ב.מ.וו חושפת הבוקר, עם פתיחתה הרשמית של תערוכת EICMA במילאנו, את ה-S1000XR החדש של 2020 – קל יותר, חזק יותר, מהיר יותר וורסטילי יותר.

כפי שכבר כתבנו לפני שבועיים, הדור החדש של ה-S1000XR מקבל את המנוע החדש של ה-S1000RR, אך ללא מערכת תזמון השסתומים המשתנה מסוג ShiftCam, והוא כמובן עומד בתקנות יורו 5. המנוע, שכאמור מבוסס על זה של ה-S1000RR וקל יותר בכ-5 ק"ג מהמנוע הקודם, מקבל יחסי העברה שונים בגיר המותאמים יותר לקונספט ה-XR, כשהילוכים 4, 5 ו-6 ארוכים יותר. המנוע החדש מפיק 165 כ"ס ב-11,000 סל"ד ו-11.6 קג"מ ב-9,250 סל"ד
המנוע החדש מגיע כמובן עם מצערות חשמליות, ויש 4 מצבי ניהול מנוע / אופנוע – דינמיק פרו, דינמיק, כביש וגשם, כשמצב דינמיק פרו ניתן לכיוון אישי של הרוכב של בקרת האחיזה, ה-ABS (לפניות), בקרת הווילי, תגובת המנוע וגרף המומנט, וכן של בלימת המנוע. יש גם קוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים, וכל בקרות האלקטרוניות נשענות על יחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים של בוש. עוד באלקטרוניקה – מסך TFT בגודל "6.5, פנסי LED היקפיים הכוללים תאורת יום אוטומטית ותאורה לפנייה, מערכת עזר לבלימה דינמית, בקרת אחיזה מתקדמת הכוללת בקרת ווילי, ABS להטיה במספר מצבים, בקרת זינוק בעלייה, בקרת שיוט, ובאופן כללי את כל האלקטרוניקה שבב.מ.וו יכולים לזרוק על האופנועים שלהם.
בעקבות המנוע החדש יש גם שלדה חדשה, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס. השלדה שונתה על-מנת לשפר את הארגונומיה של ה-S1000XR ובב.מ.וו קוראים לשלדה החדשה FlexFrame, כשאת הקשיחות נותן כאמור המנוע. גם הגאומטריה שונתה על-מנת לשפר ביצועים והתנהגות.
מערכת המתלים חדשה לחלוטין. הזרוע האחורית מאלומיניום חדשה וקלה יותר ב-2.1 ק"ג (משקל בלתי מוקפץ קל יותר ב-1.6 ק"ג), ואליה מחובר בולם יחיד עם כיוונים מלאים – אלקטרוניים. ה-S1000XR יגיע עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים מסוג DDC (ר"ת Dynamic Damping Control) בדור חדש ועם יותר פונקציות ומהירות תפעול. למעשה, הבולם בנוי כמעט כרגיל, עם בוכנה ודיסקיות מעבר שמן מכאניות-הידראוליות, אולם יש שסתום נוסף למעבר שמן, שנשלט אלקטרונית, והוא משנה את רמת השיכוכים תוך כדי רכיבה – בהתאם לצורך, כשזמן התגובה עומד על 10 אלפיות השנייה.
העיצוב אמנם נשען על קווי המתאר המוכרים של ה-S1000XR, אולם הוא חדש לחלוטין, מודרני ונאה יותר.