בב.מ.וו חושפים לשנת 2024 את הדור השלישי של ה-S 1000 XR – אופנוע הספורט-אדוונצ'ר-תיור הבנוי על פלטפורמת ה-S 1000 RR הסופר-ספורטיבי. בדור השלישי מנוע ה-4 צילינדרים מתחזק ומפיק 170 כ"ס, הנוחות והארגונומיה משתפרים, וכך גם היכולות הספורטיביות.
על ה-S 1000 XR כבתנו כבר בדור הראשון לפני 9 שנים שזהו סופרבייק בחליפת אדוונצ'ר. יש לו מנוע סופרבייק, מכלולי סופרבייק והתנהגות כמעט סופרבייק, אבל הוא בא בתצורת אדוונצ'ר-ספורט עם תנוחה זקופה ונוחות גבוהה. הדור השני של ה-S 1000 XR שיצא בשנת 2020 היה אופנוע חדש לגמרי שהשתדרג משמעותית בכל מקום אפשרי, וכעת משחררים בב.מ.וו לשנת 2024 את הדור השלישי של הסופרבייק בחליפת אדוונצ'ר, שמשתפר אפילו עוד.
ראשית, מנוע ה-4 צילינדרים מקבל עיסוי, והוא מפיק כעת 5 כ"ס יותר – 170 כ"ס ב-11,000 סל"ד במקום 165 כ"ס בדור השני. תוספת ההספק מושגת על-ידי שיפור בזרימת האוויר בתעלות היניקה, וכן מפת ניהול מנוע משופרת. המומנט נשאר זהה לדגם היוצא, והוא עומד על 11.6 קג"מ ב-9,250 סל"ד.
המושב חדש לחלוטין, ומעבר להיותו גבוה יותר ב-10 מ"מ (גובה מושב סטנדרטי של 850 מ"מ), הוא מאפשר תזוזה טובה יותר של הרוכב על המושב לצורך רכיבה ספורטיבית. בנוסף, האופנוע עוצב מחדש לרכיבה ספורטיבית, כך לטענת ב.מ.וו, וכעת זרימת האוויר והאווירודינמיות השתפרו. יש גם שינויים בתושבת הקפיץ בבולם האחורי לפידבק טוב יותר, יש תושבות כידון חדשות, ויש מצבר בקיבול גדול יותר מבעבר (12Ah במקום 9Ah).
שיפורים נוספים נמצאים באבזור המקורי, כשה-S 1000 XR מקבל כסטנדרט פנסים מתכווננים לפנייה, מפתח קרבה KEYLESS ושקע USB לטעינה, אם כי חשוב לציין שלישראל מגיע ה-S 1000 XR ברמת הגימור הגבוהה ביותר הכוללת מראש את רוב התוספות שבעולם מגיעות כאופציה.
לסיום, ה-S 1000 XR מקבל סכימות צביעה חדשות, מעבר למתיחת הפנים העיצובית. בב.מ.וו מציגים גם M 1000 XR חדש, עליו נכתוב בהמשך.
ה-S 1000 XR צפוי להגיע ארצה בתחילת שנת 2024. מחירים טרם פורסמו.