10 שנים אחרי הצגתו של ה-R nineT – אופנוע הרטרו המודרני של ב.מ.וו שיוצר לכבוד 90 שנים לחטיבת האופנועים של ב.מ.וו, בחברה מציגים את ה-R 12 ואת ה-R 12 nineT – צמד אופנועי רטרו המבוססים על פלטפורמה חדשה ולוקחים את הקונספט קדימה, כמובן עם אין-סוף אפשרויות התאמה אישית וקאסטומיזציה, כשה-R 12 בסגנון קלאסי וה-R 12 nineT בסגנון רודסטר.
תמונות ראשונות של ה-R 12 nineT שחררו בב.מ.וו כבר בחודש מאי האחרון, וכעת חושפים בחברה את האופנוע באופן רשמי, לצד ה-R 12 החדש. צמד הכלים משתמשים במנוע הבוקסר הישן בנפח 1,170 סמ"ק המקורר אוויר-שמן, אשר מפיק 109 כ"ס בגרסת ה-R 12 nineT ו-95 כ"ס בגרסת ה-R 12 (על-מנת שיהיה ניתן להגבילו ל-47.6 כ"ס לרישיון נהיגה A1). המנוע מקבל כאן מערכות יניקה ופליטה חדשות המותאמות לתקנות זיהום האוויר העדכניות.
השלדה חדשה לגמרי, עשויה מצינורות פלדה בתצורת גשר מיחידה אחת, ואליה מתחברת שלדת הזנב על-ידי ברגים. הזרוע האחורית חדשה, וכך גם המזלג ההפוך הבשרני בקוטר 45 מ"מ של מרזוקי ב-nine T מתכווננים באופן מלא). מהלכי הגלגלים עומדים על 120 מ"מ ב-R 12 nineT ועל 90 מ"מ ב-R 12. הצמיגים ב-R 12 nineT במידות הכביש הספורטיביות של 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור – שניהם על חישוקי "17, כשבקרוזר יש חישוק "16 מאחור עם צמיג במידה 150/80 וחישוק "19 מלפנים עם צמיג במידה 100/90. השינויים האלה גם מחייבים שינויי גאמוטרייה ובסיס גלגלים בין צמד הדגמים. הבלמים בשרניים עם דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ כשעליהם קליפרים רדיאליים, וכמובן שיש פה מערכת ABS מודרנית להטיה (ABS Pro).
על אף מראה הרטרו, צמד הדגמים מציעים חבילת אלקטרוניקה עשירה למדי. כאמור, יש מערכת ABS להטיה מתקדמת של ב.מ.וו, יש שלושה מצבי רכיבה, וכן בקרת אחיזה מתקדמת. צמד הדגמים מגיעים במקור עם שני לוחות שעונים עגולים בסגנון רטרו אך מודרניים לחלוטין עם תצוגות דיגיטליות, אולם ניתן כאופציה לרכוש מסך TFT צר בגודל "3.5. יש שקע USB-C ושקע 12V לטעינה בכל אחת מהאופציות. יש גם פנסי LED, כשהפס הקדמי מתכוונן אדפטיבית לפנייה. יש גם מפתח קרבה KEYLESS כסטנדרט.
העניין העיקרי בצמד האופנועים הוא העיצוב ואפשרויות הקאסטומיזציה וההתאמה האישית. בעוד ה-R 12 nineT מגיע בתצורת הרודסטר המוכרת של ב.מ.וו, ה-R 12 הוא אופנוע בסגנון קלאסי, אח קטן ל-R 18. לשני האופנועים יש אופציות עיצוב והתאמה אישית אין-סופיות, כשבב.מ.וו מציעים הכל – ממש הכל – לקאסטומיזציה. רשימת האפשרויות היא אין-סופית, והרוכב יכול לבנות לעצמו את אופנוע החלומות בהתאם לרצונו ולעומק הכיס.