ב.מ.וו חושפת אב טיפוס העונה לשם 'קונספט 101'. בפועל מדובר באופנוע באגר, שמכוון היישר ללב הקהל האמריקאי. האם זה יצליח הפעם?
לחברה הגרמנית ניסיון עבר לא נעים בכל הקשור לשוק האמריקאי ולשוק אופנועי הקאסטום בכלל, ואנו משוכנעים שכשמזכירים את השם R1200C במסדרונות המפעל, מיד מסתננת איזו קלה עסיסית בגרמנית מתחת לשפם. ה-C אמנם כיכב בסרט של ג'יימס בונד, אך אופנוע הקאסטום בעל מנוע הבוקסר נחשב לאחד הכישלונות הצורמים של החברה, שני אולי רק לקטנוע הסגור – ה-C1.
הזמן עושה את שלו, עם זאת, ונראה כי הכאב שכך מספיק כדי שהחברה תנסה את כוחה שוב. הפעם היא מציגה את אופנוע הקונספט החדש לחופי אגם קומו שבאיטליה. הקונספט החדש אמנם נועד בעיקר לבדוק את טמפרטורת המים לפני שקופצים ראש לבריכת הקאסטומים, אך די ברור לכולם כי האופנוע הזה יגיע לכדי ייצור, זאת לאחר שנצפו מספר אבות טיפוס בכביש ארה"ב בחודשים האחרונים. השם – 101 – מגיע משני טעמים, שניהם אמריקאים כמו צ'יזבורגר ופנקייקס. הראשון, נפח המנוע – 101 אינצ'ים מעוקבים, שזה 1,649 סמ"ק שמגיעים ממנוע השישה צילינדרים בשורה של דגמי ה-K1600. השני הוא כביש 101 האגדי בארצות הברית, השוכן לא רחוק מסדנת העיצוב המקומית שעבדה על עיצוב האופנוע. כדי לחתום את הפרק האמריקאי בסיפור, הכניסו גם את המעצב הנודע רולנד סנדס לסיפור.
לדעתנו אופנוע הקונספט נראה מעולה. השילוב של העיצוב הקלאסי עם מנוע מודרני בעל תצורה ייחודית עושה לנו את זה. השילוב של החומרים – אלומיניום, סיבי פחם, עץ, מוסיף עוד יותר לעיצוב הכולל, שמציג קווים של באגר קלאסי מצד אחד, אך הרבה תחכום מנגד. האם זה יתפוס אצל האמריקאים? שאלה טובה, אבל אם הונדה טרחו לייצר את ה-F6B, כנראה שב.מ.וו הבינו שיש פה משהו.
אני עדיין לא מבין איך רוכב בעל הגיון בסיסי יעדיף את ההארלי על כל אופנוע אחר שעושה הכל יותר טוב.
פוזה בלבד או שיש ענין של גאוה לאומית?
יוסי, את הרוכשים הפוטנציאלים לא מעניינת העובדה שמדובר באופנועים עם טכנולוגיה בסיסית – זו רכישה אמוציונאלית של מותג קלאסי עם ערך מוסף, היסטוריה וחד קרן שקשורה לילדות של בעליהם, תרבות זהות וכו׳. כך גם, מבחינה פרקטית, מדובר באופנועים פשוטים, נגישים לכיס ואמינים עם חלקי חילוף ואפטרמרקט רבים שקל לטפל בהם באזורים נידחים בלי להיות מנתח (מדען) טילים 😉