דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: הרודסטר החשמלי נחשף כאבטיפוס
BMW-e-power-roadster-prototype-002

ב.מ.וו: הרודסטר החשמלי נחשף כאבטיפוס

ב.מ.וו הציגו אבטיפוס לנייקד-רודסטר ספורטיבי וחשמלי שמהווה צעד נוסף עבורה בכיוון החשמלי - קבלו את ה-E-Power Roadster

ב.מ.וו הציגו בפני מספר עיתונאים מצומצם אבטיפוס, שהוא מעין אחות חשמלית לנייקד הספורטיבי שלהם ה-S1000R – הרודסטר החשמלי E-Power Roadster.

ב.מ.וו E-Power Roadster
ב.מ.וו E-Power Roadster

ב.מ.וו הזמינו מספר עיתונאים להתרשם מהיכולות החשמליות של דגם קדם-יצור שנקרא E-Power Roadster. הדגם נמצא בהליכי פיתוח והוא רחוק מייצור סדרתי, ועל כך יעידו חלקים מסוימים אשר נלקחו מאגף הרכבים של ב.מ.וו. הסוללה, לדוגמה, נלקחה מסדרה 2 פלאג-אין היברידי, ונראית לא פרופורציונלית לגודל האופנוע, והמנוע נלקח מגרסת הלונג (הסינית) של סדרה 7. החזית במלואה נלקחה מה-S1000R, ואילו הזרוע האחורית נלקחה מה-R1250RS. רק השלדה נתפרה במיוחד לדגם הזה.

בב.מ.וו ערכו מבחן תאוצה מול הנייקד בנזין הספורטיבי – ה-S1000R. עם 290 ק"ג, מומנט אפקטיבי פוטנציאלי של לא פחות מ-152 קג"מ, ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות – החשמלי גבר על ה-S1000R הסדרתי בכל ניסיון.

הסוללה מספקת 13kWh, שזה מעט פחות מהמתחרות הישירות שלה כרגע – הארלי דיווידסון LiveWire, זירו SR/F ואנרג'יקה אגו החדש. נתון טווח הרכיבה מדבר כרגע על 200 ק"מ בין טעינה לטעינה, אך בב.מ.וו עובדים על הגדלה לכיוון ה-300 ק"מ. מטען זרם ישיר (DC) אמור למלא את הסוללה בתוך כשעה.

עבור ב.מ.וו זה עוד צעד בדרך ליעד החשמלי. נזכיר את הסקיצות שהצגנו לאחרונה, שם הסוללה מהווה את השלדה עצמה. בקיץ האחרון הוצג הויז'ן DC רודסטר המרשים, שם לקחו את הסוללה ולאחר כבוד הרכיבו סביבה את צלעות הקירור – שנעות החוצה כשמפעילים את המנוע ומזכירות מאוד את המנוע המקורי. בב.מ.וו הדגישו את המאמץ בחסכון במשקל עם השימוש גם בקרבון בשלדה, פרט לאלומיניום, וכן בשאר המכלולים. כמובן גם הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו –  הדור השני של ה-C Evolution שנמכר בכמה ממדינות אירופה.

BMW-e-power-roadster-prototype-001

BMW-e-power-roadster-prototype-004

BMW-e-power-roadster-prototype-005

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Ducati-GP20-001

דוקאטי: נחשף אופנוע ה-MotoGP של 2020

נשק המרוצים של דוקאטי, אנדראה דוביציוזו ודניאלו פטרוצ'י לעונת 2020 נחשף ואיתו כל הנתונים

תגובה אחת

  1. Avatar

    איזה כיף המחר כבר פה. חבל רק שהמחר נגיש רק לאופנוענים מהטלפיון העליון. תורכיה היזניקה לפני כמה שנים את ענף התיירות שלה,
    עלידי מימון ממשלתי של חלק משמעותי מכל מושב בטיסות לתורכיה.
    ברור שדוגלגלים חשמלים, מציעים פיתרון, לזיהום גלובאלי.
    וגם לצפיפות בכבישים ולבעיות החניה. שלושה תחומים בעייתים
    המכרסמים באיכות חיי כולנו.
    אם תינהג הכנסת באחריות(חה חה) תחוקק חוק דומה לצעד
    שנקטה ממשלת תורכיה,ותקל ותעודד בכל דרך אפשרית, את המחר, המידפק בדלת. על מגוון הפיתרונות שהוא מציע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO