ה-S1000RR, אופנוע הסופרבייק הבכיר של ב.מ.וו, זוכה לראשונה באליפות הסופרבייק העולמית ומקבל לשנת 2025 רשימת עדכוני כוח, מכניקה, אלקטרוניקה ועיצוב.
החודש ציינו בב.מ.וו נקודת ציון היסטורית – זכייה במדרגה הגבוהה ביותר של אליפות הסופרבייק העולמית עם טופראק ראזגאטליגלו הטורקי, לראשונה בתולדות היצרן מבוואריה. צמד הגרסאות – S-RR ו-M-RR הבכיר יותר – מקבלות דור רביעי וחדש שמתחיל כמובן עם יישור הקו לתקנות זיהום האוויר העדכניות והמחמירות של 2025, עם ההתאמה ליורו 5+.
מנוע ארבעת הצילינדרים של ה-S1000RR, בנפח 999 סמ"ק עם תזמון שסתומים משתנה מסוג ShiftCam, נשאר כמו שהוא מבחינת נתונים – כלומר 207 כ"ס ב-13,500 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד. בדור הקודם היו 4 מצבי מנוע מובנים ועוד 3 'אישיים' שהתאפשרו בתוספת מחיר. כעת 7 מצבי רכיבה זמינים כסטנדרט ברכישה. יש מצב מרוץ, דינמיק, כביש, גשם ו-Race Pro 1-3, כשמצב 'מרוץ' ניתן לכיוון אישי של הרוכב של בקרת האחיזה, ה-ABS (לפניות), בקרת הווילי, תגובת המנוע וגרף המומנט, וכן של בלימת המנוע. במצב מרוץ 'פרו', שמגיע כאופציה עם 3 מפות שונות, ניתן לכוון גם את בקרת הזינוק שבאה כמערכת אינטגרלית ב-S1000RR, וכן את בקרת המהירות המקסימלית בפיטס. גם חבילת מערכת ה-ABS מתעדכנת עם יותר מצבים, הכוללים גם מצב למי שרוכב עם צמיגי סליקס במסלול. יש גם מצערת חדשה וקצרה יותר, שמקצרת את סיבוב המצערת ב-14°.
מבחינת העיצוב – ה-S-RR מקבל פנסים חדשים שמספקים עיצוב אגרסיבי יותר, כיסוי גלגל קדמי שמספק גם קירור אוויר יעיל יותר ישירות אל צמד בלמי הדיסק, וכנפונים חדשים ויעילים יותר, שכעת נותנים 6 ק"ג יותר של כוח הצמדה, מה שמאפשר כוח הצמדה של 23.1 ק"ג על הגלגל הקדמי במהירויות של מעל ל-265 קמ"ש. המשקל המלא המוצהר נשאר על 198 ק"ג.
ה-M1000RR הוצג בשנת 2020 כגרסה קצה חדשה ואקזוטית במפרט סופרבייק של ב.מ.וו, המיועד בעיקר לשימושי מסלול, למרות שמגיע עם רישוי כביש מלא. הוא נבנה על-ידי חטיבת המרוצים והשיפורים של ב.מ.וו, M Performance, עם מרכיבי מנוע מחומרים אקזוטיים וקלים יותר. כך למשל, הטלטלים בגרסת ה-M העשויים מטיטניום, ארוכים וקלים יותר ב-6%, כמו גם הנדנדים. אותו חומר גם מרכיב את מערכת הפליטה, חוסך 3.7 ק"ג לעומת המקור ומאפשר לדגם ה-M להיות יעיל יותר בטווחי סל"ד של 6,000 ועד 15,100 – הטווחים הרלוונטיים לרכיבת מסלול. הדור הקודם הוסיף 5 כ"ס על פני ה-S-RR וסיפק 212 כ"ס עם משקל מלא של 194 ק"ג.
לשנת 2025 מוסיפים בב.מ.וו עוד סוסים ומביאים את המנוע ל-215 כ"ס. שימוש בחלקים פנימיים שונים לצד הגדלת יחס הדחיסה מ-13.5:1 ל-14.5:1 מאפשרים את התוספת. בנוסף, יש שסתומי יניקה ופליטה חדשים, תיבת אוויר חדשה, תא בעירה חדש ושסתומי מצערת גדולים יותר. העיצוב והכנפונים שהוזכרו מעלה מגיעים כמובן גם לכאן, כשכנפוני הקרבון כאן מספקים 30 ק"ג של כוח הצמדה במהירויות גבוהות. מערכת האלקטרוניקה המלאה כאן מוסיפה גם בקרת החלקה או בקרת דריפט ('Slide Control') בשני מצבים, שרלוונטית כמובן למסלול בלבד.
מעבר לכך, ההבדלים בין הגרסאות נשארו זהים, שזה מתבטא גם בשינויים בגאומטרייה בשלדת ה-FlexFrame, שנועדו להעברת יותר משקל לחלקו הקדמי של האופנוע. שלדת הזנב שונה וקלה יותר. פה יש שימוש במערכת בלימה שנקראת 'M Brake' עם קליפרים של ניסין, הקלה ב-60 גרם ומגיעה היישר מדגמי המרוצים. הדיסקים הקדמיים באותו קוטר של 320 מ"מ, אך עבים יותר ב-0.5 מ"מ (5 לעומת 4.5 מ"מ). בנוסף, יש כאן חישוקים מקרבון הקלים ב-1.7 ק"ג ומאפשרים הורדת משקל בלתי מוקפץ ועל ידי-כך לשפר את הצמדת הגלגלים אל הקרקע, כלומר את האחיזה, וכפועל יוצא את זמני ההקפה ואת הבטיחות.
הב.מ.וו S1000RR וה-M1000RR החדשים לשנת 2025 צפויים להגיע לישראל במהלך השנה הבאה, כאשר המחירים העדכניים ייקבעו לסמוך לכך.