דף הבית / חדשות / ב.מ.וו משיקה בישראל את סדרת ה-F900 החדשה
BMW-F900-Launch-Local-003

ב.מ.וו משיקה בישראל את סדרת ה-F900 החדשה

הב.מ.וו F900R ו-F900XR מושקים בישראל במספר רמות גימור ובמחירים תחרותיים המתחילים ב-76 אלף ש"ח

אחרי שרכבנו עליהם בהשקה העולמית, כעת הם מגיעים לישראל: דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, משיקה בישראל את צמד ה-F900 החדשים, שנחשפו בסוף השנה שעברה והושקו בעולם מיד לפני משבר הקורונה. 

צמד הדגמים – ה-F900R הרודסטר-נייקד וה-F900XR האדוונצ'ר-ספורט – יושבים על פלטפורמה זהה וחדשה לחלוטין הכוללת מנוע טווין מקבילי בנפח 895 סמ"ק, שלדה ומכלולים חדשים, וכן בקרות בטיחות ומערכות אלקטרוניקה מתקדמות – כמעט ברמה של אופנועי ב.מ.וו הגדולים והמאובזרים.

ב.מ.וו F900XR - חדש ל-2020
ב.מ.וו F900XR – חדש ל-2020

המנוע, טווין מקבילי 895 סמ"ק, נלקח מה-F850GS החדש ונפחו הוגדל כך שיספק יותר הספק (99 כ"ס בגרסה הישראלית), ובעיקר – יותר מומנט על-פני יותר טווח סל"ד. כך למשל, כבר ב-4,500 סל"ד המנוע מפיק כבר 9 קג"מ.

צמד הדגמים מגיע עם מכלולי שלדה איכותיים, כמו מזלג הפוך, בולם אחורי עם אופציה למערכת אלקטרונית ESA, מערכת בלמים קדמית רדיאלית וחישוקים וצמיגים במידות ספורטיביות. אבל העיקר פה הוא האבזור האלקטרוני הרב ומערכות הבטיחות שאיתן מגיעים צמד ה-F900 – כשבב.מ.וו הטמיעו את המערכות המתקדמות ביותר שיש לחברה להציע, והיבואנית המקומית הביאה ארצה את האופנועים עם מערכות הבטיחות המתקדמות בכל רמות הגימור – כאג'נדה.

כך למשל יש מסך TFT צבעוני עם קישורית בלוטות' ואפליקציה של ב.מ.וו לטלפון הנייד (אופציה גם למערכת תקשורת של ב.מ.וו לקסדה שמתממשקת עם המסך והאפליקציה), פנסי LED היקפיים – כולל אופציה לפנסים מתכווננים לפנייה, חיישן למדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, ABS PRO להטיה, בקרת אחיזה DTC, מערכת אלקטרונית למניעת נעילת גלגל MSR, וכן 4 מצבי רכיבה שונים ובקרת בלימה דינמית DBC. כאופציה ברמות גימור שונות ניתן לקבל קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מפתח קרבה KEYLESS, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, בקרת שיוט, ידיות מחוממות, וכאמור בולם אחורי מתכוונן חשמלית ESA.

ב.מ.וו F900R - פלטפורמה משותפת
ב.מ.וו F900R – פלטפורמה משותפת

F 900 XR

ה-F900XR הוא אחד הכלים החשובים של ב.מ.וו בתקופה האחרונה, ואחרי מבחן הדרכים שערכנו לו אנחנו חושבים שהוא מצוין לשוק הישראלי ולכבישים הישראליים. הקונספט הוא של אדוונצ'ר-ספורט – תנוחה של אדוונצ'ר עם מכלולי ספורט, אח קטן ונגיש ל-S1000XR ומתחרה ישיר לימאהה טרייסר 900.

העיצוב בקורלציה מלאה לאח הגדול S1000XR, כשהתנוחה זקופה ונוחה, המשקל נמוך יחסית, כושר הנשיאה והאחסון גבוה, ויש מיגון רוח יעיל למדי ומתכוונן. ה-F900XR משלב יכולות ספורטיביות מהנות יחד עם שימושיות יום-יומית גבוהה ויכולות תיור לבד או בזוג, כלומר אופנוע רב-משימתי. האבזור המקורי רב, וכך גם האבזור האופציונלי, שכולל מושבים שונים שמורידים את גובה המושב ל-775 מ"מ או מעלים אותו ל-870 מ"מ, ארגזי צד קשיחים או רכים, תיקי מיכל, אביזרי ניווט וכו'.

רמת גימור PURE (לבן)

כוללת את כל מערכת הבטיחות האלקטרוניות כמו ABS להטיה, בקרת אחיזה דינמית, MSR, בקרת בלימה דינמית, פנסי LED היקפיים, קוויקשיפטר דו-כיווני, מסך TFT ו-4 מצבי רכיבה כולל Dynamic PRO שניתן לכיוון הרוכב.

  • מחיר מחירון: 85,000 ש"ח
  • מחיר השקה: 80,000 ש"ח

רמות גימור Exclusive (זהב) וספורט (אדום)

כוללת גם ידיות מחוממות, מפתח קרבה KEYLESS, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, כשגרסאות הפלוס כוללות גם בולם אחורי Dynamic ESA חשמלי. גרסאות הספורט כוללות משקף כהה קצר ומגיעות ללא מגני ידיים.

  • מחיר מחירון אקסקלוסיב וספורט: 90,000 ש"ח
  • מחר השקה אקסקלוסיב וספורט: 85,000 ש"ח
  • מחיר מחירון אקסקלוסיב פלוס וספורט פלוס: 95,000 ש"ח
  • מחיר השקה אקסקלוסיב פלוס וספורט פלוס: 90,000 ש"ח

F 900 R

ה-F900R הוא האח האמצעי במשפחת הרודסטרים של ב.מ.וו, כשהדגש ניתן על העיצוב, על הביצועים ועל האבזור כדי שיוכל להתמודד בכבוד בקטגוריית הנייקדים הבינוניים הרותחת. כך למשל העיצוב בקורלציה מלאה ל-R1250R, הביצועים ברמה גבוהה כפי שתוכלו לקרוא במבחן הדרכים, והאבזור האלקטרוני כאמור המוביל בסגמנט.

גם ה-F900R יגיע בכמה רמות גימור שונות, כשהאבזור זהה לזה שב-F900XR:

  • רמת גימור PURE: מחיר 75,900 ש"ח
  • רמת גימור ספורט (כוללת מפתח קרבה וקוויקשיפטר): 80,900 ש"ח

 

גלריה מההשקה העולמית F900XR:

גלריה מההשקה העולמית F900R:

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_XP500ADX_EU_BNC2_ACT_005_03_preview

חדש בארץ: ימאהה טימקס 560 המחודש ל-2025

השוק הישראלי הוא הראשון שמקבל את הימאהה טימקס 560 של 2025, שמקבל מתיחת פנים, תוספת אלקטרוניקה, ומערכות שליטה מתקדמות יותר- גם בגרסה הרגילה וגם ב-TechMAX

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן