קשה לנו לראות את היתרון של העניין בארצנו הקטנה, אך נקדם בברכה כל התפתחות טכנולוגית, בטח כזאת שיכולה גם להביא הטבות במס ולהוזיל את האופנוע.

כך נראה מיכל הדלק מצצבו ה'מקופל' - עם הסוללה מתחתיו
כך נראה מיכל הדלק מצצבו ה'מקופל' – עם הסוללה מתחתיו

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

DSC_3002

בית המשפט: הפול תשלם פיצויים לרוכב ששכר אופנוע ונהרג

חברת 'הפול' סירבה לפצות משפחה של צעיר שנהרג בתאונת דרכים בתואנה שמדובר בהשכרה ולא בחכירה; בית המשפט חייב את החברה לשלם פיצויים בסך של כ-1.5 מיליון ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן