ב.מ.וו תציג ביום חמישי הקרוב 07.09.2023 את ה-F900GS החדש.
בשנת 2020 הוצג הב.מ.וו F900XR – אדוונצ'ר-ספורט לכביש, עם גלגלי "17 ספורטיביים ביחד עם אחיו לפלטפורמה – ה-F900R הנייקד. גרסת האדוונצ'ר – ה-F850GS נשארה באותו הנפח, עם אותו המנוע. זאת עד ליום חמישי הקרוב, בו גם גרסת האדוונצ'ר צפוייה ליישר קו עם פלטפורמת ה-900.
בבסיס משפחת ה-900 נמצא מנוע הטווין המקבילי של ב.מ.וו מסדרת ה-F, שגדל עם השנים מ-800 ל-853 סמ"ק וכאן ל-895 סמ"ק. עם הגדלת הנפח טיפסו גם המומנט וההספק, שעומדים על כ-9.4 קג"מ ועל 105 כ"ס – שהם 10 כ"ס יותר מאשר של ה-F850GS למשל, כאשר ב-4,500 סל"ד יש כמעט 9 קג"מ – מה שאומר מנוע גמיש למדי. זהו אמנם טווין מקבילי, אך הזווית שבין פיני הארכובה וסדר ההצתה עומדים על 270 ו-450 מעלות, מה שמהניסיון שלנו יצר מנוע מעניין, עם חספוס בסאונד ובתחושה. באדוונצ'ר החדש נצפה לאותם המספרים.
מבחינת המכלולים – נחכה ונראה. לא צפויים שינויים משמעותיים לדעתנו עם שלדת המונוקוק מפלדה והמזלג ההפוך בקוטר 43 מ"מ. החישוקים יהיו במידות 21″ מלפנים ו-17″ מאחור והמשקל המלא צפוי לעלות למחוזות ה-250 ק"ג.
נעריך גם כי כלל הבקרות ומערכות האלקטרוניקה שניתן לקבל עם ה-F900XR יגיעו גם לכאן. כך למשל, 4 מצבי ניהול אופנוע, ABS ובקרת אחיזה מתקדמים – שניהם להטיה, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת שיוט, חימום לידיות וחיישני לחץ אוויר בגלגלים. כמובן גם TFT ו-LED.
גם כאן צפויה להיות גרסת ה-GS הרגילה וגרסת אדוונצ'ר (כמו ב-F850GS אדוונצ'ר) עם מיכל הדלק מוגדל (23 ליטר לעומת 15 ל') ואבזור רב כמו מגן גחון מקורי, מגני מנוע ושלדה, מגני ידיים, תושבות לסט ארגזים ופנסי ערפל LED.
ההערכות מדברות גם כי ב.מ.וו יציגו גרסה מוגדלת נפח ל-F750GS, אשר תגדל ל-F800GS ותחזור לנפח שהתחיל את הכל. ה-F900GS החדש יוצג, כאמור, ביום חמישי הקרוב בשעות הערב.
ביום חמישי בשעות הערב יוצג ה SMT890 של KTM. יותר מעניין מעוד עגלה של BMW.
איך ה 750 יגדל ל 800 סמ״ק אם כבר היום הוא 850 אבל מוחלש הספק?
😁