דף הבית / חדשות / ב.מ.וו חושפת את ה-R 12 S – גרסת רטרו מיוחדת
P90579804_highRes

ב.מ.וו חושפת את ה-R 12 S – גרסת רטרו מיוחדת

בב.מ.וו מלבישים את ה-R 12 בבגדי רטרו משנות ה-70 בהשראת ה-R90S ומציגים את גרסת ה-S המיוחדת

ה-R90S היה אופנוע ספורט-תיור של ב.מ.וו אשר יוצר בין השנים 1973 ל-1976, ונחשב לאחד האופנועים המוצלחים ביותר של החברה הבווארית. לשנת 2025 מציגים בב.מ.וו את ה-R 12 S שנבנה בהשראתו על בסיס ה-R 12 החדש.

ב.מ.וו R 12 S
ב.מ.וו R 12 S

בשנה שעברה, 10 שנים אחרי הצגתו של ה-R nineT – אופנוע הרטרו המודרני של ב.מ.וו שיוצר לכבוד 90 שנים לחטיבת האופנועים של ב.מ.וו – הציגו הבווארים את ה-R 12 ואת ה-R 12 nineT – צמד אופנועי רטרו המבוססים על פלטפורמה חדשה ולוקחים את הקונספט קדימה, כמובן עם אין-סוף אפשרויות התאמה אישית וקאסטומיזציה, כשה-R 12 בסגנון קלאסי וה-R 12 nineT בסגנון רודסטר.

צמד הכלים משתמשים במנוע הבוקסר הישן בנפח 1,170 סמ"ק המקורר אוויר-שמן, אשר מפיק 109 כ"ס בגרסת ה-R 12 nineT ו-95 כ"ס בגרסת ה-R 12 (על-מנת שיהיה ניתן להגבילו ל-47.6 כ"ס לרישיון נהיגה A1). המנוע מקבל כאן מערכות יניקה ופליטה חדשות המותאמות לתקנות זיהום האוויר העדכניות. יש שלדה חדשה, זרוע אחורית חדשה, בולמים חדשים וחבילת אלקטרוניקה עשירה למדי עם מערכת ABS להטיה מתקדמת של ב.מ.וו, שלושה מצבי רכיבה, ובקרת אחיזה מתקדמת. צמד הדגמים מגיעים במקור עם שני לוחות שעונים עגולים בסגנון רטרו אך מודרניים לחלוטין עם תצוגות LCD דיגיטליות, אולם ניתן כאופציה לרכוש מסך TFT צר בגודל "3.5 – אם כבר רטרו, אז אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו מעדיפים. יש שקע USB-C ושקע 12V לטעינה בכל אחת מהאופציות. יש גם פנסי LED, כשהפנס הקדמי מתכוונן אדפטיבית לפנייה. יש גם מפתח קרבה כסטנדרט.

וכאן המקור - ב.מ.וו R 90 S
וכאן המקור – ב.מ.וו R 90 S

הב.מ.וו R90S הוצג בשנת 1973 ופתאום היה אפשר לרכוש אופנוע של ב.מ.וו שהוא גם מהיר, גם חזק, גם מהנה וגם פונה. זה התחיל ממנוע הבוקסר הדו-צילינדרי הקלאסי עם שני שסתומים לצילינדר, שכאן היה בנפח של 898 סמ"ק, מקורר אוויר כמובן. ההספק עמד על 76 כ"ס ב-7,000 סל"ד והמומנט על 7.6 קג"מ ב-5,500 סל"ד, אלו הועברו אל הגלגל האחורי דרך גל הינע. המהירות המרבית בקצה ההילוך החמישי והאחרון נמדדה על 200 קמ"ש עגולים ומהירים עבור תוצרת של ב.מ.וו באותן השנים. מה שייחד את ה-R90S היה העיצוב עם פיירינג הביקיני מלפנים והצביעה הדו-גונית – המאוד לא אופיינית והמאוד ייחודית.

כעת משלבים בב.מ.וו את שני הדגמים ומציגים את ה-R 12 S, שמשתמש באותה הפלטפורמה בדיוק של ה-R 12 nineT אבל מוסיף את המוטיבים העיצוביים והגרפיים של אותו R90S הוותיק, כולל חישוקי השפיצים בצבע האלומיניום הבוהק. הכידון וצינורות המזלג מושחרים, כולל כיסויי המנוע החשוף. כמובן שעל זה ניתן עוד להוסיף פרטי עיצוב ואפשרויות קאסטומיזציה וההתאמה האישית האינסופיים של ב.מ.וו.

ה-R 12 ואת ה-R 12 nineT עולים בהתאמה בישראל 123 אלף ש"ח ו-135 אלף ש"ח. כמובן שגרסת ה-S אמורה לעלות יותר, אם כי לא בשלב זה לא חשפו בב.מ.וו את המחיר.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Suzuki RG500

נוסטלגיה: סוזוקי RG500 – רפליקת גרנד פרי

בעידן הדו-פעימתי של מרוצי הגרנד פרי נמכרו לקהל הרחב גם רפליקות בודדות נאמנות למקור - הסוזוקי RG500 היה אחד מהטובים שבהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן