ב.מ.וו חושפת את ה-R 18 B ואת ה-R 18 טרנסקונטיננטל – צמד קרוזרים גדולים בתצורת באגר, המבוססים על פלטפורמת ה-R 18 בעלת מנוע הבוקסר בנפח 1,800 סמ"ק ומיועדים לליבת השוק האמריקאי.
ה-R 18 B נאגר וה- R 18 טרנסקונטיננטל הם צמד גרסאות חדשות המבוססות על פלטפורמת ה-R 18 של ב.מ.וו. בבסיסו נמצא מנוע הביג בוקסר החדש של ב.מ.וו בנפח 1,802 סמ"ק שהוצג לפני קצת יותר משנה. צמד הצילינדרים הענקיים בתצורת בוקסר מציעים קוטר קדח עצום של 107.1 מ"מ ומהלך בוכנות של 100 מ"מ ארוכים, כשיש 4 שסתומים עיליים לצילינדר וגל זיזים תחתון שמעביר את התנועה לנדנדים ולשסתומים דרך מוטות דחיף. הביג בוקסר מקורר אוויר-שמן, והוא מגיע עם מערכת הזרקת דלק עם מצערות חשמליות ו-3 מצבי ניהול מנוע. ההספק המקסימלי לא גבוה ועומד על 91 כ"ס ב-4,750 סל"ד, אולם המומנט עצום ומציע בשיא 16.1 קג"מ ב-3,000 סל"ד, אבל כבר מ-2,000 סל"ד יש יותר מ-15 קג"מ (!). יש שישה הילוכים וקלאץ' רב-דיסקי יבש ומחליק בתפעול הידראולי, ויש גם הילוך אחורי שמופעל על-ידי שילוב המתנע החשמלי. המנוע הענק הזה שוקל קצת יותר מ-110 ק"ג.
ה-R 18 פיור וה-R 18 פירסט אדישן הם הכלים הראשונים בסדרה שנחשפו, ואלו הן הגרסאות הבסיסיות ביותר. בסוף 2020 נחשפה גרסת הקלאסיק המאובזרת יותר, וכעת חושפים בב.מ.וו צמד גרסאות נוספות – כאמור R 18 B 'באגר' ו-R 18 טרנסקונטיננטל. צמד הגרסאות יושבות כאמור על פלטפורמת ה-R 18, אולם הן לוקחות את הפלטפורמה לכיוון באגר – קרוזר אמריקאי גדול עם חזית עצומה וזנב נמוך.
הטרנסקונטיננטל מיועד לתיור ארוך טווח לצמד רוכבים – בסגנון אמריקאי. הוא מציע חזית ענקית עם משקף רוח גבוה ועם מסיטי רוח נוספים, סביבת רוכב ענקית הכוללת 4 שעונים אנאלוגיים ומסך TFT צבעוני בגודל "10.25, תאורה ראשית כפולה, מערכת שמע אינטגרלית הכוללת רמקולים של מרשל הבריטית, מגני מנוע היקפיים, צמד מזוודות צד בנפח 27 ליטרים כל אחת, ארגז אחורי בנפח 48 ליטרים הכולל משענת לנוסע, חימום למושבים המרווחים, נגיעות של צבע כרום ומנוע בצבע כסף מטאלי. מיכל הדלק בנפח 24 ליטרים.
ה-R 18 B באגר מיועד פחות לרכיבה בזוג ויותר לרכיבת סולו, אם כי גם הוא בקונספט של באגר אמריקאי. המשקף ב-R 18 B נמוך יותר, והוא מגיע עם מושב צר יותר, ללא ארגז אחורי, ועם מנוע בצבע שחור מטאלי.
כפי שכתבנו לפני כשבועיים, בב.מ.וו מתחילים בשיתוף פעולה עם חברת האודיו הבריטית מרשל, שבמסגרתו צמד ה-R 18 B וה-R 18 טרנסקונטיננטל יקבלו מערכת שמע של החברה הכוללת 2 רמקולים קדמיים כסטנדרט, ועם אופציה למערכת סטייג' 1 וסטייג' 2 הכוללות עד 4 רמקולים נוספים הממוקמים מאחור על הארגזים המקוריים, וכן צמד סאב וופרים בהספק כולל של 280 וואט.
צמד הכלים מגיעים עם מצערות חשמליות ו-3 מצבי רכיבה, מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה ובקרת החלקה, בקרת שיוט, בקרת זינוק בעלייה, מפתח קרבה KEYLESS, ידיות מחוממות, אופציה לפנסים מתכווננים לפנייה, אופציה לבקרת שיוט אקטיבית, ועוד מגוון רחב מאוד של תוספות שמאפשרות לקסטם את האופנוע.
ה-R 18 B וה-R 18 טרנסקונטיננטל צפויים להגיע גם לאירופה, ובכלל זה לישראל, לקראת סוף 2021. מחירים טרם נמסרו, אולם הם צפויים לעמוד על סביב 250 אלף ש"ח.